U me nebyl duvodem k odchodu od CS k mBank Osobni ucet (na ten jsem jim neskocil), ale to, ze zpoplatnili zustatkove SMSky. To, co drive bylo v cene internetoveho bankovnictvi se najednou zacalo platit zvlast a jeste meli tu drzost prezentovat to jako vyhodu. To fakt prehnali.
A dorazili me tim, ze chteli 5kc za elektronicky vypis z uctu - 5kc za vygenerovane PDFko, to je proste nehoraznost.
Co budou chtit platit zvlast dal? Nabizim par tipu pro managory CS, jak narejzovat na Servisu24:
* Servis24 se musi udrzovat, prihlaseni do nej vytezuje linku i servery, proc by ti, kteri pouzivaji Servis24 malo, meli platit stejne jako ti, co ho pouzivaji hodne? At je to spravedlive, tak zpoplatnit kazde prihlaseni - staci tak 2kc za prihlaseni.
* Zobrazeni zustatku na uctu taky neco stoji - to by mohlo hodit tak 3kc.
* Transakcni historie - tady bych zavedl poplatek za kazdou polozku z vypisu + nove vypis z transakci starsich nez 3 mesice, za starsi transakce by mohla byt cena za polozku 2-nasobna (za polozku starsi 1 rok by byla 3-nasobna).
* Prace s trvalymi prikazy v internetbankingu - to by taky melo neco stat. Musi nejaky server hlidat, provadet, to se musi udrzovat, navic se tim klientovi setri cas a penize - 5kc za zrizeni trvaleho prikazu, zruseni trvaleho by mohlo byt jen za 3kc.
* Kdyz uz by byly zpoplatnene trvale prikazy, tak je treba myslet na setrilky, kteri by misto nich pouzivali jednorazove prikazy. Za jednorazovy prikaz bych to videl tak na 3kc.
No a v ramci Osobniho uctu by se vyse uvedene polozky mohly za pausalni poplatek odpoustet.
Presel jsem stejnym smerem, stary ucet zrusim co nevidet. Kdyz jste vzpomnel ty setrilky s trvalym/jednorazovym prikazem, tak to dnes v Ceske sporitelne opravdu funguje :-) Za provedeni trvaleho prikazu je 5 Kc (plus pripadna platba do cizi banky) a kdyz se kazdy mesic hrabu na jejich pretizenem internetovem bankovnictvi, tak jsem odmenen cenou za jednorazovy prikaz 2 Kc (plus pripadna platba do cizi banky)...
Tuhle platební logiku používala (možná používá i teď) Raiffka... Platba jednorázovým příkazem 3,- Kč, trvalým 5, inkasem 7... Když jsem se nad tím podivil, sdělila mně banka, že s tím inkasem mají nejvíc práce... Takže jsem jim udělal "pápá" ;-).
Ja od FIO neodesel, ucet u mBank jsem si zalozil kvuli rozlozeni rizika. Ani kdyby FIO dalo lepsi urok, nez ma mBank, rezervu zpatky neprevedu. Jinak pro normalni pouzivani je lepsi ucet u FIO - zadny problem se zahranicim, akceptaci karet, inkasem atd.
Já si založil účet u mBank "na zkoušku", ale zatím jsem tam nepřevedl ani korunu - mBank mě moc neoslovila. Už dva roky mám účet u Fio a mBank se s Fiem prostě nemůže srovnávat.
Fio je (zatím) mnohem lepší a propracovanější. mBank má jedno z nejhorších internetových bankovnictví v ČR, ale věřím, že postupně se to zlepší.
No, ucet u Fio mam tez, ale nepouzivam jej. Na bezne veci mam ted mBank. Pristup k Internetu mam ted jen z firemniho pocitace. Zkusebni instalace podpisove aplikace pro Fio nedopadla dobre a pracovat s certifikatem v systemu jenz nemam plne pod kontrolou beru jako vetsi riziko nez jednorazove pouzit kombinaci jmena a hesla. Preci jen heslo zmenim snadneji, nez certifikat... Internetove bankovnictvi obou instituci je tak z meho pohledu nepouzitelne, ci alespon minimalne nevhodne, pro pripadnou spravu z internetove kavarny.
