Vlákno názorů k článku Pokluda, mBank: Zisk není sprosté slovo, je základem podnikání od Vestor - Pane Pokludo, byl jsem klientem mBank od roku...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2016 10:04

    Vestor (neregistrovaný)

    Pane Pokludo, byl jsem klientem mBank od roku 2008 až do letošního srpna. Poslední kapkou bylo zpoplatnění interního převodu (s náklady nula nula nic) a hlavně další zvedání objemu plateb pro bezplatné vedení karty. Co přijde u této "bezpoplatkové" banky za rok - bezplatné vedení účtu až při obratu 20000 Kč? A co nám za to mBank nabízí? Vkladomaty stále v nedohlednu, na pobočce si můžete akorát podat žádost, ale nic nevyřešíte přímo. Podmínky pro bezplatné výběry z bankomatu už se měnily tolikrát, že si to ani nepamatuju. Pořád je nutné používat předpotopní předčíslí účtu, internetové bankovnictví je spíše hra na schovávanou funkcí. Emailové notifikace a výpisy chodí po 3 dnech. mBank se prostě strašně zprotivila proti tomu, s čím sem kdysi přišla. Teď se akorát snažíte tvářit děsně cool, používáte slovník a poplatky velkých bank a snažíte se uplácet klienty, aby si u vás aspoň někdo založil účet (a shrábl 500 Kč a účet za 2 měsíce zrušil).

  • 14. 9. 2016 10:26

    thr

    Já sice mBank z řady jiných důvodů nemám rád a účet jsem u nich zrušil, v jistém smyslu se jich ale musím zastat.
    Současná situace totiž není vina mBank, ale okolních vlivů. Můžete to přebírat zleva zprava, ale pokud úrokové míry spadnou (místy i do mínusu), transakční poplatky karet se direktivně zregulují hluboko pod procento atd, tak prostě není kde brát.
    Koncept "bezpoplatkových bank" v době jejich nástupu smysl dával právě proto, že existovaly konkrétní zdroje, odkud se náklady pokryly celkem realisticky. Jenže od té doby uběhlo skoro 10 let a situace na trhu se změnila skoro ve všem. Jsem si dost jistý, že kdyby v roce 2007 někdo tušil, jaký bude tlak EU na transakční poplatky a kam až spadnou úrokové sazby ECB, tak by "bezpoplatkové banky" nikdy nevznikly. A v současnosti se spíše všichni snaží nějak vyhrabat z maléru, ale v podstatě nikdo netuší jak...

  • 14. 9. 2016 10:38

    Vestor (neregistrovaný)

    Ano, částečně s vámi souhlasím, že jim čáru přes rozpočet udělal pád úrokových sazeb a snižování karetních poplatků. ale s tímto se musely poprat všechny banky na trhu. Chápu že se snaží zpoplatnit operace, které jim generují náklady - výběr hotovosti, papírový výpis atd. Ale zpoplatňovat interní převod z účtu, kde je úrok 0,05 %? Jakto že Fio, Equabank, Air bank dokážou stále nabídnout zdarma vedení karty bezpodmínečně a výběry ze (svých) bankomatů? I taková Unicredit vám teď při snadno dosažitelném obratu 12 tisíc nabídne na 10 let účet a výběry zdarma. Zato zde máme polskou mLogiku, kde se občas škrábeme levou nohou za pravým uchem.

  • 14. 9. 2016 11:40

    qwertz (neregistrovaný)

    z výše uvedených bank pouze FIO vykazuje dlouhodobou strategii racionalizace nákladů. AB je v plusu možná jenom díky protáčení peněz přes sesterský HC a jejich spořicí účet je velmi ztrátová záležitost, což už přiznali veřejně. Equa byla za dobu existence v zisku snad jen jeden kvartál. Jak dlouho to vydrží unicredit je otázka, mají nesrovnatelně širší portfolio služeb i zákazníků, ze kterého to mohou dotovat.

  • 14. 9. 2016 12:41

    thr

    Co já vím, tak FIO se navíc snaží celkem propagovat věci jako FIO broker a opravdu znám lidi, kteří si tam původně založili lowcost účet, ale informace o dalších věcech je oslovily. To je typický příklad hledání jiných zdrojů a jisté "synergie" s bezplatným účtem.

