Tak to je klasika. Zase ta česká povaha, kdy brečíme nad každou volovinou, jak je nám ubližováno.
Co je na tom divného, že vám za poskytnuté služby někdo vystaví fakturu s dobou splatnosti např. 20 dnů a peníze si s vaším souhlasem (souhlas s inkasem) stáhne např. 10. den od vystavení faktury?
Když za takovou fakturu platíte převodem, tak to taky platíte až poslední den splatnosti?
Ale u nás je spíš zvykem platit tak měsíc po splatnosti, že?
Tento přístup je každý rok vidět při odevzdání daňového přiznání … fronty na finančních úřadech, fronty před půlnocí na poštách, …
A pak zas budeme brečet a volat investigativní novináře z televizí, když nám za prodlení při platbě faktury někdo připočítá penále.
Cely mesic pres operatora volate, provolate treba 500Kc, ale ty utracene penize mate stale na uctu. Na konci mesice dostanete fakturu se splatnosti nepozdeji do 14. a operator si penize stahne treba 6. Takze penize mate 6–14 dni dele na ucte.
A to nepocitam s tim, ze tech 500Kc muzete provolat uz prvni den a zaplatite je az za vice nez mesic.
Jistě, zrovna s tím daňovým přiznáním jste to trefil. Já blbec ho vloni podal již 28. ledna a v dubnu jsem se dozvěděl, že na vrácení přeplatku nemám nárok. Takže jsem musel znovu podávat poníženou supliku o vrácení, protože správně jsem měl přiznání podat až po 31.1. Takže letos ho podávám pochopitelně 31.3. … BTW faktury pochopitelně platím poslední den splatnosti, je na tom něco divného?
„faktury pochopitelně platím poslední den splatnosti, je na tom něco divného?“
Posledni den splatnosti by penize mely byt na uctu u dodavatele. Takze pokud platite az posledni den, tak platite pozde.
Davam svym odberatelum splatnost 10 dni. Pokud prijdou z meho pohledu po splatnosti (tj. i +1 den), tak jim priste davam splatnost 7 dni.
Vystavenim faktury davam najevo, ze za sve sluzby/zbozi chci penize. A splatnost je NEJZAZSI den, kdy je chci.
Tim ze nechci penize OKAMZITE na ruku, vyjadruju svoji duveru v odberatele. A pokud moji duveru zklamou… (tim, ze s prominutim vychcane zaplati az po splatnosti) .. tak maji horsi splatnost. Pokud ani tehdy to nepochopi – nemaji zadnou splatnost.
Zakaznika, jako vy s pristupem „pri dnesni platebni moralce“ a „mohou byt radi, ze to dostanou se zpozdenim nez vubec“ bych nechtel.
Vztah dodavatele a odberatele by mel prece byt rovnopravny! Dodavatel neco nabizi, odberatel to bud bere nebo ne. Ale aby odberatel bral a pak rikal „muzete byt rad, ze vam to vubec zaplatim“ … :-O To mi neprijde v poradku!!
Z meho pohledu dodavatele je lepsi „nedodavat vubec, nez mit problemy s platbami“.
Svym dodavatelum take platim podstatne drive nez posledni den splatnosti. Dokonce to nekteri i ocenili tim, ze mi davaji lepsi ceny…