ale jedná se o takový teoretický právní konstrukt. Pojišťovny zatím neplní z povinného ručení ani do výše škody, schválně to podstřelí o pár tisíc (někdy i o hodně) a sází na to, že se lidé nebudou chtít o těch pár tisíc dohadovat a následně soudit (osobní čerstvá zkušenost). Jedou na sílu. Takže tím by se mělo začít. Až se tohle dořeší, tak pak se můžeme bavit o snížení tržní hodnoty, to už je taková hoodně velká třešnička na dortu.
Naprostý nesmysl. Slušné pojišťovny plní do koruny, Bohužel spousta idiotů se pojistí u pochybné pojišťovny s tím, "je to povinné ručení, tak ať to JÁ mám co nejlevnější a poškozený ať se pos..." Jenže dnes už jsou nástroje, že poškozený, pojištěný u slušné pojišťovny, z takového dementa vymůže škodu na 100%...
Ale houby. Zkouší to každá pojišťona, je to naprosto běžná praxe. Jako pojišťovna vyhlásíte totální škodu, nabídnete poškozenému cenu, jakou si určíte. Cena je nízká. Ti drsnější se ozvou, pár korun přihodíte. Zase se ozvou. Pošlete je do kytek, čekáte jestli to dají k soudu. Drtivá většina lidí se na to vybodne. To je jak to chodí.
Není pravda. Ochota k plnění s cenou pojistného nijak nekoreluje. Jsou pojišťovny s lepším přístupem, a jiné s horším.
Nakonec ono je to logické. Na jedné straně máš obchodníka, co se snaží prodat, nejlépe co nejdráže. Na druhé straně likvidátora, co se snaží dát co nejméně. Ale tyto strany spolu nemají žádnou vazbu. Pojišťovna vydělává na obojím, ale vzájemnou vazbu to nemá, není to na sobě nijak závislé. Když tě natáhnou na pojistném, tak to vůbec neznamená, že tě znova nezkusí natáhnout na plnění. Jinak řečeno, cena pojistného není dotována z neplnění.