Při nadpojištění pojišťovna krátí plnění z důvodu nadpojištění (přestože vypočtené pojistné z nadhodnocené částky kasírovala ochotně) - při podpojištění a nikoli_totalshade krátí z důvodu podpojištění.
Přitom cena věcí se mění každý měsíc.
Taky mě záležitost okolo podpojištění míchne. Protože v případě škody je fuk, co si o ceně majetku myslím já. Důležité je, co si myslí likvidátor/pojišťovna. Rád bych se vyhnul podpojištění a to tak, že ten majetek ohodnotí přímo pojišťovna.
Taky myslím že třeba u 5 let starý televize ti nezaplatěj novou, ale zlomek ceny(aktuální hodnotu).
A pojištění domácnosti podle mě nemá vůbec smysl pokud člověk nemá něco extra drahýho - třeba fanda zvuku systém za 300 litrů.
Pojištění domácnosti je naopak základ! Asi nemáte zkušenost s vytopením od sousedů, nedopatřením shozené věci (třeba v obchodě), atd. atd. Přinejmenším je potřeba si sjednat pojištění odpovědnosti, když už teda ne komplet domácnost.
Pojisteni domacnosti nemam, jen cele SVJ je pojisteno na pozar, blesk, povodne,... Pokud me vytopi sousedi, tak to samozrejme zaplati sousedi nebo jejich pojistovna. Pokud neco shodim v obchode, tak mi pojisteni domacnosti opravdu nepomuze.
Pojištění domácnosti je nesmysl. Když si přečtete pojistné podmínky pojištoven, zjistíte, že máte pojištěné tak možná záclony a kuchyňský stůl. Na elektroniku a cenné předměty jsou poměrně nízké limity - tj. musíte si sjednat i připojištění. Další problém je s pojistnou částkou.
A pojištění odpovědnosti ? Co bych asi tak musel provést, abych to nebyl schopen bez pojištění zaplatit ?
Co by jste musel provést? úplně stačí když blbě zavřete plyn u sporáku-následný výbuch zlikviduje třeba byt v sousedství a pokud nemáte pojištění občanské odpovědnosti-tak to hradíte ze svého ! Nebo třeba při lyžovačce do někoho vrazíte,způsobíte mu zranění,nebo dokonce invaliditu a bez pojištění občanské odpovědnosti máte na krku okamžitě klidně i několikamilionovou pohledávku!!!
Je to na Vasi retorice poznat. O pojisteni domacnosti jsem uvazoval, ale po precteni nekolika pojistnych podminek jsem od umyslu upustil - pojistne bych samozrejme platit mohl, ale nikdy bych zadnou nahradu nedostal. Mam totiz v byte okna, dvere nemam z borovicoveho dreva tlusteho 45 mm a kdyby zlodej neposkodil zamek, tak bych nedostal stejne nic. I takove perly v tech podminkach jsou a kdo je podepise, ten by mel byt zbaven svepravnosti.
Mno,nevím co na to říct,vzhledem k tomu,že pojištění domácnosti a občanské odpovědnosti + kvalitní životní pojištění alespoň živitele,je základem,který by každá rodina měla mít sjednáným-jak se říká i kdyby na chleba nebylo! Do výše pojistné částky 200-300 Tis Kč pojišťovny obvykle akceptují úplně obyčejné dveře s úplně obyčejným zámkem. Pokuď máte hodnotu majetku v domácnosti vyšší-asi Vám nebude dělat problém zabezpečit si ho kvalitnějšími dveřmi s bezpečnostním zámkem! A už vůbec nevím,co je na tom divného,že u pojistného rizika krádeže musí být patrné stopy po násilném vniknutí do bytu(ať oknem,nebo dveřma) Ještě k tomu podpojištění-v podstatě úsměvné situace vzniknou,když třeba po vykradení bytu,nebo po požáru je klient vyzván likvidátorem k spočítání škody-ten se snaží jak může, dokázat,že škoda je co největší a jaký je vlastně chudák! Počítá a dokladuje,kolikrát i na vypůjčené nákupní doklady-škodu vyčíslí třeba na 600-700 tis(přitom domácnost má pojištěnou třeba na pojistnou částku 200-300 tis!!!) Že přestřelil si uvědomí,až v okamžiku,když se ho likvidátor zeptá,proč tedy nezvolil pojistnou částku podle skutečné výše hodnoty majetku???!!! Přece není problém pojistku přepracovat-pokud se výrazně zvýší hodnota věcí v domácnosti! Pak nastane situace,že škody klient vyčíslí na třeba 600000 Kč,pojistná hodnota byla 300000 Kč,skutečná škoda dejme tomu taky 300000 Kč-ale on bohužel dostane právě kvůli podpojištění jen 150 tis!!! Nadává na pojišťovnu-ale problém vzniknul jen jeho vyčůraností,anebo hloupostí!!! Není to nic tak složitého-jen to chce používat obyčejný selský rozum a být trochu férový nejen k sobě,ale i k pojišťovně!
Je pravda, že někteří lidé jsou opravdu "vyčůraní" a snaží se na pojistce vydělat, ale ty obchodní podmínky jsou opravdu velmi záludné. Sama mám se dvěmi pojišťovnami velmi špatnou zkušenost, když při vyčíslování ceny jaksi zapomněli opomenout, že např. náhrada za dopravu, tzn. benzín se řídí cenami tohoto roku a ne cenami benzínu před 4 roky. Jsou pojišťovny dobré a špatné, samozřejmě podle mě nejvíce závisí na dobrém obchodníkovi. Musí umět prodat a znát dobře produkt, aby klienta informoval komplexně a ne zamlčoval případně zkresloval. To je také kámen úrazu. Klientovi při uzavírání smlouvy naslibuje hory doly, aby měl provizi, ale skutek utek, pak se klient diví a nadává. Tomu se taky říká vyčůranost, ale ze strany pojišťovny, protože ta odpovídá za své zaměstnance. Není obchodník jak obchodník ....
Máme pojištěnou chalupu, domácnost (ale o tom uvažujeme, že to zrušíme, ceny nábytku a ostatního jsou na rozdíl od příšerných pojistných podmínek tohoto produktu přijatelné), odpovědnost - tu i za psa, sami sebe, havarijně auto. Když ale vidím, jak se pojišťovny kroutí, když mají něco dát a hledají výmluvy na všechno, že to v pojistce nebylo, když vidím, že mám v ruce smlouvu, ale vedle toho dopis s upřesněním, který popírá to, co je ve smouvě, když vidím ten binec, tak se mi chce blejt, velebnosti. Ale přece si jen netroufnu ty pojistky nemít. Ťuk, ťuk, ťuk, zatím jsme zdraví a pojistky jsme možná nějakých 30 let nepotřebovali.
S tím kroucením máte pravdu... A jako bývalému zaměstnanci pojišťovny je mně z toho na blití - když vidím, jak pojišťovna bez mrknutí oka platí za 10x předražený software, jak se vyplácejí příspěvky na lehkoživky z různých "asociací" a "kanceláří" pojistitelů a pojišťoven, a pak se hádají s klientem o tisícovku...