Vlákno názorů k článku O praskání bublin na trhu s realitami od Hans - Pravda se ukaze az skonci fixace kratkodobych hypotek...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2007 17:03

    Hans (neregistrovaný)
    Pravda se ukaze az skonci fixace kratkodobych hypotek na 1-3roky. Celkem to vidím na růst cca o 1,5% - 2% na konci roku (pro ty co mají sazby kolem 3,00%)
    Což už při hypotéce 2,5 mio. na 25 let na měsíční splátce hodí 2,5 - 3 tisíce. To už nebude pár stovek.....

    Další efekt na růst sazeb bude mít plánované zrušení státní podpory hypotéčních zástavních listů a snížení podpory přes daňový odpočet u osob s platy cca 25 000, v roce 2008 (+osobně předpokládám další růst sazeb na finančním trhu min. 0,5).

    Čas ukáže, jestli to na některé lidi nebude moc... Pak by mohlo přijít tvrdé vystřízlivění a k částečnému poklesu ceny.
  • 6. 8. 2007 20:43

    J. (neregistrovaný)
    Jenže 2,5 mio si ti nejchudší dlužníci nebrali. A zatím ceny nemovitostí v průměru rostly. A uběhlo několik let a oni spláceli a jejich dluh je dnes nižší. Pokud tohle všechno sečtete, tak v nejhorším lze nemovitost prodat a pořídil menší. Před lety kupovaná nemovitost za 2,5 mio tuhle rezervu dává...

    Neboli: ten příklad jste si hodně upravil, tak aby vám to vyšlo zajímavější.

    Ale jinak vcelku souhlasím: hodně lidí má růžové brýle. Nic proti hypotékám. Ale někdy ti lidé, zadlužení na celý svůj produktivní život, vypadají přímo ŠŤASTNÍ a jsou přímo nadšeni tím, že tu svou hypotéku mají. A to je asi trochu zbytečná radost.
  • 6. 8. 2007 21:36

    hm (neregistrovaný)
    Ono to vypadá spíše tak že Maruš přijde z obchodu domu a říká :

    Franto víš že si Škopková vzala hypotéku aby mohli mladým přistavět. Říkala její švigra, která do toho vidí, že je to dneska strašně výhodné.

    Fakt jo, Toš to musíme taky. Kolik si vezmem?

    Maruš říkala že maji 500 000kč.

    Toš to my musíme aspoň 700 tísíc. Aspoň bude na plastová okna.

    Tak víš co ja zítra zavolám té její švigře a ona nám už všechno zařídí i domů k nám přijde a do měsíce prý máme peníze.


    ----------------------------------
    No a pointu jistě znáte příjde agentka agenta agenta podepíše pro agenta velmi výhodnou hypotéku.

    A co hůře dotyční pak mnohdy ani neví co vlastně podepsali, co s těmi penezi udělají atd. Většinou si za ně zčásti koupí místo bydlení plno serepetiček typu nové auto mobily, plazmové televize atd. Jen aby trumfli nějakého souseda nebo příbuzného.
  • 7. 8. 2007 10:21

    J. (neregistrovaný)
    Hypotéku přece nelze čerpat na auto nebo mobil. Čerpá se proti fakturám a ty musí být na bydlení. (Pomíjím teď speciální typy hypoték nebo úvěrový podvod - ani jedno není významně zastoupeno v celkovém množství.)
  • 7. 8. 2007 10:51

    Tučňák :D (neregistrovaný)
    Ale lze není problém napsat fakturu i na věci které neodeberete.

    Nebo odebírat naprosto odlišné věci co jsou na fakturach. Proč myslíte že je v některých obchodech s průmyslovým zbožím i alkohol.

    Klidně vám prodavač napíše že jste koupil hřebíky ale odnesete si 1/2 becherovky nebo cigarety.



    V praní peněz jsou české stavební firmy experti.
  • 7. 8. 2007 16:48

    J. (neregistrovaný)
    Ano, proto jsem také napsal:

    "(Pomíjím teď speciální typy hypoték nebo _úvěrový podvod_ - ani jedno není významně zastoupeno v celkovém množství.)"
  • 7. 8. 2007 10:55

    Tučňák :D (neregistrovaný)
    Nebo proč myslíte že se každý pumpař ptá zákazníka jestli chce daňový doklad k odběru benzínu :D

    Žeby šetřil papírem tím to asi nebude.