    Unicredit je v principu o tom samém v ještě větším měřítku - mají spoustu dalších produktů, které se mohou s U-kontem dobře doplňovat a určitě získají pěkných pár klientů, kteří původně chtěli "jen účet".

    Jestli to ale bude stačit dlouhodobě anebo postupně začnou "bezplatné" účty mizet všeobecně je ve hvězdách...

  • 14. 9. 2016 13:08

    * (neregistrovaný)

    S FIO to bude jinak. Ti začínali jako broker, záložna, banka, přišla až jako později. A nebude to dnes něco skvělého, vždyť objemy obchodů dlouhodobě v ČR klesají - což musí mít vliv i na FIO. Takže brokerský kšeft klesá, bankovní roste, to na nějaké dotování nevypadá.

  • 14. 9. 2016 11:36

    qwertz (neregistrovaný)

    Řešení je překvapivě zjevné. Účtovat poplatky pro jednotlivé operace dle jejich skutečných nákladů. Není nutné účtovat všechny a do skutečné výše. Je ale nutné chovat se racionálně a jeden z prvních kandidátů je poplatek za výběr z bankomatu (pro banku velmi drahé) a poplatek za platební kartu (např. za vydání nebo za nepoužitou kartu).

  • 14. 9. 2016 13:03

    * (neregistrovaný)

    No jo, to je sice "překvapivě zjevné". Jenže mBanka se tak nechová. Si jí to nění zjevné. S trochou nadsázky a zjednodušení se dá říci, že se mBanka chová opačně.
    Co má zanedbatelné náklady nehorázně zpoplatňuje, co má vysoké náklady nechává zdarma. A podmínky mění každou chvíli - což ji asi stojí ze všeho nejvíce peněz. Nejen za samotnou změnu, ale i za ztrátu důvěry. Zatímco mBanka platí za každého nového klienta, tak FIO neplatí nic, a roste výrazně více. Doporučení je nejlepší reklama. Stejně tak staří klienti odcházejí, kvůli nesmyslným změnám - kdo chce čekat, co zase vyvedou příště?

  • 14. 9. 2016 13:32

    qwertz (neregistrovaný)

    Tak jistě. Na trhu je poptávka po službách zdarma bez ohledu na skutečné náklady a mBank se zjevně rozhodla tuto poptávku plnit. Čas od času se objeví statistika počtu klientů a migrace mezi jednotlivými bankami následovaná pubertálním chrochtáním jak jsou velké banky v koncích a utíkají jim klienti. Tato groteskní představa tak nějak pomíjí skutečnost, že banku zajímají pouze platící klienti, kteří stojí o nějaký produkt s přidanou hodnotou a minimálně čas od času si nějaký koupí. Srandisti s 20 bezpoplatkovými účty a nulovým zůstatkem téměř všude pravděpodobně nezajímají nikoho a už vůbec nejsou business ukazatelem úspěchu. MBank se teď poněkud hloupým způsobem snaží některých těchto exotů zbavit.

  • 14. 9. 2016 13:41

    * (neregistrovaný)

    Skutekně?
    Exot nemá problém, problém mají aktivníklienti. No, může být, že se jen tak mimoděk zbaví i nějakého exota, ale to co dělá je cíleno (snad z neschopnosti, a ne úmyslně) právě na vyhánění aktivních klientů.

    Já bych chápal, kdyby mBanka řekla: užíváš 3 bezplatné výběry měsíčně, kartou neplatíš, neúročené peníze u nás nedržíš atd., vypovídáme ti účet. Ale nic takového. Jen komplikují život těm, co je živí.

  • 14. 9. 2016 13:55

    qwertz (neregistrovaný)

    Např. zpoplatnění nepoužívané karty je zcela nepochybně přenesení nákladů na exota. Není důvod aby banka nesla náklady na vydání karty a zákonné garance při jejím zneužití, když ji klient nevyužívá. Jasně že si každý nechá vydat karut do šuplíku, když ho to nic nestojí.

