Názory k článku Nové auto za šest tisíc bez doložení příjmů? Jde to, ale chybí odvaha

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 6. 2010 10:55

    Přezdívka je povinná (neregistrovaný)

    Jezdím v lépe vybavených autech a ať na to koukám, jak na to koukám, moc výhodný mi ten operativní leasing nepřijde.
    Nevýhody, které vidím obecně:
    - auto je nové, takže je třeba 5–10tkm zajíždět. Mizerná dynamika, vyšší spotřeba. V momentě, kdy ho slušně zajedu, jde pryč, protože dostávám nové
    - auto ztrácí hodnotu v absolutních číslech vždy nejvíce v prvním roce, aniž by poměrný užitek v onom prvním roce byl nejvyšší. 2–3 roky staré auto střední třídy běžně nemívá problémy s tím, že by na něm něco odcházelo, navíc bývá ještě v záruce a je zajeté. Každý další rok v takovém autě stojí absolutně menší peníze, ale toho já nevyužiju, protože platím vždy ten „nejdražší“ první rok
    - pokud má auto problémy (a neznám v okolí nikoho, kdo by s novým autem problém neměl, byť se jedná relativně o drobnosti a jsou opravené zdarma v záruce), pak tyto věci budu vychytávat ve vlastním čase za vlastní peníze (cesta do servisu apod.), v případě zápujčky náhradního vozu si ve většině případů znatelně pohorším (neznám běžný servis, co by během opravy zapůjčil auto obdobné třídy, většinou to jsou Fábie holobyty apod.)
    - výše uvedené problémy budu vychytávat celkem 4×, zatímco u normálního nového auta je většinou vychytám a pak slouží 4 roky celkem dobře
    - nemohu si prakticky vybrat konkrétní výbavu, musím se trefit do „obecného vkusu“
    A teď konkrétně, třeba tu Škoda Superb 2,0TDI PD DPF 140PS Ambition DSG, který při čtyřletém cyklu vychází na skoro 161 tisíc ročně přes operativní leasing.
    Superb 2.0 TDI CR DPF 103 kW DSG Ambition mi v konfigurátoru vyšel na 782 tisíc. Získat slevu 8% je poměrně snadné, takže se dá očekávat, že za auto bych ve skutečnosti nezaplatil víc než 720 tisíc.
    Když se podívám na autoinzerci, 4 roky staré auto podobně vybavené stojí minimálně 250 tisíc. Takže na ztrátě hodnoty bych tratil 720–250=470 tisíc.
    Pojištění nejluxusnější havarijko + povinné bez bonusů první rok 15 tisíc, druhý 13,5 tisíce, třetí 12 tisíc, čtvrtý 9700. Celkem pojištění za 4 roky 50200Kč. Použil jsem první online výpočet, který byl po ruce – pojišťovna Direct, věřím tomu, že bych byl schopen sehnat i lepší podmínky.
    Za čtyři roky mám tedy náklady 50Kč na pojistky a maximálně 470 tisíc na ztrátě hodnoty. Celkem jsou náklady 130 tisíc ročně s tím, že auto je moje, mohu si najezdit, kolik chci a pokud ho prodám po 4 letech za víc než 250 tisíc, tak na rozdílu oproti operativnímu leasingu ještě navíc vydělám. Kromě eliminace nevýhod uvedených na počátku mého příspěvku za ty 4 roky ušetřím 120 tisíc. To mi nepřijde až tak málo. Navíc když se rozhodnu „skončit“, tak auto mohu taky prodat prakticky kdykoliv.
    Pravda, na počátku jsem musel investovat 720 tisíc, čili o 550 tisíc více než u leasingu. Kdybych to měl na spořícím účtu, za tu čtyřletou dobu by mi průběžně odebírané prostředky vydělaly kolem 15 tisíc, takže reálná finanční úspora je něco přes 100 tisíc.
    Takže tohle není určitě nic pro mně.

