Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Po autonehodě pojišťovna musí vyrovnat i snížení tržní hodnoty vozu od AAA - a nárokovat, když třeba budu chtít opravené auto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 5. 2017 22:30

    AAA (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    a nárokovat, když třeba budu chtít opravené auto prodat za dalších pět let?

  • 29. 5. 2017 23:33

    Ivano (neregistrovaný) ---.ipv4.broadband.iol.cz

    Nárokovat vzniklou škodu (snížení hodnoty vozu) máte hned po události, je jedno jestli budete nebo nebudete prodávat hned.

  • 30. 5. 2017 7:49

    AAA (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    A jak se tak škoda bude určovat?

    Že se u 15 starého auta kdysi měnil blatník světlo a nárazník po nějakém ťukanci už velký vliv na tržní cenu mít nebude, narozdíl třeba od auta pětiletého.

    To je první věc a druhá věc je že si sice můžu myslet že bych za nebourané auto dostal minimálně o dvacet tisíc víc, ovšem kdo mi zaručí že takový kupec skutečně byl a našli bychom se?

    Třetí věc je, stejně jako když začaly řešit stočenky, dříve bezcenné (nepřetočené) ojetiny s 200 - 250 tisícema km jsou náhle normální tržní zboží. Stejně tak jako pomalu mizí ty nejkřiklavější případy svařenin ze tří různých vraků, tak i falešná nálepka "nebourané" ztratí svou tržní cenu u aut opravených standardním a doloženým způsobem po nějaké menší bouračce.

  • 31. 5. 2017 17:06

    * (neregistrovaný) 193.35.105.---

    Ty se ptáš jak malé dítě. Pojišťovna nahrazuje ŠKODU.
    Je škoda vyměněné světlo? Ano. Pojišťovna zaplatí výměnu. Snižuje je hodnotu vozu, tedy je to důvodem snížené kupní ceny? Ne.
    Je škoda nabouraná karosérie, kdy se hne kostra? Snižuje to hodnotu vozu i po opravě? Ano, protože takový vůz má menší tuhost, tím životnost, může dojít k většímu opotřebení dílů, může být poškozena antikorozní ochrana atd. Tudíž to snižuje prodejní cenu, je to tudíž škoda. V tomto případě máš nárok nejen na zaplacení rovnací stolice, ale i na snížení prodejní hodnoty vozu.

    Svařenky mizí proto, protože se to dnes už nevyplatí. Cena práce šla dost nahoru, naopak cena nových aut 20 let stagnuje. Nevyplatí se větší opravy. Říkal nedávno kamarád, že už ani nemá známé s rovnací stolicí. Co se opravovalo před deseti lety, dnes už jde na vrakoviště.

  • 1. 6. 2017 13:10

    AAA (neregistrovaný) 89.235.31.---

    A ty odpovídáš jak infolinka Microsoftu - odpověď sice správná ale úplně k ničemu. Já se ptal jak se ta škoda bude URČOVAT. Zvlášť když poškozený bude to auto prodávat až mnohem později nebo třeba taky vůbec. Pojišťovna se podívá do křišťálové koule a řekne, nebourané byste zaručeně prodal za tolik, bourané za tolik?

  • 1. 6. 2017 14:51

    jehovista (neregistrovaný) ---.137.broadband16.iol.cz

    "Zvlášť když poškozený bude to auto prodávat až mnohem později nebo třeba taky vůbec."
    Jak tohle souvisi s cimkoliv? Tu skodu nahrazuji ted, ne za deset let. Kdyz ti vykradou byt, tak ti taky pojistovna zaplati ukradenou televizi, i kdyz jsi ji mel v planu za tyden odvezt do sberu a koupit novou. Na kdyby se tady proste hrat neda, to by pojistovny nemusely zaplatit nic nikomu.
    A jak to pojistovna bude urcovat? Predpokladam, ze na tohle maji znalce, ktery ma prehled o trhu a ten skodu urci. Nebo jak si myslis, ze pojistovny urcuji vsechny skody, ktere hradi? Kdyz hradi skody vznikle povodni, tak se muzou divat do kristalove koule, ale u bouracky uz ne?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).