Toto jsou plky. Jaké nejhorší internetové bankovnictví? Vše dělám přes internet. Je to jednoduché, o každém přihlášení či změně mě druhý den informuje e-mail. Žádné problémy jsem nezaznamenal. Bankovnictví mi vyhovuje, protože je jednoduché a funkční. Jistě jsou náročnější klienti s platbami do zahraničí atp. To však já neřeším. Podstatné je také bankovnictví bez poplatků a dobré úročení základních vkladů.
Porovnejte s internetovým bankovnictvím Fio a uvidíte sám. Ale ne na první pohled, ale po měsíci aktivního (každodenního) používání. Fio je prostě lepší než mBank.
P.S. Proti mBance nic nemám :) Vždyť jsem vyjádřil přání, aby se postupn zlepšovala :)
... stale jste nerekl v cem je podle vas lepsi ... protoze ja ted pomalu ucet u fio rusim, a protoze jsem spokojeny s mbank nechavam prostredky prave tam ... opravdu me nenapada nic podstatneho co by v internetovem bankovnictvi mela fio lepe nez mbank ... mbank IB je zkratka bez problemu a jednoduse pouzitelne, takze co vic bych si mel prat nez prave to ?
Ze by proto, ze Fio dela zaloznu (a i to pro nej doposud byl spis "vedlejsak", protoze hlavni business je pro ne broker), zatimco mBank je marketingova spolecnost, ktera jako vedlejsak provozuje banku? ;-)
(Doufam ze i mene chapavi pochopili trochu nadsazky; kazdopadne pokud se mne nekdo zepta "V cem mBank vyrazne vycniva nad ostatni?", tak odpoved neni "V bezkonkurencnich cenach" ani "Ve vybornem internetbankingu", ale jednoznacne "V marketingu!". V tom ji dycha na zada leda Ceska Sporitelna ;-) )
Já bych doporučoval zpoplatnit sdělení zůstaku přes bankomat. Co lidí chodí ve výplatních termínech sondovat, zda už tam nemají výplatu a ono nic. A když si nic z bankomatu nevyberou, protože není co, tak pro Spořitelnu to jsou určitě "obrovské náklady".
Já od ČS odešel již dávno, ne k mBank (tehdy ještě nebyla na trhu), ale zatím nelituji.
Čím jsem byl zase jednou šokován? Příjemně šokován. UniCredit Bank Czech republik zavedla poplatky za výběry z bankomatu v zahraničí 0 - 9 CZK! Za tyto peníze u některých ústavů nedostanete hotovost ani z bankomatu v ČR. Já mám třeba balíček, kde by měly být výběry zcela zdarma. A pro ty, co balíček nemají, není 9 CZK taky nic hrozného.
Informace vyšla 2.7. v Hospodářských. Při srovnání s ČS: ČS má daleko méně zemí, kde je možno využívat bankomatů stejné finanční skupiny za nulový nebo snížený poplatek. S ČSOB/Poštovní spořitelnou pak můžete levněji vybírat pouze na Slovensku a jiné banky výhody ve stejné fin. skupině neposkytují (nebo nebyly v přehledu uvedeny). Na webových stránkách UCB si ve vyhledávači najedete na štát a vyhledávač vám vyhledá města, otevírací dobu, adresu - jen v Bratislavě je cca 17 poboček.
