Ještě jsem se nesetkal s tím, že by pojišťovna plnila víc než je sjednaná částka pojištění. Navíc je v článku zmíněno, že časová cena klesá a je možno uplatňovat časově klesající splátky - nikde jsem se zatím s nimi nesetkal. I kdybych měl auto pojištěné na 100 % nové ceny, při vyjetí z brány autosalonu nové auto rázem tratí několik tisíc a při teoretické bouračce se 2 najetými km by mi pojišťovna 100 % nikdy nedala (a to ještě nepočítám se spoluúčastí).
Nevím, kolik let počítá pojišťovna životnost auta, ale při stáří auta přes 3 roky skoro nic nedostanete. Ale pojistku platíte plnou. Zde se nabízí právě ony klesající splátky, které vám ale určitě nikdo nenabídne.
Mne podobně pojistil známý auto. Nevšiml jsem si, že je pojistka asi jen na 3 roky. Když mi po letech poslal nabídku nového pojištění, dedukoval jsem, že pojistky dělá na dobu určitou, aby měl nové dušičky na nové smlouvy. Vysvětlil mi, že to taky, ale také že po letech mi značně klesla cena auta, tudíž je blbost, abych platil stále plnou pojistku, když bych v případě plnění dostal jen časovou náhradu.
Motorista by mohl dostat na výběr, zda chce pojistit auto na 100 % nové ceny (což se u mne nestalo - ale obávám se, že při dnešní drahotě bych na takovou pojistku neměl - a řada motoristů by s tím vyjebala - ke slonku života svého plechového miláčka by jej nabourala nebo si jej nechala ukrást a chtěla by od pojišťovny de facto nové auto) nebo bude chtít pojištění na časovou hodnotu (zde v případě plnění by po pár letech nic prakticky nedostal, neboť i přes dobrý stav vozidla je jeho papírové hodnota rovna nule) nebo nějakou kombinaci (po výměně některých dílů nelze přece na auto hledět jako na auto s nulovou hodnotou jen proto, že je rokem výroby staré).
Jo, není nad tyhle chytráky, které pojišťovny děsně okrádají. Sami přitom kradou, kde můžou. Tak co, příteli, kolik jste toho nepřiznal na daních? Kolik hodin z pracovní doby jste promarnil u internetu?
Auta se běžně pojišťují na časovou hodnotu. Předělat pojistku není problém, a to i v případě, že je sjednána na dobu neurčitou. Nikdo Vám, milej zlatej, nebrání, abyste si sjednával havarijní pojištění na půl roku s následující obnovou. Stačí toho Vašeho známého zaúkolovat. Jo, když chcete hledat chyby na straně pojišťoven, jste neuvěřitelně vynalézavý. Ale co takhle používat mozek nejen při stěžování si.
Nejsem podnikavec, takže daně platím.
Nestěžoval jsem si, nehledal chyby - jen konstatoval stav věcí na pojistném trhu.
Jinak není to jen můj poznatek, že pojišťovny (ale i banky, ČEZ, plynárny, vodárny ...) okrádají. Trochu se držet při zemi, jako ostatní, by jim neuškodilo.
Existuje i pojištění na novou hodnotu, říká se tomu GAP pojištění a nabízejí to některé leasingovky a tuším UNIQA pojišťovna... Je cca o 30% dražší než běžné havarijní pojištění a platí po dobu 3 let... Ale "kupodivu" se nijak moc nepropaguje, proč asi, že...
Já měl auto za hotové, žádný leasing, takže mi je GAP k .... Google mi našel GAP jen k leasingu. A zřejmě to půjde jen k novým autům - že bych si pojistil 120ku, to asi ne? Jak se stanoví cena nového, když se už takové auto nevyrábí?
Pro Dominika 19. 6. 18:24: jak přiznáváte, jste pojišťovák. Vydedukoval jsem, že z Kooperativy. Právě má pojistka byla u Kooperativy, a žádné automatické snižování pojistného se nekonalo. Leda že by ona automatika byla z poslední doby. Ten můj známý pojišťovák to řešil dobou určitou, a pak následně novou pojistkou, opět na dobu určitou, už s nižším pojistným.
Pro JirkuZ 19. 6. 17:16: "když klienti pojistné smlouvy nečtou" - ale oni i kdyby je četli, tak tomu ne vždy porozumí a pak vám prodejce může nakukat to, co slyšet chcete, tedy nikoliv pravdu. A obávám se, že v pojistných podmínkách šitých na míru toho kterého konkrétního pojišťovacího produktu nebude žádná informace o tom, že je možné sjednat i automaticky klesající splátky pojistného. V případě klesajícíhc splátek bych usuzoval na zcela jiný produkt, který bude mít i své specifické pojistné podmínky.