    Zpoplatnění převodu ze spořicího účtu je sice debilita, ale úrok je tam stejně mizerný, a převody mezi běžným účtem a spořicím účtem z důvodu bezpečnosti placení debetní kartou je poněkud podivínská aktivita. Kreditka poskytuje totéž s vyšší bezpečností, nemluvě o širokých možnostech nastavení karet mBank a jejích limitů.

    Aktivní klient má dnes v mBank mnohem méně problémů než ti exoti a rozhodně ho mBank vyjde levněji. Že na to jdou hloupě je věc druhá.

  • 14. 9. 2016 14:20

    thr

    V principu souhlasím, ale zrovna u mBank to občas není až tak idylické ani pro normálního klienta "neexota"... Viz třeba svého času minimální objem plateb kartou 4000 korun - v reálu to problém mohl být pro leckoho, pokud měl někdo čistým příjem pod průměrem a navíc žil na vesnici, kde je možností k platbě kartou méně, tak to naplnění nebylo ani zdaleka samozřejmé,

  • 14. 9. 2016 14:25

    qwertz (neregistrovaný)

    No tak takový klient v mBank zaplatí 29,- měsíčně a má možnost si neomezeně vybrat dostatek hotovosti, když bude náhodou poblíž jakéhokoli bankomatu. To vám přijde jako nesmyslná cena? Jen ten výběr z bankomatu stojí banku 14CZK (kolikrát za měsíc vybere?) a vydání a provoz karty něco stojí.

    Nebo jste jeden z těch, co se domnívají, že jim to má banka dotovat ze svého?

  • 15. 9. 2016 20:32

    Vestor (neregistrovaný)

    Hele ty exote, nevím jestli jsi placený mAgent, akorát taky zapleveluješ diskuzi svými výpotky. Jediná výhoda, která u mBank jakž takž zůstává je, že při splnění určitých podmínek (které se dvakrát do roka mění) si můžeš 3x vybrat z libovolného bankomatu zdarma. Ale tím to hasne. Pokud už jsi ochotný platit něco za vedení karty, mít vedení podmíněné obratem na účtu atd., tak proč by sis vybíral mBank? Můžeš si rovnou vybrat třeba Unicredit s plnohodnotnými službami. I taková KB se naučila nabízet za menší poplatek přijatelný účet, bankomaty a pobočky na každém rohu. A když chci služby zdarma, tak jsou tu další 3 banky s o něco lepšími službami než mBank.

  • 5. 10. 2016 9:13

    Poplatník (neregistrovaný)

    Hele, ty exote, podle aktuálně platného sazebníku si můžu u mBank vybrat kolikrát měsíčně chci a bez poplatků. Jen musím vybrat minimálně 1500,-. To vybíráte po dvou stovkách?!? Nehledě na to, že takto můžu vybrat ve všech bankomatech, které potkám, která banka mi dá totéž pohodlí?
    Abych měl kartu zdarma, musím zaplatit alespoň 1500 měsíčně (jednou natankovat auto) a to vážně není problém.

  • 14. 9. 2016 15:53

    * (neregistrovaný)

    "Např. zpoplatnění nepoužívané karty je zcela nepochybně přenesení nákladů na exota."
    Ano. Ale toto zrovna není pro mBanku typický krok. Tudíž bych nebral jako argument týkající se typického chování mBanky.

    "Jasně že si každý nechá vydat karut do šuplíku, když ho to nic nestojí."
    A proč by to ten "každý" dělal? Co by z toho měl?
    Užitek žádný, jen možné nepříjemnosti a komplikace. V případě krádeže, zpoplatnění atd.
    Takže ty sám by jsi chtěl pro tebe neužitečnou věc, jež ti může přinést problémy a výdaje? Já tedy ne. Tudíž ne každý si ji nechá vydat.

  • 14. 9. 2016 17:19

    * (neregistrovaný)

    Zkrátka: vše co se ti nehodí není pravda.

    Škoda jen, že se takto nedá vyhrát 1. cena v loterii.

