Vlákno názorů k článku PayPal zvyšuje poplatky, nové podmínky mají 93 stran. Přehled změn od anonym - Dobrý den, potřeboval bych poradit, už nepoužívám PayPal minimálně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 10. 2020 17:31

    bez přezdívky

    Dobrý den,

    potřeboval bych poradit, už nepoužívám PayPal minimálně od roku 2012 a už nemám bankovní účet propojen na PayPal, nevím přístupy k účtu PayPal a ani nemám tel. číslo který PayPal chce pro ověření nicméně stále dostávám občas maily od PayPal. Dneska jsem chtěl vypovědět smlouvu s PayPal (protože dlouhodobě nevyužívám jejich služby) ale prakticky není možné jim psát (chtějí ověření přes tel.č. který už nemám + odpovědi na bezpečnostní otázky které už neznám).
    Vůbec nelze jim napsat (prakticky bych musel si založit nový účet).
    Nevím jak postupovat. Děkuji za každou radu.

    Alex1234

  • 2. 10. 2020 13:25

    bez přezdívky

    Dobrý den,
    mám totožný problém. Chtěl jsem se přihlásit, znám login i heslo, ale za tu dobu jsem už zrušil tel.č a bez něj se přihlásit už nejde. Trapné bezpečnostní otázky už také neznám. Kontakt je možný pouze po přihlášení. Obávám se, že karta je stále u nich aktivní, ale už dávno má jinou platnost a CV. Snad se nic nestane :(

  • 2. 10. 2020 20:58

    PavelM

    Na to zda je karta aktivní bych byl opatrný (i když jak je napsáno výše, luxovat by ji asi neměli). Jak už jsem psal jinde, PayPal využívá služeb zpracovatelů karet, např. u MasterCard označených Automatic Billing Updater (ABU), takže pokud jde o navazující kartu, automaticky se předá PayPalu sada informací o kartě (kupodivu by to mělo být včetně CVV/CVC), aby nadále šlo z nové karty provádět platby.

    Vzhledem k tomu, že moje banka mi poslala mail s transakcí (okamžitě tak dokonale stornovanou, že vypadala jako neexistující), kde PayPal ověřil parametry karty, tak jsem se o tom dozvěděl. Protože karta dosud v té době nebyla použita a nikdo k ní neměl přístup, začal vyšilovat z možného zneužití dat o kartě u banky, skončilo to blokací karty (díky pozdější reakci banky na můj dotaz trvalou) a vydáním nové.

    Možná by mohl Měšec něco o ABU a jejich ekvivalentech napsat, je to dost utajená věc, ani není jasné, kdo MC a podobným za tuto funkci mimo PayPal platí (tuším také třeba Netflix), obecně to ale budou společnosti, u kterých běží z karty nějaké předplatné a nechtějí o něj přijít.

    Plus by měl fungovat opt-out, ale má banka mi ho nedokázala zpřístupnit (i když mi navrhly obejití ABU explicitním zablokováním původní karty před aktivací té nové, navazující, ale nemám jak ověřit, že by to opravdu fungovalo).

  • 2. 10. 2020 23:39

    Vít Šesták (v6ak)

    ABU zní jako docela zajímavá informace, částečně mi ale přijde, že to popírá smysl výměny karty. Možná to bude fungovat jen ve specifických případech, kde bude riziko nízké, ale i tak mi to zní jako věc s potenciálně nechtěnými následky. Kdy si představím, že mi leakne heslo k nepoužívanější PayPalovému účtu jen s expirovanou kartou, může si to zasluhovat více pozornosti, než se může na první pohled zdát…

    Nezdá se mi ale, že by takto dostali i CVV/CVC. Co si vzpomínám, PCI-DSS zakazuje ukládání těchto kódů. To spíš platby (s výjimkou té ověřovací) proběhnou bez CVV/CVC. To možné je, a nejspíš tak fungují všechny automatické opakované platby.

  • 3. 10. 2020 7:49

    PavelM

    Těžko říct, co se sdílí, jak ABU tak VAU (Visa Account Updater) uvádějí informace o účtu a nové datum platnosti (resp. někde jen číslo účtu), s tím, že pokud to obchodník nepodporuje, tak je třeba zadat všechny nové informace včetně CVV/CVC znovu.

