Vlákno názorů k článku Okraden on-line aneb jak to bylo od ZIL - Dojemný článek o zájmech klientů... :-) Bohužel s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 6. 2003 15:24

    ZIL (neregistrovaný)

    Dojemný článek o zájmech klientů... :-) Bohužel s tím výsledkem, že klient chtěl pouze jednu věc: svoje peníze. A ty nedostal (dle spořky ve svém zájmu).

    Mám zlepšovací návrh:

    Za prvé:
    Když klient bude požadovat vybrat z bankomatu 3500,- Kč a bankomat umí jen 3400,- Kč nebo 3600,- Kč, napíše to klientovi na obrazovku. Pokud by ve spořce nevěděli jak se to dělá, nechť uspořádají soutěž pro žáky sedmých tříd základních škol na toto téma. První cenou by mohl být měsíční plat toho, kdo to dosud do softwaru neimplementoval.

    Za druhé: když dojde k problému kdesi na trase bankomat, jedna banka, druhá banka, ..., nechť spořka peníze vydá hned a problémy si řeší následně. A že by peníze klienta mohla vydat podvodníkovi? To je ale problém spořky, ne klienta. A prosím nezaměňovat pojem "bezpečnost v zájmu klienta" za pojem "nefunkčnost bankomatu".

    Přičtu-li k tomu nedávno zveřejněný výrok nejvyššího (J.Stack), že tady jsou sice vyšší bankovní poplatky než v Rakousku, ale že je dobré, když si zvykáme, nemám z toho dobrý pocit. Takže, když už si za služby nechá spořitelna královsky zaplatit, mohla by alespoň standardně fungovat. A nebo přijímat stejné argumenty i od svého klienta, např. při splácení úvěru, tedy že nezaplatil proto, že asi někde na trase mohlo dojít k nějakému šumu a proto peníze zablokoval. S tím, že je automaticky zase někdy odblokuje.

  • 14. 6. 2003 19:52

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    no, nechci se tady ČS nejak zastavat, ale slusne bych rekl ze placate ptakoviny.

    za prve:
    pokud jsem dobre cetl a pochopil to, bankomat na nemoznost vyplatit castku 3500 upozornil, proto klient provadel vyber znovu a jiz pouze na castku 3400. nevim tedy cim se podle vas ČS provinila.

    za druhe:
    dovolim si s vami nesouhlasit. stejnym zpusobem postupuji vsechny banky a zadna z bank vam nevyda penize na zaklade nestandartni operace. stejne tak jako by vam v obchode nemela projit platba kartou kdyz se jinak podepisete (taky by nemelo nikoho zajimat ze mate tremu a tresou se vam ruce), zrovna tak jako zadna banka nevyda penize na spatny doklad totoznosti atd atd. prikladu by se naslo moc. dle meho se v tomto pripade ĆS zachovala tak jak by se zachovali vsechny banky a je to jedine spravne. Ostatne problem vydani penez podvodnikovi neni zdaleka jen problem banky ale i klienta, ktery je za svou kartu zodpovedny.
    Co se tyce nefunkcnosti bankomatu, ta tu nikde nebyla zminena. kde nastala chyba bohuzel nikdo nevi, ale mohlo to byt kdekoliv od bankomatu ČS, pres autoruizacni centrum az po samotnou eBanku, ktery je asi jedina, ktera se na to vykaslala a i presto ze se jednalo o jejiho klienta se k pripadu naprosto nijak nevyjadrila (asi vedi proc).

    bylo by pekne kdyby lide poradne cetli co se kde pise a jeste se k tomu snazili navic pouzivat hlavu. obcas me zarazi co tu nekdo vubec napise.

  • 14. 6. 2003 22:10

    ZIL (neregistrovaný)

    ad za prve:

    Cituji spořku: „U druhého a třetího pokusu o výběr 3400 Kč nastala komunikační chyba, k níž mohlo dojít kdekoli při přenosu dat mezi bankomatem, autorizačním centrem a bankou pana Wöhle. Bankomat, který u jeho karty zaznamenal již jeden neúspěšný pokus o výběr, nedostal následně z banky informaci o autorizaci a pokyn k dokončení transakce. Transakci proto „vyhodnotil“ jako nestandardní a automaticky částku na kartě z bezpečnostních důvodů zablokoval.“

    Kde udělal pan Wöhle chybu? Že asi nikde? V tom případě měl peníze dostat. Story o technických problémech, nechť si nechá banka do svého žulového paláce.