  • 2. 6. 2010 14:14

    Petr (neregistrovaný)

    U vlastního auta je ještě potřeba připočítat předepsané servisní prohlídky a výměnu spotřebního materiálu a oleje a brzdových destiček. A cca jednu až dvě sady pneumatik, protože na nových autech budou pneumatiky vždy nové.

  • 2. 6. 2010 14:37

    Přezdívka je povinná (neregistrovaný)

    v ceně splátky je povinné ručení a havarijní pojištění (se spoluúčastí 2 % min. 2000 Kč, pozn. red.), ale běžné provozní výdaje si zákazník hradí sám


    U vás v Redhatu se pneumatiky, olej, destičky a servisní prohlíky platí z povinného ručení či havarijního pojištění? Nevšiml jasem si ani, že by v článku psali o tom, že nové auto na operativní leasing dostanete s letními i zimními gumami, takže pokud se nepletu, tak se nákupu pneu nevyhnete také.

  • 2. 6. 2010 16:04

    Pepa (neregistrovaný)

    Pokud se vejdu do 30kkm za rok, tak destičky vydrží a servisní prohlídka s výměnou oleje bude zřejmě jen jedna v 15 kkm.
    Pneu z prvomontáže předpokládám neojedu a pokud si koupím zimní sadu, tak ta mi zůstane na další vůz. I kdybych ojel i prvomontážní pneu které nebývají moc kvalitní, tak při vracení vozu můžu pneu vrátit s prvomontážními pneu zcela ojetými a zánovní mi zůstanou pro nový vůz (přibližně stejný vůz = stejný rozměr / doufám).
    Ale stejně jako vám mi to až tak výhodné nepřijde ale někoho to určitě osloví.

  • 7. 9. 2010 19:16

    (neregistrovaný)

    Mám ho (Golfa), každý rok má auto nové letní gumy a často i nějakou vychytávku navíc (lepší motor, trocha výbavy)… Liju do toho jenom benzín. Garančku to chce až po 26 tisících (počítá si to samo), což nenajedu.

  • 23. 6. 2010 15:39

    Zabak (neregistrovaný)

    Pojištění Superba za 15.000? nevěřím, mám u Directu Octavii 1,8T za cca 12.000 a to je pět let stará a je to s bonusama. Navíc 2% spoluúčast nedávají snad nikde. Krom toho pokud jsi podnikatel tak si dáš leasing do nákladů, neplatíš z té částky soc + zdravotní + daň, což je reálná úspora 40% :-) Mi to teda výhodné připadá…

  • 9. 10. 2010 12:34

    jezevec (neregistrovaný)

    Počítáte zřejmě s tím, že si jezdíte se svým autem, jste na něj hodný a opatrný, cestujete z garáže do garáže - a když se auta zbavujete, je pro vás sportem dostat za něj slušnou cenu zohledňující vaše slušné zacházení. Pro vás je tento produkt drahý a nepřinese vám žádné výhody.

    Představte si ovšem firmu, která má zaměstnance. Stádo arogantních dobytků, kteří neumějí jezdit a k vozu nemají žádný cit ani vztah. Třetina vašeho vozového parku je po těžké havárii, a 10% je jich odcizeno před doplacením leasingu. Mlamojové zajíždí studený motor na plný knedlík, neumí řadit, spojkové obložení je po froce na generálku a v převodovce plave kýbl pilin. Auto má gumy na doraz, okousaná kola od obrubníků a kastli obouchanou a poškrábanou ze všech stran. Brzdové koutoče zapečené a popraskané od krutého brždění, tlumiče a čepy vymlácené bo nikdy nepřibrzdí na "skokánku" ani na kolejích. Když mu bliká kontrolka, v pohodě si počká až odvaří motor než aby dollil olej, v servisu pak za ty prachy vymění jen to co musí a klidně nechá prasklou palici aby foukla až budoucímu zájemci. Plasty zrasované od slunce, kufr od nakládání bordelu, sedačky propálené od cigaret a orvané od hrany revolveru, prokouřený tapecírunk a ohořelý strop. Na mikroplyšových koberečkách nikdy nebyla gumová rohožka, takže jsou vydřené až na plech a je na nich 5cm bahna. Zadní sedačky potrhané od psa, přední opěradla poblitá od dětí, obojí 14x pochcané a a zbytky jídel už nikdy nevyndáte.
    Tak asi vypadá auto z běžné flotily větší firmy. Vyřazujete jich cca 50 ročně - a good luck s jejich prodejem, to už je skoro na full-time job pro jednoho pracovníka, jen na to se tech aut za zlomek ceny zbavit.