    Za sebe, kdybych to implementoval, tak bych dal obchodníkovi registrovanému do programu při první platbě nějaký dlouhý "API Token" a datum platnosti, svázané pouze s obchodníkem, a nenechal ho ukládat celé číslo karty. Další platby by se prováděly pouze skrze ten token. Ale nejsem si jistý, že MC/Visa jsou tak inovativní...

    Našel jsem včera ještě na webu jedné Americké banky seznam s tisíci společnostmi, ale opravdu by mě zajímalo, kdo to implementuje třeba v ČR (např. si dovedu představit, že různé placené portály zpravodajských webů, různé XYZ TV, apod.).

    Hlavní důvod proč jsem tu psal je, že v dnešní době není bezpečné se spoléhat na expiraci karty.

    BTW, někteří dokonce uvádí, že ABU obsahuje i znovu vydané karty kvůli podvodům nebo novým programům (Re-issued cards due to fraud or new programs)

    3. 10. 2020, 07:53 editováno autorem komentáře

  • 3. 10. 2020 13:37

    Vít Šesták (v6ak)

    Dlouhý API token – souhlas.

    Není bezpečné se spoléhat na expiraci – vzhledem k tomuto souhlas.

    Re-issued cards due to fraud – na první pohled zní děsivě, ale pokud je to vhodně udělané (třeba omezení na karty uložené před leakem), tak to může dávat smysl.

  • 5. 10. 2020 15:54

    bez přezdívky

    Jsem na tom úplně stejně. Vůbec nevím jak to zrušit . jsou naprosto neprůstřelný. Kdyby někdo věděl jak na to....prosím dejte vědět. Heslo ani trapné kontrolní dotazy si nepamatuji. Mám účet od roku 2011 a nikdy jsem ho nevyužila. Ach jo.

  • 7. 10. 2020 9:02

    Radim

    Jestli jste ho nepoužila, tak předpokládám, že jste přes něj nikdy nedostala žádné peníze, které by Vám tam na devět let zapomenutém účtu visely, a tak Vás tohle nejspíš vůbec přece nemusí trápit. Leda byste ho chtěla zrušit demonstrativně.

  • 7. 10. 2020 11:48

    bez přezdívky

    No to je právě to co nevím. Protože podle nových pravidel od 16. prosince se má i z těchto účtů platit roční poplatek 300 Kč. nerada bych se dostala do nějakých problémů, i když u mě si to nemají z čeho strhnout. Radši bych to však měla vyřešené. Už to zkoušela celá moje rodina a fakt je to neprůstřelné. Bez hesla a kontrolních otázek se nedostanu nikam. A protože už je to skoro 10 let, já si je fakt nepamatuji. A hlavně jsem staršího data narození a v těchto věcech nejsem vůbec zběhlá. Kdysi mě ho někdo založil kvůli předpokládanému prodeji do USA, ale nakonec k tomu nedošlo. No nic, nechám to. Nic dělat nemohu.

  • 7. 10. 2020 12:40

    Radim

    Poplatek se platí jenom z účtů, kde je nějaký zůstatek, a ty účty jsou "zapomenuté" (nepoužívané).

    Důvody, jak je chápu já, jsou zřejmě: Mají tam hromadu účtů, které nikdo nepoužívá, a na kterých jim roky visí pár zapomenutých drobných. Někdo si nechal něco poslat a pak na to zapomněl a nechal to tam ležet, nebo někdo poslal něco někomu peníze na zapomenutý/ne­používaný účet. A Paypal má "výdaje" při udržování těch účtů, na které se roky nikdo nepřihlásil a roky je nepoužil, tak zavedl poplatek, aby nejprve opravdu odfiltroval ty účty, které majitelé už opravdu nepoužívají, a následně si ty drobné skrz poplatek vzal a pak mu zbyly prázdné nepoužívané účty, které může případně v další fázi už zrušit.

  • 7. 10. 2020 13:24

    bez přezdívky

    Jé děkuji, co píšete dává smysl. Tak snad to tak bude a nepřijde potomkům za pár let nějaká exekuce. No to už přeháním. Ale jo, asi to tak bude. Nicméně jsem tvor který má rád vše uzavřené a vyřešené...... .proto jsem se snažila to řešit..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).