AXA banka není špatně vymyšlená, (byl) zajímavý spořicí účet, zajímavá karta. Bohužel ale IB je na tak otřesné úrovni a nebyli schopni to od začátku opravit, že je to pro nějaké další využívání produktů naprosto diskvalifikuje. To si AXA za ty 2 roky nevšimla, kde se v českém formátu účtu píše pomlčka a kde lomítko?
Ano, IB je hrůza a děs, úrok na spořáku taky, karta nemá žádné zabezpečení, navíc zůstatek se ověřuje k předcházejícímu pracovnímu dni, zvýšení limitu mi neprošlo, ... ale ty kurzy. Těm může konkurovat jen Cetelem (placená) a kreditky (jen kreditky) Rajfky (povinnost obratu, nebo placené).
Dokud budou mít aspoň ty kurzy jaké mají dosud, tak jsem "jejich", aspoň na platby kartou v cizích měnách.
Bezplatné účty jsou mor. Uvědomil jsem si to včera, když se mě snažila na ulici ulovit (hezká :) ) slečna s nabídkou kreditní karty za "jenom" 49 Kč / měsíc. V tu chvíli mi to přišlo jako tak naprosto nesmyslný poplatek (neudržel jsem se a okomentoval jejich ceník jako "z Marsu") a divil jsem se, jak ho vůbec může někdo platit, když na trhu jsou 3 karty zcela zdarma bez podmínek a další při splnění podmínky obratu. A přitom tuhle čásktu spoustu lidí platí a nemají s tím problém.
Ani se nedivím velkým bankám, že se nehrnou do bezplatných účtů. Je to totiž hrozný mor. Jak si jednou klient zvykne na to, že za běžné služby se neplatí, začte stejnou (ne)poplatkovou politiku vyžadovat i u jiných produktů. U zpoplatněného účtu mají banky možnost využívat celou škálu marketingových nástrojů (při přikoupení další služby dostanete slevu z poplatku; omezené poplatkové prázdniny, odpuštění poplatku při zůstatku, obratu,...), ale co můžou dělat u bezplatných účtů? Zatím "bojují" s bezplatnými bankami snahou o vytvoření dojmu, že bezplatný účet je "podřadný" a méně kvalitní (kolikrát je ten placený i horší) a snaží se zužitkovat ty klienty, kteří jsou ještě zvyklí za běžné služby platit.
Poplatek je také nejjedonodušší způsob vyfiltrování neaktivních klientů, nikdo nebude mít prázdný účet, aby za to nic, co na něm nedělá ještě platil.
Zcela jistě bude platících klientů ubývat, ale je v zájmu těchto bank jim to pokud možno moc neulehčovat.
V našem SVJ jsme měli účet u Poštovní spořitelny. Pro neziskové organizace je vedla zdarma, platili jsme jen za pohyby, asi 400 Kč / rok. Před pár měsíci zavedla za tyto účty poplatek 50 Kč. Já jsem to vlastně uvítal, konečně jsem měl šanci přesvědčit ostatní, abychom odešli k FIO. Ušetříme nejen poplatky, ale díky kombinaci se spořicím účtem máme ročně nějakých 2,5 tisíce na úrocích navíc.
Náhodou jsou bezplatné účty skvělé, když potřebujete vykazovat vysoký počet klientů a účtů :-)
Nedocenitelné, když potřebujete demonstrovat úspěch :-)
Do dokonalosti to ostatně dovedla již mBank, když takticky přiměla většinu klientů naotvírat si cca 4-6 účtů a, protože jsou zadarmo a člověk je přirozeně líný, nechat je být.
Pravda, ten pozitivní dopad do P/L nějak chybí, ale je lepší mít hodně klientů a špatný P/L, než málo klientů a špatný P/L, ne? :-)
"Uvědomil jsem si to včera"
Je to dáno tím, že jsi obyčejný zaměstnanec, o jehož životě rozhodují jiní.
Pakliže by ses někdy řízením vyšších sil ocitl v pozici majitele firmy nebo osvč, rázem bys změnil názor na mnoho věcí, o jejichž podstatě člověk s nalinkovaným životem nic netuší.
Ano, byla "vracecí". Ovšem to jsou i některé bezplatné (přesněji řečeno jsou zdarma při splnění podmínky obratu, jako třeba Rajfka, Tesco). Každopádně nic pro mě, neudělám pravidelně každý měsíc potřebný obrat, někdy si říkám, za co ty lidi ty prachy utrácejí, mě tenhle měsíc zbyly 2/3 výplaty a to jsem si nad pravidelné výdaje koupil i roční lítačku na MHD :D