Vím, že je výhodnější platit za zboží kartou u obchodníka, ale mnohde v cizině vám platbu kartou nezrealizují (ať z důvodů neakceptace karet, poruchy terminálu, podezření na nesolidnost východního bloku ...). I když si vyměníte výhodněji před cestou v ČR, nemusíte s finanční hotovostí vystačit. A když pak máte zaplatit za výběr v cizině 0,5 % + 100 CZK (jak se pohybují standardní poplatky unisono skoro u všech českých bank) - je to darda. Je samozřejmě rozdíl, zda budu vybírat 1x za dovolenou 50 € na pokutu či 10x za pobyt menší částky, když někde něco budu chtít zaplatit, s čímž jsem předem neplánoval.
Pro Sama 28. 7. 9:37: a kdo už jiný než banky by se měl zabývat příjmem hotovostí? Dovede si představit, že by stylem "aby lidé neotravovali" postupovaly obchody? Že by vám na konci nákupu 10 dkg salámu a 2 housek přirazili 30 CZK za to, že jim platíte, že jste si týden předem nevyžádal fakturu, kterou jste mohl přece bezhotovostně převodem zaplatit? Přp. 29 CZK za platbu kartou? I ten obchod měl nějaké náklady s výstavbou, pravda, plat pokladní v obchodě, i když tam má větší šrumec, nebude zdaleka dosahovat platu pokladní v bance. Nebo že byste stál v obchodě frontu na odbavení pokladnou 30 - 60 minut, jak je zvykem v ČS, nebo jak uvádí Sam v Komerčce ...
Strašně mne vždy pobaví, když naše ústavy omlouvají vyšší drahotu, než jaká panuje v zemích vlastníků, a vymlouvají se na nutnost pořízení nových výpočetních technologií. Počítačový svět jde kupředu skutečně mílovými kroky a tak technologie musí obměňovat i jiné firmy než jsou banky. A v zahraničí banky technologie neobměňují, ža tam nejsou tak drazí? To tam používají stále mechanické kalkulačky 50 let staré nebo Windowsy 3.1? A internetové bankovnictví ani na Západě před 40ti lety neznali.
Ano, s tim zpoplatnenim zjisteni zustatku v bankomatu bych naprosto souhlasil ! Typicka situace kdy nekdo prijde k bankomatu a rozhoduje se jestli si vybere 200 nebo 400 Kc je opravdu hrozna. Tady bych zavedl poplatek minimalne 50 Kc. To je takovy problem si zjistit zustatek pres Internet/GSM banking ? Vzdyt je to hned a zadarmo.
Jak zdarma? Ne každý má služební mobil a internet v práci. Pokud musíte provozovat uvedené za vlastní a nepoužíváte to i pro jiné účely, je zjištění, zda mi na účet už dorazila výplata, setsakramensky drahé. A pokud podávám 2 příkazy měsíčně, je internet taky luxus.
internet uz dnes jiste neni luxus v zadnem pripade ani pokud prikazy neprovadite zadne. i v tom pripade se vyplati mit internet na milion dalsich veci ze ? ... vzdelavani, zpravodajstvi zabava, filmy hudba ... atd atd...
Hm, a že statistiky o vybavení domácností počítači a internetem příliš chvály na ČR nepějí.
Kromě toho nevidím důvod, proč by měl nějaký starší člověk libůstku ve stahování filmů, mp3či hraní her po síti - tyto konzumní záliby jsou výsadou mladších, starší se raději rejpe v záhonech, jde do kina, na procházku, do divadla či na koncert, zkrátka ten volný čas tráví jinak. A tak jako on vám nenutí to své, nemusíme my nutit ty starší k internetu.
A co lidí třeba dává příkazy k úhradě přes sběrný box - ty určitě internet k životu nepotřebují a ataké žijí.
... byl v KB zaplatit měsíční paušál za satelitní programy a zjistil jsem, že KB už nestačí 45,-Kč za platbu na pokladně. Už vybírají 50,- Kč. A může mi někdo říci za co? Snad za to, že si mohu postát hodinku ve frontě, protože pokladní se vykecávají, místo aby dělaly? Nebo za to, že při dotazu směrovaného na jejich úředníka tento se začne tvářit strašně otráveně či zaměstnaně (přestože do té chvíle nic nedělal) a posílá vás jeden k druhému, druhý ke třetímu atd.?
