Nemám důvod zastávat se UniCredit Bank (UCB; nikdy jsem nebyl klientem), ale ta kreditka s ČSA skončila, protože ji zrušily ČSA, stejně jako kartu s Diners Clubem, mají teď výlučnou (česky exklusivní ;) ) smlouvu s Citi. Není mi jasné, co měla UCB stávajícím klientům nabídnou jiného, než svou obyčejnou kreditku, když základním prvkem té ukončené bylo sbírání bodů do zákaznického programu ČSA (OK Plus), které už z rozhodnutí ČSA na kartu sbírat nejdou. Registrovaným klientům programu OK Plus (i mně, kreditku UCB jsem neměl) pak přišla nabídka na kartu od Citi (nevzal jsem ji).
Ono je spíš úsměvné že se banka tváří jako hodný strýček když odpouští desetikorunu měsíčně z kreditky, která je bez výhod jako kompenzaci za kreditku která sbírala body - které banka nijak nikomu nenahradila - to mohla a ještě někteří klienti nemuseli platit roční poplatek....
mohla třeba nabídnout kreditku bez poplatku nebo alespoň odškodnit nasbírané body...
Proč odškodnit nasbírané body? Ty přece byly do OK Plus (zřizovaným ČSA, nikoli UCB) a členem OK Plus držitelé karet zůstali, o členství nerozhoduje banka. Klienty nevypekla banka, ale aerolinie, které zrušily společný produkt s bankou. Co měly oba spoluvydavatelé udělat, bylo včasné oznámení a možnost kartu bez jakékoli penalizace do určitého dostatečně dlouhého termínu vrátit.
Konkrétně, jak by to asi mohlo vypadat:
Vážení klienti, ČSA k datu X končí naši spolupráci, od toho dne nebudou za zaúčtované transakce kartou připisovány míle (body) programu OK Plus. Pokud do dne Y (=X+60 dní) kartu vrátíte (donesete na pobočku, kde sepíšeme záznam), nebude za kartu učtován poplatek. Ode dne Y se karta promění v běžnou kreditku UCB s běžnými poplatky. Zároveň si dovolujeme upozornit, že provozuje další partnerské karty (seznam) a pokud budete mít o některou zájem, změníme vaši ČSA kreditku na jinou partnerskou se stejným úvěrovým limitem.
Pokud je mi známo, tak klienti měli možnost využívat kartu se všemi výhodami do konce platnosti na kartě uvedené (včetně převydání karty po ztrátě).
To byli cca 2 roky co banka rozeslala první nabídku na změnu karty např. na Lufthansa Miles&More, času jakou kartu dále bylo teda možno vybírat 2 roky a nová nabídka se sbíráním bodů také.