  • 2. 6. 2010 12:19

    11450 (neregistrovaný)

    Není to výhodné, možná proto to nabízí jen jedna „no name“ firma.

  • 2. 6. 2010 14:28

    Vrták (neregistrovaný)

    Nemohu souhlasit, že to není výhodné! Ale jako vždy platí to co vyhovuje jednomu nevyhovuje druhému. Zatím jsem kupoval vždy auto na klasický leasing a po třech – čtyřech letech jej prodával, spoustu starostí a finančně v tom nevidím žádnu výhodu, proti tomuto operativnímu leasingu. Známy takto operativní leasing využíval už asi před 15 lety a měl každý rok nové auto přes Rakouskou firmu, takže to není taková novinka. Já o této možnosti v ČR nevěděl, ale teď ji určitě využiji. Trochu mi vadí, že je nutný servis v Ostravě, no uvidím jak to je doopravdy. Ušetřené peníze zhodnotím za rok o hodně víc než přes nějaký spořící účet a tak pro mě je tato nabídka určitě moc zajímavá. Ve svém okolí znám dost lidí, kteří o tom budu taky minimálně hodně uvažovat.

  • 2. 6. 2010 20:05

    xf (neregistrovaný)

    Na peníze je to prodělek.
    Na čas, a starosti s vozem spojené, je to prodělek.
    Připomíná to jedinou věc: perpetum mobile neexistuje ani v automobilovém průmyslu, ani v finančnictví. Článek navíc (kdyby se o to auto staral, zařizoval garančky, vychytání much, přistavil náhradní vůz, byla by to zcela jiná nabídka), nemůže cenu zlevnit, ani nic zjednodušit. Naopak. I tento čllánek řetězce chce jíst, a je nutno s ním (jedině do Ostravy, osobně) komunikovat.
    Takže pro koho to je? Neber si to prosím jako osobní útok, ale ono to tak výchází: pro někoho, kdo má nutkavý pocit, že musí být stále viděn v novém (tož hodně štěstí s Golfem), ale nemá peníze. Snad nějaký podomní prodejce čehokoli zblblý ze „školení“. (Tomu ostatně nasvědčuje i ten zákaz cest do zahraničí.)
    PS: „hodně uvažovat“ je v přímém rozporu s „pořídit si TOHLE“.

  • 3. 6. 2010 17:36

    guteman (neregistrovaný)

    V nadpisu píšou, že pořídit si auto jde a dokonce bez doložení příjmu, ale prý chybí odvaha. Já bych řekl, že chybí peníze.......!!!

  • 3. 6. 2010 21:28

    Eva (neregistrovaný)

    No nevím, najedu ročně cca 70tisíc ks, takže nic, jinak já ano, ale bohužel…

  • 27. 2. 2013 23:17

    DoG (neregistrovaný)

    no mne vadi nejvic ta akontace.. to je velke riziko pro mne. kdyz ja budu potrebovat zlepsit cashflow a zbavit se auta, tak jiz mam penize v pytli. ta akontace je defakto zavazek, ze auto budu mit 4 roky. a to je na prd.
    a ted po 2 letech je videt, ze za ty samy penize se v ty firme lizujou recyklaty, cili 2lete auta.. takze vam tam rupne spojka nebo neco, a jste tam kde jste byli - obehavani servisu.

  • 1. 11. 2013 17:55

    miras (neregistrovaný)
    27. 11. 2014 14:09 redakčně smazáno, důvod: Porušení pravidel diskuzí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).