Účet u mBank už jsem si taky založil, ale byl bych raději, kdybych žádný účet nepotřeboval.
Poplatek je tam prave proto, aby takovi lide na pobockach neotravovali. Mate moznost zadarmo zaplatit prevodem z uctu a misto toho jdete na pobocku. Jakou byste si predstavoval mesicni odmenu pro pracovnika za prepazkou? Pripoctete k tomu 35 % zdravotni a socialni, zisk banky, pobocka se taky nepostavila zadarmo,...
Tyto úvahy jsou naprosto bezpředmětné, vše se řídí trhem. Pokud na to banka nemá, je to její problém - neměla si stavět pobočku. Službu provozuje, úkon zpoplatňuje a plat pracovníků je její interní věc. Je logické, že když je tam kdosi otrávený, tak se to klientovi nelíbí - a je na něm, co s tím bude dělat. Omlouvat to tím, že něco stojí postavit pobočku je asi v módě :-)
Zadarmo převodem ano, ale v mBank. U KB to zadarmo opravdu nebude.
Ano, zadarmo to mam v mBank take a nedelam zde reklamu KB. Ale prijde mi divne, kdyz nekdo jde na pobocku otravovat s necim, co jde vyridit pres pocitac a divi se, ze narazi na "regulacni poplatek"...
Vklad do 50 000 Kč poštovní poukázkou stojí 33 Kč, to je míň, než si některé banky účtují za vklad na přepážce a pošta má síť poměrně hustou. Navíc hotovostní vklad na účet, troufám si tvrdit, většinu klientů asi moc "pálit" nebude, a ti, které ano, si musí zařídit účet (ještě) někde jinde :-(
No a pak jsou tu samozřejmě "kouzla" se Sazkou a Fortunou. Třeba se mBank "rozhoupe" a uzavře s některou z nich "legální partnerství" :-)
Na mFóru se objevil další způsob jak vkládat do mBank a to zdarma - přes 7 denní termínovaný vklad České spořitelny. Prostě založit v ČS, složit peníze v hotovosti a ať po skončení vkladu peníze převedou na účet u mBank :-)
Zdarma, jen to trvá těch 7 dní.
No jestli bych měl jmenovat jednu banku, která v minulosti měla setsakra problémy s ceníkem služeb, tak právě GE Money... platba kartou byla zadarmo, ale za účetní položku za tu platbu se již platilo - co to je (bylo?) jiného, než sprostá lež? Takže třeba GE Money již nikdy více, a to se týká všech jejích služeb.
sem klientem mbank ALE
1. pokud chcete v soucasne dobe vkladat hotovost musite pouzit tretich stran jako je treba zalozit ucet u sazky nebo fortuny
2. slavna mpujicka je pouze trapny pokus - a) dostanouji nove prichozi klienti
b) aby ste dostali pujicku u mbank projde te si docela peklem formou dojizdeni do mkiosku a center pro lidi kteri to maji 200 km je to fakt nadhera kdyz se tam pak dozvite ze nedostanete nic ... protoze ste jeste nikdy pujicku nemel a navic se dostanete do registru "neplaticu" nechci tu rozepisovat jak to presnne funguje mrknete na mforum tam je to rozepsano krasne
c) stejne nedostanete pujicku a soucasni klienti mbank si stejne berou pujicky u jinych bank protoze jsou zkratka na pockani a i financne vyhodnejsi ...
3. mhypoteka viz mpujicka des a hruza
4. platebni karty nemaji chip - problem kdyz chcete zaplatit v zahranic takze z toho je jasne ze potrebujete jinou banku kde se muzete spolehnout ze zaplatite bez problemu ! stim se tahne take v ruku v ruce 2% poplatek vise mimo EU!
no abch jen nekritizoval ... sem u mbank z duvodu ze ma 0 poplatky a emax (sporici ucet) mi "vydelava" na poplatky za vedeni uctu u CS ale dokud mban nezavede zcela bezne a hlavne bezproblemu dostupne sluzby jako ostatni banky .. nikdy se prome nestane prioritni bankou.
