Dobrá otázka, uvidíme co autor :-)
Ale podle mě nikoli - reklamace musí být do 30ti dnů uzavřena (pokud se strany nedohodnou jinak). Pouhé "diagnostikování závady" stačit nebude...
Tenhle judikát je zásadní spíš v případě, že prodejce reklamaci zamítne - pokud o tom do 30ti dnů zákazníka nevyrozumí, tak má smůlu i v případě, že by zamítnutí bylo jinak oprávněné.
Mě by ale zajímala jiná věc z toho "výkladu" - jak je to s tím, že musí být vyrozumění i doručeno? V projednávaném případě to nehrálo roli, tam se na to prodejce podle všeho totálně vykašlal a rozhodnutí proti němu bylo oprávněné. Jenže co když bude vyrozumění opravdu nedoručitelné - třeba proto, že bude 14 dní v zahraničí (úplně běžná dovolená, nemusíme jít do žádných extrémů)? Připadá mi, že by leckterý "šikovný" zákazník mohl tohoto výkladu docela slušně zneužít...
Ne. Pokud prodejce reklamaci uzná, ale nestihne ji opravit do 30 dnů, pak máš možnost odstoupit od smlouvy.
Viz § 19 Zákona o ochraně spotřebitele.
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/cast2.aspx#par19