Vlákno názorů k článku Když je pojišťovák jen prodejním nástrojem od Lovec padlých bouchačů - Problém našeho bouchacího trhu má několik rovin. 1) Většina...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2007 19:15

    Lovec padlých bouchačů (neregistrovaný)
    Problém našeho bouchacího trhu má několik rovin.

    1) Většina poradenských společností pracuje na principu MLM, což je sice výborný obchodní systém, ale do skutečného finančního poradenství se nehodí. Řeší pouze kvantitu na úkor kvality.

    2) Provize jsou vypláceny, nikoliv za kvalitní rady a výhodné produkty, ale za prodej (nucení) těch nejdažších, většinou životních pojistek, které jsou pro klienty nevýhodné. Jsou vyplaceny vlastně dříve, než může klient zjistit, zda "zboží" které kupoval je dobré a pro něj prospěšné.

    Jak to řešit?

    1) Jednak je třeba odkrýt systémy jednotlivých životních pojistek, aby mohly být mezi sebou porovnávány a aby byli transparentní a jednoznačné. Nebo-li klient by měl mít možnost si sám porovnat z nabídek jednotlivých pojišťoven a sám se rozhodnout, kterou využít. Poradce by mu měl maximálně radit, zda něco takového potřebuje, kdy a proč. Případně si za rady nechat zaplatit.

    2) Zakázat používání síťového marketingu ve finančním poradenství..... Chápu, že to možné není, ale jisté řešení by bylo v tom, že poradce by za bouchnutí provizi nevracel, ale vracela by ji jeho společnost, tedy ze zisku. Jen tak by si bouchací magnáti různých firem Oxx, xxcentrů, Mxx, ADx.... dali set sakra pozor, kdo a jak pro ně bouchá.

    3) Nejlepší řešení je vzdělaná společnost, která by si sama vyselektovala kvalitní poradce od těch náhončích, včera ještě přidavačů, kadeřnic a učitelů.
  • 5. 12. 2007 20:54

    Přezďa (neregistrovaný)
    Řešení znamená východisko ze situace, to co tady podáváte je utopie!
  • 12. 12. 2007 10:50

    Majkl (neregistrovaný)
    Drahý kolego,

    Koukám, že nemáte kvalitní přehled o makléřských firmách které současný finančně poradenský trh nabízí. Souhlasím s Vámi v tom, že se najdou nejmenované společnosti které jdou hlavně po zisku a proto nabízí ve svém portfoliu nevýhodné produkty - (pojistky). Protože čím horší produkt pro klienta, tím větší zisk pro společnost - (pojišťovnu) = vyšší provize pro poradenskou společnost a tím pádem i pro poradce.
    Jsou tady ale i poradenské společnosti, které si velice pečlivě vybírají jak poradce, tak i partnerské společnosti. Ty pro ně pak doslova staví produkty šité na míru klientům. V praxi to znamená, že čím výhodněší produkt pro klienta, tím menší provize pro poradce.
    Dále společnosti které to s klientem myslí doopravdy dobře a mají pro něj top produkty, tak mají i systém ochrany klienta. Ten prostě nedovolí poradci, který by chtěl na klientovi vydělat např. tím, že by sestavil produkt - (pojistku) zbytečně přemrštěnou, na nesmyslné zajištění (např.:částka na smrt 3 000 000, když pojistník žije sám, nemá příbuzné). Když už se tak stane, tak onoho poradce předvolají a ten se musí ospravedlňit a vysvětlit proč. Doporučuji Vám tedy, aby jste si udělal kvalitnější přehled a neházel vše do jednoho pytle.