Co kdybyste si poridil kreditku od spolecnosti, ktere nevyzaduji bezny ucet - napr. AXA, ING, Citibank apod. nevyhodou je ale mesicni limit cca 30-40 000 - to by ale jako objem nakupu u obchodniku neakceptujicich neembosovanou kartu bez chipu mohlo stacit. Za vedeni karet neplatite nic, nejaka procenta z kazdeho nakupu se vam vraci formou prispevku na penzijni, karty jsou embosovane s chipem.
Vlozit hotovost na ucet muzete slozenkou Ceske posty nebo na terminalech Sazky nebo Fortuny. Ja treba hotovost neuklada na ucet uz cca 12 let, ale chapu, ze nekdo takovou potrebu ma.
je to asi tak o kreditku nemam zajem a pokd si ji nekdy budu muset zridit tak opet chci u sve banky cehoz se bojim ze kreditka od mbank bude prusvich ale to je jen moje spekulace ktera prameni z nepovedenych a nedotazenych soucasnych produktu.
Co se tyka vkladni penez sem jiz psal ze to lze pouze formou tretich stran tim padem i slozenkou, jenze prece mbank je bezpoplatkova takze slozenkou je "drahe" . Mluvilo se o vkladomatech atd ... nic a pokud by vkladomaty byli tak stejne jako je to s kioskama tak je to stejne na pikaču ...
cau, tak ja jsem klientem mbank nejaky ten patek a pujcku na 100 000 jsem vyridil za 15 minut (zadost o pujcku, schvaleni, podpis smlouvy). Hned pote jsem se mrkl na ucet a penize tam byli. Takze noproblemo. A na pobocku jsem 2x jezdit nemusel. Proste vse jsem vyridil behem me vubec prvni navstevy na FC.
Zakopaný pes bude nejspíš v tom, že podle informací které si klienti zpětně vydedukovali (a mBank je zatím ani nevyvrátila ani nepotvrdila) má šanci půjčku získat jen ten, kdo už má nějaký záznam v úvěrovém registru (stačí pokud měl kontokorent, kreditní kartu, nebo si koupil něco na splátky).
Nic proti tomu, podmínky si banka může určit jaké chce, ale kdyby tohle sdělila předem, ušetřila by spoustě lidem zbytečnou cestu a zbytečné naštvání. Tohle prostě moc nevychytali :-(
2.
a) jiz brzy bude i pro stavajici, pokud maji nejakou historii na uctu.
b) resi se zpusob odsouhlaseni nahledu do registru dluzniku bez zbytecne navstevy.
c) viz. a) pro ty co nemaji zaznam, bude predschvalena pujcka.
3. Hypoteky po pocatecnich problemech uz jsou docela zmaknute narozdil od pujcky.
4. Jak kde. Napriklad na Krete jsem zadny problem s kartou ani kursem nemel. Ale samozrejme ty 2% mimo eurozonu musi clovek zvazit.
