Je to jednoduché. Ani Vy, ani já nejsme cílovka této banky. Třeba já mám raději plný platební/bankovní servis, přitom poplatky nijak zásadně neřeším, jsou-li úměrné poskytnuté službě. I proto mojí hlavní bankou je "ční" banka. Ale podle čísel (a nejsou vycucaná z prstu) si Partners Banka (PB) klienty získat uměla/umí. PB vsadila jen na mobil (úspora nákladů, předem daná cílová skupina), zbytek případně řeší jejich poradci. Někomu to vyhovuje, někomu ne. Je to prostě plně poradenská banka s transakčními službami.
Myslím, že jako konkurence velkým bankám, které se už dnes profilují jako i poradenské, je příjemným doplňkem. Ostatně ČSOB, ČS, KB, MMB, RB a UCB dnes už nabízejí komplexní finanční poradenství. Zásadním rozdílem je, že ty velké banky preferují vlastní finanční skupiny, resp. spřátelené společnosti, ale skupina Partners má v rámci finproduktů větší záběr. Samozřejmě, i u fin produktů má své větší a menší kamarády, ale to je prostě standard u všech bank/fin institucí.
Na profesionální, skutečně nezávislé finanční poradenství si zájemce musí najmout placeného fin poradce. Ale to se chce jen málokomu :-)
A pak tu máme jednoduché banky s perfektně funkčními platebními službami, jako jsou třeba Air Bank, Fio, mBank.
Jde jen o to, co mně konkrétně vyhovuje a naplní mé finančně-transakční potřeby. Volba, ne nutnost. Více voleb, více možností.
K jednomu cítím ještě potřebu se vyjádřit a to "banka v mobilu". Mě to spíše NEvyhovuje, občas tam mrknu, zaplacení QRkem jasně. Ale představa že do mobilu třeba ťukám ručně platební údaje mě spíše děsí, pro nějaké větší zkoumání transakcí taky. Ale budiž někomu to vyhovuje.
ALE!
Jak může být výhoda mít banku JEN v mobilu když jiné banky mají mobil i web? A v mobilu většinou u větších bank nic neschází. Mít jen mobil je přeci výhoda jedině pro tu banku že ušetří pár milionků za vývoj webového IB. Nebo snad dokážou i absenci webu nějak "prodat" jako výhodu? To mi hlava nebere.
To je sice hezké, ale on asi bude trochu rozdíl mezi fintechem/startupem a firmou, která se chce etablovat (asi) jako plnohodnotná česká banka. Kromě toho, že šmrdlání na malém displeji bankovních příkazů opravdu vidím jako poslední nouzovku, tak nevěřím ani bezpečnosti bankovních aplikací na totálně děravém operačním systému. U Revolutu při operacích řádově desítky tisíc ještě budiž, to bych přežil, ale v něčem podobném spravovat miliony? Děkuji, nezájem.
Zajímavé jsou ty účty pro partnery a ještě víc pro rodiny. Dětské účty se speciální aplikací, například.
Já osobně ale čekám, až Salt Edge začne podporovat jejich PSD2 API. S dětskými účty už opravdu nebudu chtít importovat transakce ručně, z mizerných CSV z mobilní aplikace. (Používám Pocketsmith pro evidenci svých účtů u 10+ bank.)
Pro mne je Partners banka alternativou k bývalému ING kontu (případně k aktuální nabídce Všeobecné úverové banky), prostě má (zatím) zajímavý spořák (i když ne nejlepší), tak jsem neodolal a účet založil. K ničemu jinému ji nepoužívám.
Fakt si nedovedu představit mít ne hlavní, ale jakoukoliv vice používanou banku jen v mobilu. Jasně, pro některé specifické a okrajové služby (Curve, Revolut) to zkousnu, protože nabízejí něco ve svém segmentu extrémně výhodného, ale "univerzální banku" jen v mobilu?
Je to tak 2 týdny, co mi volal rozčílený kamarád, že pro nějaký spor potřebuje výpis z účtu a z aplikace ho tak, jak potřebuje, není schopen získat a e-mailem mu ho banka odmítá poslat, musím se ho zeptat, jak si poradil. Jo, dokud vše funguje, tak to vypadá skvěle, ale jak chcete řešit nějaký problém, máte problém vy (ostatně stejně mohou hovořit třeba klienti Revolutu).
Na ten multiměnový účet jsem zvědav, zatím kurzy Parters banky nepoužitelné, kdyby nabídli kurz karetní společnosti bez příplatku, nebo vlastní směnu za kurzy konurenceschopné Revolutu, bylo by to zajímavější. Také možnost vkladu a výběru cizoměnové hotovosti za rozumných podmínek by byla konkurenční výhodou.
