muj nazor:
- klient SVERUJE S V O J E penize bance tj. nejsou to penize banky (rec je o vlastnickem pravu a nakladani se sverenou veci)
- poplatky za transakce jsou poplatky za sluzby tj. klienta nemusi zajimat tzv.komunikacni problemy a ost. vymluvy ,ktere jsou nazyvany ze strany banky jako bezp.opatreni v jeho zajmu.Nevim ,ze by nekde bylo psano o tomto ve smlouve ,ze jde o bezp.opatreni!Tudiz jde o neschopnost provest sluzbu qalitne a nikoli o bezpecnost.
- dalsi neschopnosti je to,ze kdyz tedy banka je schopna zajistit na svych bankomatech vyber pouze urcitych castek (v bankomatech jsou jen nektere druhy bankovek) mela by na toto upozornovat na svych bankomatech tak ,aby to neslo prehlednout a nikoli az pote ,co se provede zadost o transakci!!
atd. atd.
Vse je o schopnosti provadet nabizene sluzby ,ktere nejsou levne, qalitne a vzdy ke spokojenosti klienta! Vemte si to opacne (uz to tu nekdo psal) kdyby jste se omluvili timto zpusobem bance pri nezaplacene splatce uveru? :-) Zaplatite urok ci penale za pozdi uhradu a nikoho nezejima ,ze byly komunikacni problemy , i kdyz treba opravdu byly!!!
-woe-
- souhlas
- poplatky jsou nechutne velke, souhlasim. o neschopnosti ktere instituce zde tedy mluvite ? jak vsichni vime, vime ze vlastne nic nevime. na khoo lze tedy svalit vinu ?
- bankomaty ČS umi upozornit na vyber ne200 korunove castky, na to ze by tomu tak nebylo si nikdo nestezoval, pouze bylo konstatovano ze castku 3500 odmital vydat, coz je vzhledem k dane skutecnosti kupodivu normalni
jinak aby nedoslo k mylce, naprosto souhlasim s reklamaci i s pripadnou nahradou skody, zaroven i rozhodne omluve klientovi, jen je otazkou ktera instituce by to mela udelat.
zkratka to ze nekdo jel mojim autem a naboural taky neni moje vina, ze ? (pokud jsem ho nemel v takovem stavu ze to jinak dopadnout nemohlo :o)
Omluvu by jednoznacne mela v tomto pripade "spachat" CS. Duvody jsou naprosto jasne:
- byl to BANKOMAT CS
- eBanka splnila zadosti o blokaci ze strany CS
je jich vice ,ale nema smysl je zde vypisovat
BTW: zajimalo by me ,jak je mozne ,ze kartove centrum CS sdelilo eBance ,ze se jedna o chybu bankomatu ,z toho bych soudil ,ze bud CS vi ,ze jejich bankomaty maji nejakou takovou chybu a uspesne to zamlcuji nebo ...........?? a to je otazka
-woe-
Rozlišujte dvě věci. První je, že se někde na cestě stala chyba. V tuto chvíli není známo kde (v tom souhlasím i s p. Maiznerem.)
Druhá věc je, jak na toto _NÁSLEDNĚ_ zareagoval bankomat ČS. Ten dle prohlášení ČS - a tomu snad věříte -provedl následující:
1. Provedl příkaz k blokaci částky, a přitom byl rozhodnut peníze nevydat. eBanka jen této žádosti vyhověla, nic jiného udělat nemohla.
2. ČS přiznává, že má systém nastavené jinak než ostatní banky.
"Problematická" věc tedy není zda a kde vznikly chaby, ale REAKCE bankomatu ČS na tento stav. Dovoluji si navíc upozornit, že např. komunikační problémy při autorizacích jsou běžným každodenním jevem a nebrání v drtivé většině případů úspěšnému dokončení transakce.
Tak jsem si to celé přečetl a něco přidám:
- myslím, že se vlastně nic nestalo. Došlo k zablokování částky na účtě na základě neúspěšné transakce platební kartou - to se běžně stává, není to nic tragického, většinou (pokud se nepohybujete blízko svého limitu) si toho ani nevšimnete, protože zablokovaná částka se časem sama odblokuje. Já jsem s tím měl problémy jednou, kdy iniciativní prodavačka v Globusu projela platební kartu terminálem 8x, protože terminál nereagoval. Následně jsem se na info lince banky dozvěděl, že mám na kartě tu částku skutečně blokovanou 8x. I tehdy bylo odblokování záležitostí jednoho telefonátu do Glóbusu (pravda, tam trochu trvlo, než mě poptřepojovali na někoho, kdo věděl o co jde).
- bankomaty ČS možná umí upozornit na výběr ne200Kč částky, mám však pocit, že to sdělují nějakou univerzální hláškou typu "částku není možné vyplatit", z čehož ne vždy je patrné, že je to kvůli nedělitelnosti částky dostupnými bankovkami.
- statisticky mám vysledováno, že pravděpodobnost selhání/zdržení/nutnosti opakování operace s platební kartou je vyšší u České spořitelny a u obchodníků, kteří přijímají platby přes ČS, ať je to bankomat, nebo například již zmiňovaný Globus nebo Hypernova. V podstatě když nad tím tak přemýšlím, tak kdykoliv v posledním roce jsem měl nějaký problém, tak obchodní místo přijímalo karty přes ČS. To nemluvím o bankomatu ČS u nás na sídlišti, který je vždy od nedělního odpoledne bez peněz a nikdo ho nedoplní až do pondělního poledne.
Nesouhlasím s tím, že by ČS měla problémovější karty než jiné instituce. Pokud jde o placení kartou tak dle mého názoru (jsem pokladní v Hypernově) patří mezi nejhorší Max karty (při zrušení transakce opravdu blokují 30 dní danou částku) a OK karty (terminál korektně zruší transakci a přesto je částka z účtu odečtena, blokace karty). Z mého pohledu ale nejhorším faktorem jsou sami držitelé karet. Podpisový vzor je něco, co většina uživatelů považuje za zbytečnost. Pro nás je to ale jediný způsob jak korektně ověřit držitele karty.
A taková perlička: Každý měsíc nebo dva se někdo pokouší platit kartou, jenž jeho není, ale dle jeho slov ji má půjčenou. Co když přijde dívka, která má kartu a OP "své" babičky, která ji poslala? Nebo kartu přítele, který jí ji půjčil.
Vaše příhoda z Globusu jen ukazuje jak špatné zařízení ve špatných rukách dokáže nadělat spousty škody.
Nešlo o KARTY ČS, ale o terminály a bankomaty, připojené přes ČS. A mám stejnou zkušenost jako pan Pavel - na terminálech od ČSOB, HVB nebo KB jsem zatím problémy neměl, kdežto v Hypernově, Carrefouru (oba jsou "napojené" na ČS) ano. Karty mám od ŽB a ČSOB.
Co se týká Maxkarty, zkoušeli jste to řešit s vaší bankou (ČS), když máte takové zkušenosti? Maxkarta ČSOB je druhá nejrozšířenější karta v ČR (po spořitelní Vise Electron), problém se tedy nemusí zdaleka týkat jen těchto karet.