1) Je-li explicitně deklarováno, že provize za sjednání pojistky vyplývá z dvouletého censu - je blahosklonností pojišťovny, pokud na takto dlouhodobě vypočítavanou provizi vyplatí zálohu nebo dokonce stoprocentní zálohu - a je tupostí poradce zálohu považovat za vlastní.
Kdyby tomu bylo jakkoliv jinak - okamžitě se stávám poradcem, mých sto známých se mnou každý uzavře nějakou pojistku, já každé dva měsíce budu pracovat po jinou pojišťovnu, a celý svůj kmen přehlásím za další provizi. Perpetuum mobile jaxviňa!!!!
2) Podobně musí fungovat "kmen služebně starších poradců" - pojistka se obnovuje každý rok, je tedy zásluha těchto poradců že klient zůstává u pojišťovny a furt platí - nevim proč by za to neměla náležet odměna. Ostatně nikdo nikomu nebrání vytvořit si svoje vlastní portfolio klientů, kteří budou pojištěni desítky let, a furt z toho bude kapat provize. Udržet si kontakt je jen o málo méně pracné než získat nový - je to jinak pracné. Kdo to umí, nese svému chlebodárci peníze a náleží mu desátek.
3) A že pojišťovny, potvůrky, platí provize jen za sjednanou pojistku? Božínku - a za co by jako ty poradce měli platit????? Za počet uskutečněných telefonátů a sjednaných schůzek, bez ohledu na to k čemu vedou? Za to že si s někým popovídají a poradí mu, možná, nebo taky ne, nebo mu poradí aby šel uzavřít pojistku jinam, protože zde to není tak výhodné? Nebo by je měli platit jen za to že přijdou do práce? Sen všech darmožroutů.
Jezevče, máte v lecčems pravdu, ale nemáte informace :-).
Dříve se vyplácely provize pozadu, tj, pojišťovák sehnal pojistku, klient zaplatil, pojišťovák dostal provizi...
Jak my starci říkáme, svět se v prdel obrací, takže dnes je to jinak... Pojišťovák sežene pojistku a dostane provizi, aniž by klient zaplatil... Nebo klient zaplatí, ale pojišťovák za pár měsíců vezme roha, nejlépe ke konkurenční pojišťovně, i s pojistným kmenem... Pojišťovna má sice právo po takovém pojišťovákovi vyžadovat vrácení provize, ale praxe a teorie jsou 2 různé věci...
Zvláště, když většina pojišťoven jede na Schwarzsystém, že... A pak se divte, že máte tak drahé pojištění ;-).
jezevče, pojistka se obnovuje každý rok jen u některých pojistek. A to se obnovuje automaticky. Ty nejdiskutabilnější, životní kapitálové a investiční jsou uzavírány v průměru na desetiletí, většinou k odchodu do důchodu. Za jejich udržování má zprostředkovatel obvykle sotva tolik, aby to stačilo na jeden dva telefony ročně a jednou za čas osobní dodání nějaké potřebné listiny či nějakého reklamního předmětu. Což je podle mně chyba pojišťoven, že udržování portfolia nehodnotí tak dobře jako získávání nových smluv. Zavedený pojišťovák je živ z toho, že v rámci jeho pojišťovacího kmene ho lidi znají (100 - 1000 lidí) a proto když se někdo narodí, nebo naopak dosáhne dospělosti nebo se někdo přižení či přivdá do rodiny nebo si někdo pokecá se sousedem atd, volají mu sami o pojištění, případně on se v rámci polospolečenských udržovacích hovorů a osobních kontaktů toto doví a nabídne.
A získá provize za nové smlouvy.
Provize za nové smlouvy a provize za udržování pojistného kmene jsou jinak spojité nádoby. V dnešní době jsou hlavní provize za nové smlouvy, které se pohybují v rozmezí desítek až někdy přes 100 % ročního pojistného. Provize za udržování pojistného kmene je úplný pakatel. Pokud by měli být zprostředkovatelé živi jen z udržování stávajících smluv, musely by se logicky podstatně snížit provize za nové smlouvy nebo by se noví klienti museli shánět jiným způsobem než aktivitami pojišťovacích zprostředkovatelů.
A tady je někdo taky chýýýýtrýýýýý. Je pojišťovna, kde když klient zruší pojistku a přijde pojišťovák s tím , že udělá klientovi novou, dostane za sjednání, dá se říci, kulové. Otáčení smluv ?