    Následně tento papírek prodá podnikateli ze např. 1/10 jeho ceny.
  • 8. 8. 2007 7:08

    anonymní
    Máte pravdu,
    manželka u soukromníka na základě účtenek z místní čerpačky pak rozepisuje jízdy pro 5 aut, která jezdí ve firmě pro soukromou potřebu členů rodiny majitele. To se to pak podniká a vyrábí draze.
    Když má knihu dopsanou, řekne jí přítelkyně majtele: hm, na Černém mostě vaří vynikající kávu - zajeďte se tam někdy, je fakt vynikající. K tomu možná Ikea a multiplex. A manželka za dva dny vymýšlí, kam 140 tam a 140 zpátky "napasovat". Nebo v Makru koupí dva šroubečky a už je z toho "legální" pracovní cesta. Obdobně to vypadá s hajzpapírem, pracími a úklidovými prostředky, spotřební elektronikou, sekačkou, nábytkem, občerstevním ...
    Fingovat hypotéku zatím nepotřebovali - staví se z peněz firmy tak, že stávající objekty firmy se "opravují" - sice na jiné adrese. Aby se neřeklo, tak občas nějakou menší fakturu uhradí ze svého, aby nemovitost za X milionů nevyšla papírově na 50 tisíc.
  • 8. 8. 2007 8:56

    anonymní
    Z vašeho příspěvku cítím určitou hořkost. Uvědomte si ale, že oni si těch X milionů na nemovitost musí vydělat tak jako tak, jediný rozdíl je, že kdyby státu odevzdali výpalné (daně), zbyla by jim polovina.
  • 8. 8. 2007 10:05

    Tučňák :D (neregistrovaný)
    Ale tady jde o zákony a o rovnost mezi lidmi.

    Jde o to že jako podnikatel můžu klidně podvádět stát na daních. A přitom to není zas tak nelegální když se to zapíše do správné kolonky v účetnictví.

    Zato zaměstnanec s přijmem pouze od zaměstnavatele toto provádět nemůže.


    Jde o to že stát buzeruje daněma a přitom si nekontroluje jejich výběr a vlastně si ho ještě stěžuje spoustou nelogických vyjímek.
  • 9. 8. 2007 13:23

    anonymní
    Můj příspěvek není hořkostí. Jde jen o to nastavit všem stranám obdobné podmínky. Zaměstnanec má strženy srážky ze mzdy. a nikdo se jej neptá, zda nepotřebuje nové auto, nový komp ... Podnikatel si na to jednoduše nakrade - provede daňovou optimalizaci. Netvrdím, že každý, ale snad nebudete slepý a vidíte, co se kolem nás děje za přispění polistopadových zákonů. A že se pak někde nedostává potřebných peněz - tak ODS vymyslí zdanění tuzemského vína.
    Oněch X milonů na nemovitost si rověnž nakradl. Ochudil státní pokladnu. Vím, že platit daně není in, ale třeba díky daním jsou okolní státy na tom podstatně lépe než my. Ať jsou to silnice v prefektním stavu, krásné školy, bezpečnost občanů, veřejná hromadná doprava ... U nás na nic nejsou peníze a jen dožíváme z toho, co nám tu zanechala předlistopadová vláda. Bohužel, pro modré fanatiky to asi nebude příjemné konstatování. Jen si vemte, kolik škol a školek bylo zrušeno. A kolik se jich postavilo nových? Flikují se opravami staré nevyhovující budovy. Ty, které jsou vyhovující, tak se zgenerálkují, aby se vzápětí "výhodně " prodaly některému příbuznému z radnice. Paradoxem je, že i přes demograficky očekáváné silné ročníky potomků "Husákových dětí" pokračuje rušení dále, a za 2 roky se objeví Amerika s tím, že stávající kapacita nestačí. A za ty peníze, za které byla stávající "nadkapacita" prodána, se na nic nového nedosáhne. Nikdo nedokáže naplánovat, co bude za dva roky?

    Paradoxem je, že mnozí podnikatelé žádají po státu nemalé úlevy a dotace. A že právě ty dotace jsou přerozdělené peníze vybrané jako daně, to nikdo neví? A když nějakou dotaci nedostanou, to se pak rozčilují, jaký že to bordel tady panuje... Chtěli by socialismus pro sebe, a kapitalismus pro své otroky.
  • 9. 8. 2007 13:33

    anonymní
    Pletete se v tom, že u nás nic není, protože nejsou peníze. Peníze jsou, ale naše vlády (bez ohledu na to, zda vámi nenáviděná ODS nebo milovaná ČSSD) hlavně hrabou, takže třeba proto máme při stavbách dálnice nejvyšší ceny za 1km v celé Evropě a to přesto, že krajina u nás zdaleka není tak divoká jako třeba ve Skandinávii (tunely apod.).
    Můžete si být jist, že čím víc by se vybralo, tím víc by se akorát nakradlo.