Že neumíte používat českou diakritiku, no prosím, to by se dalo svalit na anglickou klávesnici, ale jinak jste s češtinou na štíru, viz. třeba absence diakritických znamének. Půjčka - ne pujička, jsem klientem - ne sem klientem, neměl jste - ne neměl ste, výše - ne víše a pak asi tři nebo čtyři pochybná rozdělení a slučování slov (snad jen uklepnutí)
Skoro bych řekl, že není s podivem, že vám ani ta mBank nechce půjčit:o))
Mno zase je tu chvalena mPujcka. Jsem klientem mBank, nechavam si posilat vyplatu, mam slusny prijem, neplatim zadne splatky, leasing, mel bych tedy byt idealnim adeptem. Pujcku jsem nedostal z jednoducheho duvodu. Dosud jsem totiz nemel pujceno od spolecnosti, ktere jsou cleny registru BRKI. Mel jsem pujceno a radne jsem splatil pujcku u CETELEM a ten clenem registru neni. Takze klienti mBank, pokud jste doposud nikdy nemeli pujcku nebo meli pujcku napr. u Cetelem, Home Credit, Cofidis apod. tak na vas mBank vystrci dlouhy nos. A to je dost stupidni omezeni pro klienty
S tím máte problém? Já mám každý týden na stole nějakou nabídku a pořád říkám, že ne a ne. Dokonce i banka, u které už dva měsíce nejsem, má moji adresu, i přesto, že ode mne dostali dopis, ve kterém jsem jim přesně řekl, proč od nich odcházím (Poštovní spořitelna. Mají kontokorent se splatností 1x ročně. V uvedený den tam ten obolus neměli, a to šlo o usmolených 8.000,- Kč. Prodlení činilo 7 dnů, na měsíc tam bylo přes 100.000,-. Tak mi ten kontokorent zrušili a ještě vyhrožovali pokutou. Tak jsem do půl roku já zrušil účet a šel tam, kde ze mně nedělají blba, ale pro koho jsem zákazník. Pak mi odtud chodily dopisy "vážený VIP zákazníku, velmi si vás vážíme..." Na to dostali odpověď, že se jako vážený zákazník necítím, ale na to už neodpověděli. Nabídky na úvěry ale chodí pořád)
NO TAK TO JE HEZKE, PROTOZE ZROVNA DNES TAM JELI MOJE ZNAMI.UDAJNE PODEPSAT DOKUMENTY,NA PUJCKU.TAK AZ SE VRATI DAM VEDET,JAK TO DOPADLO.JEDEN ZE ZNAMICH,NEMEL PUJCKY JESTE NIKDY,TEDY TATO JE PRVNI.
Cituji: "Během posledních deseti let udělalo české bankovnictví neskutečně velký krok, můžeme se pyšnit vypracovanými bankovními službami, kvalitním elektronickým bankovnictvím"
Nezlobte se na mě, ale ČR má jedno z nejhorších bankovnictví v Evropě. Zkuste si otevřít účet v některé z anglických bank - účet zdarma a kvality na úplně jiné úrovni, než nabízí ti naši šašci z ČS, KB, GE Money a ČSOB...
No jo, ale kde byly anglické banky tehdy a kde naše? Autor psal o pokroku, ne o absolutním stavu.
Příklad: Karel před deseti lety bydlel v podnájmu a dnes má vlastní splacený byt. Tedy slušný pokrok, ale proti Pepovi co má vilu a v garáži Jaguára je samozřejmě socka :-)
Speciálně internetové bankovnictví britských bank nesahá většině internetových aplikací českých bank ani po kotníky. I pokud se budeme bavit o dalších bankovních produktech, ty české jsou ve své většině propracovanější a zároveň se rychleji vyvýjejí.
Pokud jde o kvalitu bankovnictví, tedy především o nejviditelnější část - činnost přepážkových pracovníků, jejich odbornou a lidskou kvalitu, tak tam je to naopak hodně ve prospěch britů (podotýkám, že se nejedná o všechny jednotlivce, ale spíše o poměr kvalitní-mizerní bankovní úředníci).
A pak tady jsou tradicemi podmíněné rozdíly, které bohužel také lidé vnímají spíše při jejich negativním dopadu vůči nim samotným - konkrétně třeba přístup bank k odškodňování a k přebírání odpovědnosti za jimi přímo nezaviněné chyby (bohužel ale platí, že Češi jsou náchylnější ke zneužívání takových výhod, takže i české banky jsou opatrnější). Naopak české banky mají mnohem volnější pravidla a větší průžnost při hotovostních operacích s vysokými částkami.
