Je to jednoduché. Ani Vy, ani já nejsme cílovka této banky. Třeba já mám raději plný platební/bankovní servis, přitom poplatky nijak zásadně neřeším, jsou-li úměrné poskytnuté službě. I proto mojí hlavní bankou je "ční" banka. Ale podle čísel (a nejsou vycucaná z prstu) si Partners Banka (PB) klienty získat uměla/umí. PB vsadila jen na mobil (úspora nákladů, předem daná cílová skupina), zbytek případně řeší jejich poradci. Někomu to vyhovuje, někomu ne. Je to prostě plně poradenská banka s transakčními službami.
Myslím, že jako konkurence velkým bankám, které se už dnes profilují jako i poradenské, je příjemným doplňkem. Ostatně ČSOB, ČS, KB, MMB, RB a UCB dnes už nabízejí komplexní finanční poradenství. Zásadním rozdílem je, že ty velké banky preferují vlastní finanční skupiny, resp. spřátelené společnosti, ale skupina Partners má v rámci finproduktů větší záběr. Samozřejmě, i u fin produktů má své větší a menší kamarády, ale to je prostě standard u všech bank/fin institucí.
Na profesionální, skutečně nezávislé finanční poradenství si zájemce musí najmout placeného fin poradce. Ale to se chce jen málokomu :-)
A pak tu máme jednoduché banky s perfektně funkčními platebními službami, jako jsou třeba Air Bank, Fio, mBank.
Jde jen o to, co mně konkrétně vyhovuje a naplní mé finančně-transakční potřeby. Volba, ne nutnost. Více voleb, více možností.
K jednomu cítím ještě potřebu se vyjádřit a to "banka v mobilu". Mě to spíše NEvyhovuje, občas tam mrknu, zaplacení QRkem jasně. Ale představa že do mobilu třeba ťukám ručně platební údaje mě spíše děsí, pro nějaké větší zkoumání transakcí taky. Ale budiž někomu to vyhovuje.
ALE!
Jak může být výhoda mít banku JEN v mobilu když jiné banky mají mobil i web? A v mobilu většinou u větších bank nic neschází. Mít jen mobil je přeci výhoda jedině pro tu banku že ušetří pár milionků za vývoj webového IB. Nebo snad dokážou i absenci webu nějak "prodat" jako výhodu? To mi hlava nebere.
To je sice hezké, ale on asi bude trochu rozdíl mezi fintechem/startupem a firmou, která se chce etablovat (asi) jako plnohodnotná česká banka. Kromě toho, že šmrdlání na malém displeji bankovních příkazů opravdu vidím jako poslední nouzovku, tak nevěřím ani bezpečnosti bankovních aplikací na totálně děravém operačním systému. U Revolutu při operacích řádově desítky tisíc ještě budiž, to bych přežil, ale v něčem podobném spravovat miliony? Děkuji, nezájem.
Zajímavé jsou ty účty pro partnery a ještě víc pro rodiny. Dětské účty se speciální aplikací, například.
Já osobně ale čekám, až Salt Edge začne podporovat jejich PSD2 API. S dětskými účty už opravdu nebudu chtít importovat transakce ručně, z mizerných CSV z mobilní aplikace. (Používám Pocketsmith pro evidenci svých účtů u 10+ bank.)