    Pokud vím, tak o dotace dost nevybíravě "žádají" jezeďáci a ti samí pak halasně řvou, když nedostanou. Letos se neurodilo, chceme dotace na kompenzaci. Jindy zase: letos se urodilo moc, trh platí nízké ceny, chceme dotace na kompenzaci.
    Neznám jinou podnikatelskou skupinu podobně neomalenou, snad ještě doktory, to je taky sebranka... Jinak mám pocit, že jste dost vedle.
  • 9. 8. 2007 14:48

    anonymní
    Podívejte se na Ministerstvo financí - databáze CEDR - tam jsou veřejně přístupné informace, komu jsou dotace poskytovány. Bohužel je tam možná jen třetina všech poskytnutých dotací.

    Zemědělství je dost problém - stát, který není soběstačný v potravinách a nemá jinou lukrativní komoditu na vývoz (např. ropu) ten jako by nebyl. Vím, že tu jsou od r. 1989 tendence zašlapat zemědělství víceméně do země, což se Očekávatelům Funkcí a nástupnické ODS víceméně podařilo. Pokud však bude neúroda několik let po sobě, ceny neúměrně vzrostou a opět to odskáčou lidé s průměrnými a podprůměrnými příjmy. Již nyní jsme svědky stesků, že toho či onoho je v Evropě málo a že je tedy nutno zdražovat. Mléčné výrobky, tuhle psali o lihovarech, že nemají z čeho pálit, protože se pěstuje díky direktivitám EU méně cukrovky. Pečivo bude dražší, protože se pěstuje málo obilí nebo je neúroda. Oleje bude málo, protože půjde na výrobu bionafty. Jídlo chudých - brambory - taky budou dražší ...

    I když se nám ODS snaží namluvit, že dotace poskytované našim zemědělcům jsou na obdobné výši jako u těch západních, není to vždy pravda. Zemědělství si mnozí představují jako perpetum mobile: vstupy za stotisíc, cena výsledného produktu desettisíc. Spotřebitelům by se to sice líbilo, ale asi to tak nejde donekonečna. V bance vám taky nedají úrok z vkladu 5 %, i když inflace je okolo 2 %. Dají vám 0,5 % a ještě zaplatíte poplatek za vedení vkladového produktu. Škodovku vám taky neprodají za stotisíc, i když díky levné pracovní síle čechů, poláků a slováků by nemusela stát čtvrt milionu ...
  • 10. 8. 2007 8:05

    Q (neregistrovaný)
    Pokud sledujete sdělovací prostředky a je v něm něčeho kritika, vždy to končí posteskem: nejsou peníze. Před rokem na stejnou věc dostali více, příští rok ještě méně. Přitom inflace jde mílovými kroky...
    U nás (nežiji v Praze) máme spoustu pozůstatků před 1989. Např. silnice 2. a 3. tř. mají stále původní, IKS krát záplatovaný povrch. Doporučoval bych škodovce, aby si u nás zřídila zkušební polygon, aby věděli, jaké kostitřasy vyrábějí. Na školách nemají na WC u kabinek dveře, protože je někdo někdy poškodil. Teplá voda ve třídách či na WC - opět utopie. Když vidím, jak se v Praze na školách dávají hromadně pákové baterie, protože to prý stanoví nějaký předpis, ale u nás nejsou peníze, tak hold budeme jak v Rusku - tam prý mají jednotlivé mísy taky odděleny jen nějakými zástěnami. Prý - nevím, nebyl jsem tam - jestli to nejsou jen pomluvy ... abychom odvrátili pozornost na naše vlastní problémy.
  • 8. 8. 2007 9:57

    J. (neregistrovaný)
    Jakou má prosím souvislost fakt, že podnikatelé se snaží uplatňovat soukromé náklady do daňového odpúočtu firmy, s článkem o bublinách na realitním trhu? Sám jste napsal, že ti lidé ani nemají hypotéku... Za chvíli tady nějaký podnikatel napíše, že jemu zase zaměstnanci kradou naftu z nádrže náklaďálu a diskuze se dostane někam úplně jinam. Držme se tématu.
  • 9. 8. 2007 7:05

    Tučňák :D (neregistrovaný)
    Pointa je v tom že bankám stačí k hypotéce papírky (faktury) nikdo nebude ověřovat jestli těch 30 kubíku betonu z faktury skončilo na vaší stavbě.
  • 9. 8. 2007 21:06

    anonymní
    Cože ten jezevec tak mlčí,vždyť měl ty příklady slevňování tak hezky vybrané:)))))
  • 9. 8. 2007 22:53

    jediný pravý jezevec (neregistrovaný)
    Okamžik strpení, jezevec si zrovna dává skotské střiky
  • 10. 8. 2007 0:31

    jezevec (neregistrovaný)
    nad argumentem že "komunisti byty nekradli, ale stavěli", jsem speechless.
    poohlédněte se při krevním roboru po spirochetách, třeba se to dá ještě zachránit.
  • 10. 8. 2007 7:28

    anonymní
    Kéž by jste zůstal speechless furt,i bez roboru:)))))))))))))))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).