Pojistné podmínky vám nikde dopředu přečíst nedají nebo si je dokonce odnést domů k prostudování - bývají součástí tiskopisu návrhu. Rovněž tak ne webových stránkách pojišťovny je nemusíte naiít. A pak zase platí, že i když byste je měl dopředu k prostudování, neporozumíte jim ...
Tak to asi Google špatně hledal... Je to i k autům koupeným v hotovosti, ale k autům NOVÝM, takže max. několik málo měsíců od zakoupení, na stodvacítku Vám pojištění GAP opravdu nikdo nesjedná .-).
Máte svým způsobem pravdu - riziko neporozumění pojistným podmínkám je vysoké a tak se klienti ani moc nesnaží je vůbec číst. Což je jejich chyba.
Nicméně nesouhlasím s tvrzením, že PP nedostanete k prostudování předem. Zatím jsem je většinou dostal k přečtení na víkend. No a pokud ne, tak jsem jednání s pojištovnou (či jejich zástupcem/prodejcem) ukončil.
Tak to jste na tom dobře. Já to také několikrát zkoušel (a ne jen u pojistek) a nikdo mi dopředu žádné podmínky nedal. Bohužel, na trhu je omezený počet ústavů, a tak vám brzy vyprší možnost "tak jsem jednání s pojištovnou (či jejich zástupcem/prodejcem) ukončil.", nehledě na to, že do některých bych ze zásady ani nepáchnul, i kdyby mi nabízeli zlaté horem dolem. A tak musím věřit víceméně svému známému z Kooperativy, kterého ovšem ne každý musí mít.
A pokud byste je teoreticky dostal k prostudování, a měl k nim nějaké námitky či chtěl něco upravit, tak stejně nepochodíte, protože je to tiskopis bez možnosti úprav - hovořím nyní o podmínkách pro běžné občany, ne pro nejrovnější z nejrovnějších.
S časově klesajícími splátkami jsem se zatím taky nesetkal - proč taky, když klienti pojistné smlouvy nečtou a tak platí více, než musí. Na druhou stranu - je těžké odhadnout tržní cenu auta v budoucnu.
Podle mých zkušeností s likvidací několika pojistných událostí(nikoliv svých) se považuje auto do jednoho roku jako nové, po uplynutí jednoho roku se potom pojistná částka bere jako cena ojetého auta na trhu (tj. max. 2/3 pořiz.ceny). Tj. po uplynutí jednoho roku se vyplatí zamyslet se nad změnou smlouvy. Hodnotu auta lze dohadnout dle cen v bazarech nebo dotazem u pojištovny - obě instituce používají jako základ stejnou databázi.
Nevím jak ostatní, ale havarijní pojistka u Kooperativy mne u auta přišla na 20.000,- Kč/rok, u Generali totéž pojištění na polovinu (vybíral ho makléř, když se mi to kooperativní zdálo drahé). O klesajícím pojistném ve smlouvě nic nebylo.
Víte,to asi tady nevyřešíme. To,že ho vybíral makléř,ještě neznamená,že je nejvhodnější! Nedělejme si iluze,že makléř se vždy řídí zájmy klienta. Navíc termín "totéž" je strašně nebezpečný-hlavně v pojišťovnictví!!! Přece nevěříte tomu,že v nějakém typu pojištění může být za stejných podmínek rozdíl v ceně 100%! Tak pojišťovny nefungují!
Já si o pojišťovnictví iluze nedelám, ale rozdíl 100% byl pro mně zajímavý. POkud jsem četla obchodní podmínky, šlo prakticky o totéž. Fakt je, že ho sice platím, ale budu šťastná, když ho nevyužijme :-))
Koop má na havarijní pojištění dva produkty a v jednom se dá pojistná hodnota vyjádřit dvěma způsoby - to automatické snižování hodnoty a tím i pojistného funguje jen v určité variantě. A Generali - občas honí klienty tím, že jim při uzavření smlouvy dají zvláštní poukaz na 50% slevu.
Jestli ty 3 roky nebyly spíše tím, že pojistný produkt který vám váš kamarád sjednal měl prostě tohle nastavení ? Typicky bývalý produkt Kooperativy Eurodomino, kde nebylo "na dobu neurčitou" možné !