Vlákno názorů k článku ODS a její „nižší a rovné daně“ od Webík - Já si myslím hlavně to, že by se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 5. 2008 13:36

    Webík (neregistrovaný)
    Já si myslím hlavně to, že by se každý měl nejprve podívat do své "peněženky". Program ODS je dělán především pro lidi s příjmy nad 35 tisíc hrubého (zaměstnanec), majitele firem (zaměstnavatele) a lidi zajištěné přebytečnými nemovitostmi, popřípadě rentou. Pokud do této skupiny patříte, je legitimní, že volíte ODS. Je to pak racionální chování, ODS tyto lidi upřednostňuje.
  • 7. 5. 2008 22:14

    Webík (neregistrovaný)
    Problém je v tom, že spousta lidí s holým zadkem volí ODS. Pak se diví, že mají zadek ještě holejší. Tenhle masochismus českého národa nechápu:-)
  • 8. 5. 2008 12:51

    Pavel (neregistrovaný)
    Pořád lepší než křišťálově čistou stranu, která naše děti spolehlivě zadluží, aby mohla dnes rozdávat nefachčenkům a cikorkám.
  • 8. 5. 2008 17:21

    Webík (neregistrovaný)
    To je pořád stejná písnička ODS, bu bu bu, pozor ty ostatní zlé strany vaše děti zadluží. Momentálně jsou domácnosti zadlužené sami z vlastní vůle skoro k jednomu bilionu korun. Ani se nedivím, když dvě třetiny domácnosti sotva vyjdou se svými příjmy.
  • 9. 5. 2008 9:23

    anonymní
    Ony by rodiny a i stát nemusely být tolik zadlužené, kdyby ve většině rodin pobírali odpovídající mzdy, a stát kdyby vybíral to, co mu patří. Z pohledu daňových zákonů máme sice vysoké daňové zatížení, ale jak se daně platí ve skutečnosti? Kdyby daně z příjmů nevisely hlavně na zaměstnancích... Kdyby se na mnoho osobních luxusních automobilů neuplatňovala vratka DPH v podobě zařazení do N1 ... Navrhoval bych, aby ODS zavedla pro všechny podnikavce velkoobchodní ceny, jak tomu bývávalo za socialismu. To by se pak podnikalo ...
    Divím se holým zadkům, že se nechají v předvolebních mítincích opít gulášem, propiskou či balonkem zadarmo a jdou pak volit ODS. To jste tuhle stranu ještě za těch skoro 20 let neprokoukli? Chudým brát a bohatým dávat ...
  • 9. 5. 2008 14:23

    Jimmy (neregistrovaný)
    Velkoobchodní ceny existují i dnes. Pokud nakoupíte větší množství jakéhokoliv zboží, vždy dostanete lepší cenu než při odběru jednoho kusu a je to tak i logické. Prodat 1000 kusů najednou je pro prodejce levnější než 1000x prodat jeden kus.
  • 12. 5. 2008 12:17

    anonymní
    že jsem si VOC nikde nevšiml ... Řada prodejců má naopak problémy poptávku po více kusech uspokojit - viz akční letáky všech obchodních řetězců (snad vyjma Globusu), kde něco nabízí, 1. den akce to mají pár hodin, pak nemají nic a na závěr pár kousků. Ale po skončení akce za plnou cenu je najednou zboží habaděj.
    Domnívám se, že se v textu jedná spíše o velkoobchodní ceny bez daně, co platily před 89.
    Kdybych osobně měl kupovat něco ve větším množství, tak se obrátím přímo na výrobce /dovozce/ bez prostředníků, kterým zboží projde rukama jen papírově, ale takřka bezpracně si k tomu nemastí nemravnou přirážku...
  • 12. 5. 2008 15:36

    Jimmy (neregistrovaný)
    Chtít velkoobchodní ceny a množství v maloobchodě, i když se jedná o velký obchod velkého řetězce typu Tesko, Globus atd, je blbost že ? ;-)

    Velkoobchod je postaven na tom, že najednou odeberete zboží za x set tisíc či x tisíc kusů a protože vystavit fakturu a vydat ze skladu jeden kus nebo tisíc stojí skoro stejně, tak proto si může velkoobchod dovolit na jednom kusu menší marži. Naopak pokud budete po velkoobchodu chtít jeden kus, tak nepochodíte, a buď vás pošlou za jejich odběratelem nebo vám daný kus prodají výrazně dráže.