    ad za druhe:
    píšete o špatném podpisu, trémě, špatném dokladu totožnosti, … ono snad něco takového nastalo ?
    A k té odpovědnosti za kartu … choval se pan Wöhle nějak neodpovědně ?
    Píšete: „Co se tyce nefunkcnosti bankomatu, ta tu nikde nebyla zminena. kde nastala chyba bohuzel nikdo nevi…“. Dávám na Vaší radu a snažím se používat hlavu. Tedy pan Wöhle přišel k bankomatu a přesto, že neporušil nic, co mu banka přikázala ve smlouvě o kreditní kartě, peníze nedostal. Pokud on neudělal chybu, je vina na straně banky.

    Pane Maiznere, nasazujete laťku příliš nízko. Banky si opravdu za své služby nechají královsky platit a my bychom snad měli být vděční, že nám svěřené peníze ihned nerozkradou a že jejich stamiliardové tunely snad přežijí ? Říkám NE ! Buďme nároční k sobě, buďme nároční k ostatním. Pan Wöhle měl dostat peníze a nedostal. Představte si, kdyby podobnou pohádkou zkoušel obměkčit banku při splácení úvěru.

    Souhlasím s Vámi, že bych měl používat navíc hlavu. Když ale spoléhám na bankomat a on je spolehlivý jako slunce, popadne mi vztek, že bych si ty peníze vzal sbíječkou. Je to časté, je to obvyklé. To samé v supermarketech při placení kartou. Kolikrát za den jen u jedné pokladny ? Zkuste se zeptat pokladní. Když mi mobil desetkrát za den „padne“ také nepoužívám hlavu, abych si zdůvodnil proč, ale prásknu s ním o zem.

    Optimismus na závěr: jde o blbost a nekažme si s tím život. Banky prodávají nekvalitní produkty, stejně jako jiní prodávají nekvalitní telefony. Nenechme se tím otrávit. Ale na druhé straně nenasazujme laťku nízko.

    :-)

  • 15. 6. 2003 19:13

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    ano, takto bychom se tu opravdu mohli dohadovat donekonecna a nikam by to nevedlo, takze je skoda si tim kazit naladu :o)

    pouze vychazim ze zkusenosti z prace v bankovnictvi ... mam za sebou dve banky, takze vychazim z toho o cem se tu ostatni pouze dohaduji a pripada jim to nemozne a nesmyslne.

    samozrejme ze pan Wöhle chybu neudelal, nicmene v danem pripade ani ČS neudelala chybu. mozna nastala nekde komunikacni chyba coz se muze stat a stava se to, zdaleka ne vzdy za to muze banka. Banka pouze jedna "v zajmu klienta" a byt vam to tak nemusi pripadat kdyz u daneho bankomatu stojite, opravdu to tka je a neocenite to dokud vam nekdo takovou kartu treba nezneuzije. Pak by tu bylo spousta revu proc takova "ochrana" u bank jiz davno neexistuje. zkratka nikdy se nezavdecite vsem a ja rikam ze prevence je lepsi, nez nasledne vznikly problem byt to nemusi byt pro klienta prijemne.

    vami svalovana chyba na banku kvuli komunikaci neni take to prave, nikdo z nas nevi kde chyba vznikla a mohla vzniknout na vsech 3 bodech komunikace, tedy ČS, kartove centrum, eBanka. nevim kde vsichni berou tu jistotu ze chyba je na strane ČS. opet je to nepodlozenoa je to stejna chyba jako vydani toho nepodlozeneho clanku. treba to chyba ČS byla, ale dokud to neni podlozeno, nemohu ČS obvinovat. ja bych tu treba na miste p. Wöhleho obvinoval eBanku, ze se na to vykaslala a nema ani zajem se k tomu evidentne vyjadrit (znovu rikam ze mozna vi proc tomu tak je).

    proste zaverem, p. Wöhle chybu neudelal, dle meho nazoru ani banka. vsechno ostatni je predmetem dohadu a neznalosti vetsiny lidi co sem pisou a opravdu nema cenu to asi dale natahovat. to bychom tu byly jeste za mesic :o)

  • 17. 6. 2003 14:31

    zcg (neregistrovaný)

    pro autorizaci karty vetsinou staci spojeni bankomat - autorizacni centrum, spojeni az do banky ktera kartu vydala nemusi byt nutne (pokud to neni sporitelni karta)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).