Obávám se ale, že to dopadne jako vždycky. Nesmyslné kurzy, operace s cizoměnovou hotovostí buď vůbec, nebo za nepoužitelných podmínek.
Osobně tam mám účet proto, že pokud platím jejich kartou na rohlíku (nic jiného k nám s jídlem nejezdí), dají mi tam premium účet kde mohu několikrát do měsíce objednat třeba 1 jabko a oni mi ho dovezou bez poštovného a u některých položek je 15% sleva. Taky úroky nemají úplně špatné.
Ale jinak to bankovnictví jen v mobilu je něco příšerného, banka se tím sama diskvalifikuje ze segmentu aktivních uživatelů. Nedokážu si představit, že bych naťukával ručně do mobilu nějaké čísla, platební údaje, jaksi pracně přenášel do archivu v PC výpisy apod. Prostě šílenost. Používám to jen a pouze k placení potravin na rohlíku, k ničemu jinému.
21. 10. 2024, 20:42 editováno autorem komentáře
Přesně tak. Nedokážu si představit používat banku jen v mobilu a všechno ťapat na displeji, když to můžu udělat pohodlně v PC.
Ale oni se holt rozhodli, že aktivní uživatele nechtějí, tak je holt mít nebudou, jejich volba. Kdyby o klienty měli zájem, dávno by si IB nechali doprogramovat. Evidentně jim ta investice do IB za nové klienty nestojí.
Ale nevadí, však konkurence je dost. Průser by byl, kdyby i ostatní banky rušily IB, to by pak nebylo kam jít. Ale takový sebevražedný sklony tu žádná banka ještě neměla.
No, jsem už senior, ale celkem nemám problém s bankvoními apkami a jejich užíváním. Pravda je, že občas nějaký úkon udělám ve IB banky, ale je to minimum. Moji dva synové (26, 33), ač také využívají několika bank, používají výhradně mobilní bankovnictví a do IB šli jen v nouzi nejvyšší :) Takže je to tzv. kus od kusu...
S Partners bankou mám dva problémy:
1) Název: Nechci mít peníze u banky, jejíž název evokuje finanční poradenství (často šmejdské). Vlastně mi ani nevadí, že to JE ta samá firma, ale prostě nechci být u banky se stejným názvem. Každý by si myslel, že mě k tomu přemluvil nějakej jejich agent s teplou vodou a měl mě za pitomce. Možná je to jen nějaký můj předsudek, ale tak to prostě mám.
2) Chybějící internetové bankovnictví: to je prostě NE, NE, NE. Jediná možnost správy na mrňavém zařízení bez klávesnice a normální obrazovky je k ničemu. To je fakt jen nouzovka do terénu, nebo když udělám tři transakce měsíčně. Cokoli pokročilejšího, třeba normální správa rodinných financí, je čirý horor. Ostatně proč taky něco dělat na pidizařízení, když většinu dne stejně sedím u monitoru s 30x větší plochou, s normální klávesnicí a myší? Z tohoto důvodu jsem vlastně už několikrát zamítl Revolut. Historicky ho mám už dlouho, líbí se mi některé funkce, už jsem přemýšlel, že bych přešel, ale… ne, nebudu se dobrovolně trápit. A to Revolut nějaké internetové bankovnictví má, ale dost okleštěné, skoro nepoužitelné. Zůstanu u Fia. I když proti němu mám milion výhrad, tak internetové bankovnictví (a API) je super.
Jinak ta banka vypadá vcelku dobře, to zas ne že ne. Ten první bod bych možná za pár let vydýchal, ten druhý ne.
Jak je to vlastně s bezpečností mobilního bankovnictví?
Stále horší než IB?
Při použití mobilního bankovnictví se vše děje v jediném zařízení a tudíž stačí ovládnout/nakazit toto jediné zařízení - mobil.
Při útoku na IB je potřeba nakazit/ovládnout dvě různá nezávislá zařízení - počítač s IB a k tomu navíc ještě autorizačni telefon. Každé zařízení zvlášť je bezcenné a útočníkovi nestačí ovládnout pouze jedno z nich, neudělá nic = bezpečnost jednoznačně vyšší.
Mobilní nepoužívám - je to dneska už jinak, že je tam autorizace přes jiný nezávislý kanál, aby to bylo bezpečné? Nebo je to stále appka nebo dvě v tom samém telefonu, čili pak stačí nakazit pouze ten telefon a útočník bere vše?