    Tedy pokud chcete nějaké zboží ve větším množství, tak nekoukejte po akci v Tesku (které si může prodávat zboží za podmínek jaké si určí oni, ale obraťse se na větší distributory, např. na Makro či přímo na výrobce či dovozce.

    To že nevidíte VOC je způsobené tím, že dávat je do ceníků pro koncové zákazníky nemá moc smysl. Nicméně například u IT distributorů lze na internetu často nalézt ceníky s rozdílnými ceny pro větší odběratele dle velikosti odběru v předchozím měsíci.
  • 16. 5. 2008 8:29

    anonymní
    Je s podivem, že ceny v maloobchodě jsou nižší než mnohdy akční zboží velkoobchodu (o neakčním ani nemluvě). Když se podívám na akční nabídku Makra a srovnám ji s mnohdy neakčními cenami ostatních řetězců, tak Makro vychází až na výjimky jako nejdražší a divím se, že přesto má takový obrat a i zisk. A to tam většinou prodávají ve větším nebo početnějším balení (tudíž by ceny měly být dle filosofie Makra i filosofie Vaší nižší), nicméně když se mnohým zákazníkům podíváte do košíku, je vidět, že nenakupují za účelem dalšího prodeje, ale pro svou, rodinnou spotřebu. A zase když se podíváte, když má maloobchodní řetěz něco v akci, tak tam jezdí obchodníci ze širokého okolí a skupují zboží po kartonech (bednu housek nebo karton mouky či cukru či zaručeně čerstvých jogurtů s 2měsíční trvanlivostí asi nikdo pro soukromou spotřebu kupovat nebude, ladaže by nakoupil pro sousedy z celé ulice) a zboží pak není k dostání pro obyčejné drobné zákazníky. A jak mi potvrdili mnozí obchodníci v našem městě, nejsou schopni dostat od jakéhokoliv velkoobchodu i při větších odběrech ceny nižší nebo aspoň stejné jako mají maloobchodní řetězce, proto jezdí do řetězců nakupovat i oni, aby se s cenami dostali na trochu rozumnou úroveň. Když vezmu u nás - minulý týden měl Kaufland a Plus levnější mléko, cukr, olej - myslíte si, že jste to dostali koupit? Ještě není .... už není - jak za socialismu - když jste šli nakoupit před devátou ráno, nebylo, když jste šli po půl třetí odpoledne z práce, už zase nebylo. Obdobné je to v Intersparu, Hypernově, Tescu, Penny, Lidlu, o Albertovi nebo Bille (tam mají pro jistotu dobrou cenu jen u jednoho výrobku prodávaném navíc jen v neděli, kdy ovšem nejsou schopni zajistit plnohodnotný provoz prodejny - není pečivo, fronty na pokladnách ...) ani nemluvě. Fakt jen u Globusu (v našem případě jezdíme nejčastěji do libereckého) jsem se setkal, že akční zboží mají skutečně na začátku, uprostřed i na konci akce. A i když mají u něčeho v letáku omezení na 1 nákup a vy si nevšimnete a máte toho v košíku více, tak vás nevyhodí (tuhle jsem byl v Penny pro mléko - děti jsou ho schopny vypít i 3 litry za den - to pak leze do peněz - a byl přídělový systém 1 karton. Já měl dva a ten jeden mi byl odebrán (nařízení vedením) a v tichosti zazněla rada, ať si jdu ještě jednou. Tak jsem šel a aby pokladní nemusela karton rozdělávat kvůli čárovému kódu, tak jsem tam měl ještě 1 krabičku navíc. Ani tu jednu jedinou krabičku navíc mi neprodali. Domnívám se, že řetezce mající větší počet prodejen si vzaly příliš velké sousto a nejsou schopny na tak malém území, jakým ČR je, dostát svým slibům. A to se třeba Ahold pral o J.Meinla, Tesco o Carrefour a Edeku a nyní Penny o Plus. Nač, když nejsou schopni kvalitně zásobovat daleko nižší počet prodejen před fúzí? No, nasadili v Globusu vysoko laťku, kéž by jim to vydrželo ... Co občas jedeme i do jiných Globusů v Praze, ani tam jsme se nesetkali s tím, že by akční zboží nebylo. Nevím, jestli u Globusu máme štěstí, a u dalších jmenovaných naopak smůlu, že přijdeme zrovna když zboží mají / nemají, ale podobné chvály / nadávky slyšíme i od dalších známých, příbuzných, kolegů v práci ...

