Vlákno názorů k článku Platby kartou jsou pro Čechy klíčové, ale bez hotovosti by žít nechtěli od Carlos - Jsem proti zrušení hotovosti. Když si lidé prodávají...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2019 9:39

    Carlos (neregistrovaný)

    Jsem proti zrušení hotovosti. Když si lidé prodávají mezi sebou něco na inzerát, jak by to bez hotovosti platili? Převodem na účet? A jak, jakože pošlu někomu peníze předem nebo někomu něco dám na dobré slovo s tím, že až přijde domů, tak mi pošle peníze na účet? Tak naivmí nejsem. Nebo bude rodina na koupališti a budou si chtít koupit zmrzlinu na stánku. To ji budou muset platit kartou?

  • 13. 11. 2019 11:15

    Karel (neregistrovaný)

    Také jsem proti zrušení hotovosti. Platba kartou či převodem je jen elektronika, která může někdy zazlobit, tak je třeba mít hotovost v záloze na těch pár hodin, než se to podaří opravit. Co se týče Vašich dotazů, u inzerátů jeden při předávce ukáže QR kód se svým účtem, druhý ho smartbankingem vyfotí a pošle okamžitou platbu. Pravda, s dnešníma standardníma platbama by to šlo dost blbě. U toho koupaliště, když není problém tam tahat peněženku s hotovostí, tak není problém tam tahat i kartu. Navíc v případě platební karty v hodinkách ani člověk nemusí chodit do uzamykatelné skříňky pro kartu či hotovost, ale rovnou z bazénu jde ke stánku a mávnutím ruky zaplatí.

  • 13. 11. 2019 13:39

    jehovista (neregistrovaný)

    To neni vubec neresitelny problem a umi to treba revolut. Jeden clovek vygeneruje QR platbu, druhy ji vyfoti a penize jsou prevedene hned. Samozrejme neni mozne nutit lidi k vyuzivani nejake konkretni sluzby, takze by se pred zrusenim hotovosti musel naridit online bankovni prevod mezi ucty.

  • 14. 11. 2019 4:19

    J, Novák

    Obchoduji poměrně dost často na Aukru či na Bazoši. Obojí není v podstatě nic jiného, než prodej přes inzerci. A celkem běžně prodávám tak, že nejsprve inkasuji platbu na účet a pak až věc posílám přepravcem kupujícímu. Na odbírku nezasílám zásadně, protože vím, že lidé, pokud věc nezaplatí předem, si ji klidně od přepravce nepřevezmou a nechají ji vrátit odesílateli. Vůbec jim nevadí, že odesílatel zaplatí poštovné, dobírkovné atd. Moje žena pracuje na poště a denně vrací zpět balíky s dobírkou, které si adresát nepřevezme. Kdybych provozoval e-shop, tak bych možnost zasílání na dobírku rovnou zrušil.
    A zrmzlina na koupališti? Problém zaplatit ji kartou zcela jistě není. V mnoha jiných zemích je to celkem běžné.

  • 17. 11. 2019 9:06

    aster (neregistrovaný)

    Jenže je pořád spousta drobných prodejců (večerek, pekařství apod.), kde platit kartou nelze. Můžete namítnout, že si raději nakoupíte v marketu - ale ne každá vesnice má market a pokud potřebuju jen něco malého, tak kvůli tomu nebudu vytahovat z garáže auto.

    Pokud se týče dobírek, máte pravdu jen zčásti - tak jako se najde dost lidí, kteří se vykašlou na vyzvednutí dobírky, tak je taky dost e-shopů, kterým lidé zaplatí předem a pak už neuvidí ani peníze, ani zboží.

    Česká pošta je taky problém - nedá se s nimi rozumně domluvit - ostatní dopravci vám zavolají předem (pokud si rovnou nezvolíte zásilkovnu) a na požádání vám nechají balík na depu. Česká pošta nerespektuje nic - klidně balík, který požadujete nechat na poště, tzv. dotučuje k vám domů až do zblbnutí, i když zdůrazníte, že nejste doma - a pak si můžete nakašlat, protože ten kůň s balíkem rejdí po všech čertech a na poštu ho hodí těsně před zavíračkou. A druhý den znova - jako byste nic neřekl - tak na takové služby není nikdo zvědav.

  • 18. 11. 2019 3:47

    J, Novák

    Dáte pár příkladů e-shopů, o nichž jste napsal, že "je taky dost e-shopů, kterým lidé zaplatí předem a pak už neuvidí ani peníze, ani zboží"? Já jsem se ještě s takovým nesetkal. Ono totiž stačí před kliknutím na objednávku zboží se trochu podívat po webu e-shopu. A pokud člověk není naprostý tupec, poměrně rychle zjistí, že na nich není něco zcela v pořádku (nově založená firma, zápis v ŽR ještě není ani oschlý, popisy zboží jsou nedostatečné atd. atd.). Jinak ani na tu dobírku nemáte jistotu, že vám nepřijde místo objednaného zboží třeba cihla...
    To, co píšete ohledně ČP, to sice není k věci, ale i přesto na to mohu reagovat: O případu, kdy pošťák vnucuje osobní dodání balíku, ač ho má uložit na poštu, slyším poprvé. Můžete nám sdělit, která konkrétní pobočka pošty má takového aktivního doručovatele, který se snaží doručit balík osobně, ač ho má nechat uložený na pobočce? Já bych jim tam rád poslal blahopřání k aktivnímu zaměstnanci. :)) Jinak o případech, kdy doručovatel uloží balík na poště, aniž by se ho snažil doručit na adresu, byť jde o balík do ruky, jsem slyšel. O opačném případu čtu poprvé, takže bych operavdu rád věděl, kde se něco takového děje. Určitě by i nadřízení toho doručovatele ocenili jeho "aktivitu". Takže, kde že se děje to, co jste popsal? Nebo jste si to vymyslel?

  • 17. 11. 2019 9:31

    Victor (neregistrovaný)

    Já zase nakupuji na netu zásadně na dobírku.Může se stát,že pošlu peníze a nic mi nepřijde,jak se stalo několika mojim kámošům.Když to není na dobírku,tak to ani nekupuji i když bych to třeba hodně chtěl.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).