  • 14. 9. 2016 18:28

    qwertz (neregistrovaný)

    Nikoliv. Vycházím z vyjádření banky (a nejen této), že mají množství vydaných karet, které uživatelé nechávají ležet v šuplíku a to jim generuje zbytečné náklady a žádné příjmy. Zcela otevřeně deklarují snahu a o regulaci těchto uživatel poplatkem za kartu. Rovněž si stačí pročíst mforum, forum.finexpet.cz a obdobná diskuzní fora, kde se tito uživatelé hojně vyskytují.
    Vy proti tomu nemáte nic, pouze dedukci, že takové chování "není logické". Spousta lidí neuvažuje ani nad bezpečností ani nad rizikem poplatku. Mimochodem zrovna u mBank mohou mít snadno limity na 0.

  • 14. 9. 2016 20:22

    Ach jo (neregistrovaný)

    No, a kolik je to "množství" v jednotkách SI?

    A pokud je to významný problém, proč je automaticky neruší? To přeci není problém, dát si do všeobecných podmínek například "při nepoužívání 9 měsíců karta bude automaticky zrušena", případně "pokud nebude karta nikdy použita, zaplatí klient xxx Kč".

    Jedna se to samo nabízí, a druhak tím odpadnou "platby" 2 Kč za rohlík, aby karta nepropadla, anebo limit 4000 měsíčně, který nemusí někdo utratit (dovolená, nemoc, či jiné).

    "Vy proti tomu nemáte nic, pouze dedukci, že takové chování "není logické". "
    A co máš ty? Prý "množství".

    No nic, když myslíš, že to dobře vedou, vymlouvat ti to nebudu. Za mě je to v oboru bankovnictví "zklamání desetiletí". Jiní to dělají lépe, bez těch naprosto zbytečných kopanců.

  • 15. 9. 2016 7:12

    qwertz (neregistrovaný)

    Podle vyjádření banky je to "dost aby se problémem zabývala".

    Automatické rušení karet z pohledu banky nedává vůbec žádný smysl. Jednak to nemá žádnou regulační funkci ve vztahu k chování klienta - nic ho nenutí rozmyslet se, zda má o vydání karty žádat, když ji nebude používat, a za druhé bance není nic do toho, jak svou kartu chcete používat - klidně se můžete rozhodnout, že ji použijete jednou ročně v zahraničí. Nakonec, účtování 29CZK je pro banku výnosnější, protože ve vámi navrhovaném případě by rozežraným klientům na vlastní náklady vydávala karty, hlídala termíny a pak je zase rušila. Současný způsob přenáší náklady i rozhodnutí na klienta, což je správně.

    Pokud byste diskuzi četl pozorně, nenapsal byste takovou hovadinu, typu "...když myslíš, že to dobře vedou, vymlouvat ti to nebudu..." Celou se tu řeší pravý opak.

  • 15. 9. 2016 8:07

    * (neregistrovaný)

    Áha. Takže "množství" jsi upřesnil na "dost".
    A že zrovna ty mě vyčítáš, předpokládat logické chování. Ach jo...

    "Automatické rušení karet z pohledu banky nedává vůbec žádný smysl. Jednak to nemá žádnou regulační funkci ve vztahu k chování klienta - nic ho nenutí rozmyslet se, zda má o vydání karty žádat, když ji nebude používat, a za druhé bance není nic do toho, jak svou kartu chcete používat - klidně se můžete rozhodnout, že ji použijete jednou ročně v zahraničí. "
    Co by jsi chtěl regulovat? Proč? To co navrhuji problém banky řeší. (Když to dočteš do konce.)
    Takže otázka je, jestli ti jde o řešení problému, nebo o úplně něco jiného.

  • 14. 9. 2016 10:54

    sosacek (neregistrovaný)

    Velice výstižně napsáno. A mimochodem, to "předpotopní" :) předčíslí účtů a jeho nesmyslné vyžadování vyhrožování okolo něho - mě také velice SERE!

  • 14. 9. 2016 22:44

    Naďa (neregistrovaný)

    Musím vyjádřit svůj neskutečný obdiv nad poznámkou " že internetové bankovnictví je spíše hra na schovávanou funkcí " - to je tak přesně vystižené , že lépěji by to nikdo pojmenovat nemohl. Chválím moc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).