Anglie: online platby z jedné banky do cizí banky: 5 minut.
Česko: online platba z jedné banky do cizí banky: 2-3 dny.
Česko: online banka v rámci vlastní banky: 1 den.
Ještě potřebujete nějaký jiný argument?
Četl jsem studie, že za pomalý ekonomický růst ČR může oligopol ČS+KB+ČSOB, protože blokují (uměle zpomalují) online platby. Něco na tom bude. Porovnejte hospodářskou úroveň Anglie a Čech.
Bohužel srovnáváte něco jiného - systém bankovnictví v ČR není dobrý, jako ve VB, ale bankovní produkty jsou ve své většině lepší, modernější a propracovanější.
A právě na vašem příkladu je to zřejmé - mezibankovní platby nejsou závislé na kvalitě i-netového bankovnictví, ale na systému clearingu, který provozuje ČNB. Většina bank v ČR (alespoň ty, které jsem měl možnost vyzkoušet) v i-netovém bankovnictví vnitrobankovní platby provádí v řádech sekund až minut a není důvod si myslet, že v případě uvolnění pravidel by to nezvládaly i mezibankovně, kdyby se údaje mezi clearingovým centrem a bankami nepředávali v dávkách jen několikrát denně, ale on-line.
Zřejmě se to bankám takto vyplatí, snad proto, že saldo na jejich sběrných účtech v ČNB je také úročeno (to ovšem nevím, jen spekuluju) a tak jim to O/N uložení převáděných peněz asi tak moc nevadí.
Takže ještě jednou - produkty mají naše banky špičkové (ona i implementace novinek na desetimilionovém trhu bez větších tradic v oboru je jednodušší než na trhu šedesátimilionovém s hluboce zakořeněným tradicionalismem), ovšem systém, ve kterém se pohybují, ten má ke klientské přívětivosti britského bankovnictví ještě sakra daleko.
Banky využívají CC ČNB, kterému za to platí. Jsou jistá denní období, kdy jsou poplatky značně vyšší než po zbytek dne. A tak zatímco vám banka naúčtuje poplatek za mezibankovní převod v řádech korun, od ČNB je zatížena poplatky v řádech haléřů právě díky levnějším obdobím. Při tom objemu transakcí to bance hodí pěkný bezpracný peníz.
Já jsem nic o telekomunikacích, počítačích, elektřině zdarma nepsal, jestli jste to vůbec četl. Jen to, že nás banky natahují na poplatcích za mezibankovní styk. Pokud mám náklady např. 0,50 a klientům účtuji 5,-, tak je to okrádání, to se nezlobte. A pokud klient chce platbu tzv. urgentně, tzn. tentýž den, tak ČNB účtuje ve špičce vyšší poplatek než mimo špičku, ale tento vyšší poplatek banky opět ve více jak plné míře přenesou na klienta. Pozoruhodné je, že než banky byly prodány do ciziny, běžně vám platbu zpracovali ještě týž den, a to bez jakéhokoliv nadstandardního poplatku.Telekomunikace, počítače, elektřinu hradí i ve Velké Británii, takže nevím, proč to sem vlastně taháte.
Já tedy nevím, ale spousta bank si účtuje měsíční paušály za vedení účtu a to počítám, že přesně to jsou náklady na počítače, telekomunikace, ale i pobočky. Pokud tomu tak není a platí se každá využitá služba zvlášť, co s těmi paušály?
Tak jednoduche to neni ;-) Cenotvorba je podstatne slozitejsi. Jak u bank, tak i u jinych firem. Kdyby to bylo stylem "uctuju zakaznikovi podle presnych nakladu, pausalni pausalne, platebni za plabnu", tak by ceniky vypadaly DOST jinak. Napriklad by tam bylo neco jako "Vstup na pobocku - 300,-" (naklady na udrzovani pobockove site). Ale to by asi neproslo, takze je holt vstup na pobocku zdarma a naklady se plati jinde.