    Dnešní velkoobchody (až na výjimky) jsou garáže či nákupní střediska stavěná za socíku v akci Z a to, co si lidé před převratem postavili, aby i na vesnici či menším městě měli důstojný obchod, muselo být v rámci protisocialistické euforie zrušeno a přebudováno na "velkoobchody", ve kterých je zboží překoupeno z pátého kolena a živnostnicí dnes prodávají v krcálcích přpomínající poválečná léta minulého století.

    V poslední době jsem byl nucen využít i služeb některých velkoobchodů (ne že bych chtěl ušetřit, ale zkrátka zboží nikde v maloobchodě nebylo). Ventlátor do koupelny k odsávání vlhkosti - v bauřetězcích předražené, ale hlavně osazené nekvalitními ložisky s nízkou výdrží. Tak jsem musel k dovozci, a jak byl rád i za ten jediný kousek. Termostatická hlavice k topení - abych neměl v bytě na každém radiátoru jiný typ, zase skutečný velkoobhod, žádná garáž. A zase byli rádi. Ceny dle velkoobchodního ceníku (+ daň, samozřejmě).

    Pokud budu chtít jako malospotřebitel zboží ve větším množství, tak půjdu do Globusu. Mléko rozhodně nebudu kupovat po krabici a minerálky také ne po lahvi, ale po kartonu. A nanuky také ne po kousku. CD či DVD na vypalování či toaleťák také ne po 1 kousku. Do Makra "normálního" člověka, i když bude chtít mléko nebo minerálky na 2 měsíce, nevpustí.
    VO ceny byly skutečně myšleny cenou bez daně, jak to bývalo za socialismu. A v makru mne štve, že právě ceny bez daně jsou na cenovkách větším písmem jako hlavní. Přitom i podnikatel uplatňující odpočet DPH musí za nákup zaplatit vč. DPH, ta je mu vrácena později. Když jsem kdysi po Makru několikrát požadoval změnu cenovek, výsledkem bylo, že zavedli ty nynější, prý na přání zákazníků. Ovšem kdo ze zákazníků si toto přál? Nepamatuji si, že by dělali nějakou anketu a ať se bavím s kýmkoliv, nikomu ta současná podoba cenovek nevyhovuje. Ale ono je určitě pro Makro psychologicky výhodnější nalákat zákazníka na zboží za tisícovku než za 1.190,- Kč, že ... Nevím, co by dělali u pokladny, když jim řeknu, že jsem si nákup počítal v cenách, které mají uvedeny větším písmem a že víc hotovosti u sebe nemám a chci tudíž zaplatit jen tu jejich hlavní cenu, zbytek do ceny menším písmem jim dorovnám později. Že Makro tvrdošíjně odmítá civilizované platební karty (vyjma extra svých ve spolupráci s KB - ale proč bych měl mít jejich kartu, když mi zcela stačí a vyhovuje ta má vydaná jiným ústavem?) tak jako Kaufland (který ale prý už jedná s bankami o zavedení akceptace platebních karet).

    Ale určitě bych nejen já uvítal, kdy by na zboží byla cenovka nejen s uvedením prodejní ceny, ale i za kolik bylo zboží dodáno výrobcem nebo dovozcem. To bychom se pak divili, že přirážka mnohdy není pouhých 50 %, ale 100 a více % a přes kolik překupníků to putuje! Při převratu nám přece tehdy nastoupivší k moci slibovali, že nebudou jako oni (komunisti) a že nám nikdo nic tajit nebude ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).