Raiffeisenbank používá dobrý trik na oškubání držitelů jejich kreditních karet - pozdní zasílání výpisu. Už jsem si několikrát všimnul, že výpis s velkou útratou chodí výrazně později než výpis s útratou bežnou. Ale korunu tomu nasadili minulý měsíc, kdy výpis s datem splatnosti 10. přišel až 9. - tedy pokud bych se aktivně nestaral a neinformoval se na jejich telefonu, tak jsem platil úroky jak mourovatý.
Raiffeisenbank jsou zlodějská prasata, že jim rovno není.
Minulý měsíc mi naúčtovali Kč 230,- za vedení eKonta Premium, přestože jsem měl kreditní obrat a splňoval další podmínky (platební karta k účtu).
Reklamoval jsem to hned 1.6.2011. Do dnešního dne mi neodpověděli. Zrušil jsem účet.
Poslední tři roky mi roční obrat neklesal pod milion korun. Zajímalo by mě jaké klienty RB chce.
Ihned po uplynutí 30 denní reklamační lhůty se obracím na Finančního arbitra. Tyhle prasata mě okrádat nebudou.
PS má také hodně skrytých poplatků. Založil jsem v dubnu účet "zadarmo" a dostal příslušné dopisy k užívání karty, netbanking, číslo účtu, přístupová hesla a PIN. Ihned poté jsem změnil PIN u plat. karty (PK) a .... za 2 týdny došel upomínací dopis s pokutou 200 Kč, za to, že jsem se dostal do mínusu 8Kč. Po otázce, za co jsem platil 8 Kč, mi sdělili, že je to poplatek za změnu PIN k PK. Chtěl jsem tedy úplný seznam poplatků. Bylo mi sděleno, že to nejde, protože je velice obsáhlý!!! Okamžitě jsem napsal stížnost (důvod: netranspatentnost, zamlčování poplatků a lákání na účet ZDARMA), že buď vše anulují (a budu dále klientem), nebo půjdu soudní cestou /arbitra. Čekám již 2 týdny a nic!!
Hmm, presouvani viny z vinika na obet je spolecnym znakem oveckych obeti, ktere misto aby si priznaly, ze jsou fikany zepredu i zezadu, z toho udelaji ctnost a plivou po tech, kterym se to otevrene nelibi.
Aneb kdyz u neceho napisu "zadarmo", je nekalou soutezi a matenim klienta, kdyz to pak prece jen penize stoji - v zemich na zapad a jih od CR pak soudy pravidelne rozhoduji ve prospech klienta, nebo to firma vzda sama, neb nestoji o negativni publicitu.
S obcany jako jsi ty se ale nikdo negativni publicity nemusi bat, protoze ovce si ji nepripusti a ochotne strkaji do opratky hlavu i kulky...
Dáváte si posílat výpis poštou, nebo se vám pozdě zobrazuje v internetovém bankovnictví? Pokud to druhé, je to lumpárna, které se dá bránit svolením ke 100% inkasu (chce to přehled o výdajích a přiměřený zůstatek na běžném účtu k pravidelnému datu splatnosti kreditky). Pokud to první, zkuste přejít na internetové bankovnictví.
Kreditní kartu můžete mít i bez účtu a tím pádem nemáte nic jiného než papírové výpisy posílané poštou.
Jinak mně například RB provedla to, že pře zrušení eKonta neupravila nastavení karty, která se v jejich systému stále tvářila jako spárovaná s účtem. To vedlo k tomu, že nechodily žádné výpisy. Měl jsem nastavené inkaso v plné výši, čili mě to naštěstí nepostihlo na úrocích. Když mi došlo, že asi žádné výpisy chodit nezačnou, domáhal jsem se jich zpětně, ale podle tvrzení banky to není možné. Za cca 3 měsíce provozu kreditky tedy nemám žádný výpis transakcí.
Zpoplatnění eKonta k hypotéce je poslední kapkou. Veškeré produkty RB nevázané smlouvou ruším a i tu hypotéku se při uplynutí fixace určitě pokusím refinancovat. S touto bankou jsem skončil. (Ovšem otázka zní, jestli člověk najde lepší - tento článek tomu příliš nenasvědčuje).
Přesně tak. Mám jejich kreditku bez účtu, takže jen papírové výpisy. Jakýsi přehled o útratách mám díky programu Exclusive, kde je online přístup na účet "bonusů", ale je to s týdením zpožděním a samozřejmě žádné vyúčtování to nedělá, jen přehled útrat.
Můžu se zeptat na zkušenosti s inkasem? Jak moc dopředu inkasují a jak jsou v tom spolehliví, případně jestli jste řešil opomenutí inkasa z jejich strany a jak to dopadlo? Ze smlouvy totiž vyplývá, že za včasnou splátku zodpovídá držitel karty i když si dohodl inkaso a bez ohledu na to, že se banka třeba ani nepokusila inkasovat.
Inkaso funguje v mém případě tak, že kolem 25. - 27. v měsíci se objeví ve FIO inkasní příkaz zadaný v budoucnosti, takže vidím, kdy a kolik budu potřebovat. Kolem 7. v následujícím měsíci si to pak inkasují. Papírový výpis chodí zhruba kolem termínu inkasa, přesně to nevím, protože od toho extempore s neposíláním výpisů se na něj už nespoléhám a vedu si evidenci plateb kreditkou bokem, čili už při vzniku inkasního příkazu si jsem schopen ověřit, že suma odpovídá.