Okrádání je, když si někdo vezme něco, co mu nepatří a to bez předchozího souhlasu majitele. Podpisem smlouvy přistupujete na podmínky, které nastavila ta která banka a tudíž nemůžete ani v náznaku mluvit o okrádání. Co by potom bylo třeba desetinásobné navýšení prodejní ceny oproti nákladům na výrobu dovoz třeba u značkové obuvi?
Že je to ovšem velký zisk, to teda je.
No a pokud jde o rychlost - v době před privatizací našich bank měly tyto o cca 1/2 více zaměstnanců a tím i mnohem větší lidské kapacity pro ruční zpracování papírových příkazů, kterých ovšem v té době bylo víc než elektornických. Proto jste nosil většinou svůj příkaz vlastně přímo do ruky úředníka, který to skoro obratem provedl. Teď holt banky soustřeďují málo rentabilní činnosti do center, kam je třeba ty papírové příkazy nejprve dopravit a teprve potom je zpracují.
Pokud budete objektivní, tak musíte uznat, že příkazy v internetových aplikacích probíhají ihned a to i s mnohem delší dobou, kdy je můžete zadávat než jaké jsou provozní doby poboček.
Asi bych se opakoval, kdybych znovu rozebíral, jak dokáží banky třeba ve VB generovat dost srovnatelné zisky a udržovat obdobnou strukturu příjmů z provizí a poplatků, jako banky u nás, ale věřte, že to, co nezaplatíte tamní bance přímo, to se vám projeví v cenách služeb a produktů, jejichž prodejci a poskytovatelé čerpají zase jiné bankovní služby.
A jen na závěr - zajímavé, jak se debata o technické kvalitě bankovních produktů a o úrovni prostředí v němž se provozuje bankovnictví zase zvrhne k irelevantním hádkám o to, co vlastně naše banka mohou a co by neměli účtovat a jestli mají moc nebo málo výsoké poplatky.
a vis co je sranda ? ze se to musis dozvedet jinde a nikoliv u mbank ! dyt se vsichni kouknete do slavneho mfora .. nikde se tam nic nedoctete ... tohle u mbank proste nechapu ... fsichni to vedi ale mbank to ani nepripusti .. to je kocourkov
Vychazim jen z informaci ktere jsem vycetl v ruznych clancich a blogach (blozich ?). Vypada to, ze Visa karta kterou nabizi mBank ma daleko k "plnohodotne" karte. Za prve udajne neni cipova (nizsi bezpecnost) a za druhe jsou s ni udajne problemy pri placeni v zahranici nebo placeni na Internetu (v zahranicnich eshopech). Stejne tak pry ji nelze pouzit pro PayPal. S Visa kartou od tolik vysmivane CS jsem nikdy problem nemel.
Nechci tim sirit bludy. Jak to tedy doopravdy je s Visou od mBank ? Pokud funguje normalne, klidne od CS odejdu. Dekuji.
Vase informace jsou nepresne. Debetni karta mBank opravdu chip nema (jeste letos mozna uz mit bude) ale na bezpecnost to zasadni velky vliv nema, nebot chipove karty maji magneticky take. Na internetu jsem krome pocatecnich problemu s branou CS problem nezaznamenal. V zahranici jsem s kartou take problemy nemel, ale jsou poznatky o castem neakceptovani karet v Britanii. Ale vyber z bankomatu funguje i tam.
Minulý týden jsem platil v anglickém e-shopu, bez problemu. Kartou jsem v zahraničí platil zatím jen jednou - cca před 2 měsíci v hotelu v Dominikánské republice, také bez problémů.
V Rakousku jsem se pokoušel několikrát s kartou platit v obchodě, nikdy se to nepodařilo. Naštěstí šlo vybrat z bankomatu. Pokud mohu doporučit, kartě Mbank pro placení v cizině se zdaleka vyhněte.