Nechybí článku kus? Kromě perexu nikde nevidím zmínku jak chtějí zpřísnit posuzování reklamací plateb kartou. V tomto jde banka poměrně proti proudu, asi má málo zkušeností se spory před finančním arbitrem, tímto směrem jsem už tři naše banky "vyškolil" - všechny spory jsem vyhrál. Ale v Oberbank účet nemám, to je asi jejich štěstí :D, holt se role "školitele" bude muset ujmout někdo jiný....
Pokud přesto kartu použijete na méně zabezpečeném obchodu, případné zneužití půjde z vaší kapsy.
Tak tohle bych na 100 % u finančního arbitra vyhrál. Pokud banka danou platbu umožňuje, přestože ji považuje za nebezpečnou, nemůže případnou ztrátu přenést na svého klienta. Bude to buď muset "zatáhnout" sama nebo se hojit na obchodníkovi. Navíc danou platbu vůbec nemusel provést její klient, data o kartě mohly uniknout např. od obchodníka (např. z účtenky, neboť kopie účtenky pro obchodníka obsahuje celé číslo karty).
Evidentě bude muset Oberbank někdo vyškolit. Je škoda, že se lidé na finančního arbitra obracejí málo, je to zdarma a otázkou jednoho, dvou dopisů.
Není divu, že Oberbank měla problémy s anketou "Vstřícná banka"
https://www.denik.cz/ekonomika/ovb-vstricna-banka-hodnoceni-je-objektivni-odmitam.html
https://www.podnikatel.cz/clanky/banka-se-pokousela-vylepsit-si-hodnoceni/
Oberbank má méně než 20 tis. klientů a podobné problémy řeší zpravidla individuálně se snahou vyjít vstříc klientovi. Záleží ale asi také na tom, o jakého klienta se jedná. Myslím si, že s ohledem na velmi konzervativní styl banky, nebude mezi jejími klienty mnoho lidí, kteří by měli zájem obracet se na FA. Opatrnost banky je patrná např. i v tom, že při otevření nového účtu dostane klient debetní kartu s týdenním limitem 20 tis. Na vyšší limit se musí kvalifikovat. :-)
Tak ale zrovna tohle není příklad situace, kdy by na arbitra šel někdo "vyčůraný", podmínky reklamací karetních plateb jsou obecně celkem dané a ta formulace Oberbank jde hodně mimo standardy. Upřímně si myslím, že tohle je opravdu trochu úlet a možná až snaha klienty "zastrašit", to mi moc vstřícné nepřipadá :-(