Lidi jsou blbý ale článek zde by měl trochu něco třeba osvětlit. Nestalo se. Je "hezký" srovnat nějaký "funkce" těch účtů dle keců na webech bank. Ale reálné zkušenosti co za ty peníze dostanete? Že něco o víkendu nefunguje ale v bance o víkendu na infolajně nikdo není? Proč to není uvedeno v mínusech? Nebo napsat do "co nabízí - pobočky" když jsou 4 v republice? Jaká je profesionalita lidí na pobočce? Viděli jste vůbec někdy rozdíl mezi člověkem na pobočce KB a tím ve FIO nebo mBank?
Autore - je to odfláknutý článek! A lidi vy bděte - za pár let po pár průserech a reklamacích v bance poznáte co je to za "šmejdy zdarma". Neplatí náhodou i zde že "nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci"? Platí! Ale lidi na to ještě bohužel nepřišli.
Tohle mi připomíná diskusi o spolehlivosti já nevím čehokoliv třeba pračky.
První: "Já mám whirpoolku rok a už je rozbitá".
Druhý (něco jako méďa a fio): "Kecáš - já mám whirpoolku 5 let a maká dobře"
Já uvedl příklad i jasně měřitelných parametrů jako je třeba doba běhu infolajny. K čemu je mi infolajna ve všední den 9-18h když většinu věcí přes net platím o víkendu?
A mimochodem když pozoruji diskuse i okolí a známé tak počet nespokojených lidí třeba s FIO a KB je absolutně +- stejně. Což ale znamená že v KB je těch průserů 10x méně že..
A co všechno platíš přes net o víkendu, když o víkendu mezibankovní převody stejně neprobíhají? A jestli ti neprojde platba kartou na nějakým eshopu, no to většinou ani infolajna velké banky o víkendu na počkání nevyřeší, možná tak si to někam zapíše a v pondělí předá někam dál.
Tak já například platím přes víkend 90% svých plateb. Proto jsem taky před lety skončil u spořitelny, protože jejich net banking byl každý druhý víkend vypnutý. A ne stylem 22-5h ale stylem celá sobota+celá neděle.
A kartou jsem myslím u mbank potřeboval něco akutně cálovat o víkendu. Díky jejich chybě to nešlo ale řešit jsem to mohl kdy? Bingo až v pondělí!
On je trochu rozdíl infolajna a infolajna. Ve Fiu je na ni zbytečný volat, protože si rovnou zavolám do svý pobočky a problém většinou velice rychle vyřeším. U klasické banky se dostanu na na takovýho pracovníka, který nejen nic nevyřeší, ale většinou ani skoro nic neví. To, jestli je infolinka v režimu 7/24 je naprosto nedůležitý.
Moje zkušenosti s tímto FIO zákaznickým servisem je naprosto tristní. Nutnost volat na pobočku považuji za naprostý vysměch. Nejen že je třeba volat v otevírací době, ale současně je zde velká pavděpodobnost, že to nikdo nezvedne, protože zrovna obsluhuje klienta v bance. nakonec se člověk po hodině dovolá, aby mu přepážkový pracovník sdělil, že neví, a musí se zeptat v centrále. Kliente pak se 20x připomínej, jestli už jsme to náhodou nezjistili.
K tomu si připočtěme fakt, že k polovině věcí u většiny banky sjednatelných přes IB je ve FIO potřeba naklusat na pobočku a podespat nějaký debilní papír. Tomu říkám servis. Měřeno cenou času je FIO nejdražší banka v ČR.
Mám mBnak i FIO, oba absolutně bez problémů.
U FIO jeden byl: šla mi zahraniční platba a vrátila se odesílateli. Oba jsme kontaktovali banku a problém způsobilo to, že FIO nepodporovalo platby SEPA, to jsme ale nevěděli. Odesílatel poslal platbu přes TARGET2 a bez problémů. Problém vyřešen během asi hodiny, ochota i profesionalita v obou bankách.
z mbank jsme utekli k Equa. Nový IB a napojení na fakebook opravdu nemusím a nakupování v bývalé NDR máme, díky běžnému účtu v € o něco levnější A sporoúčet v € s1% také není špatný; až bude € za 30 Kč a ono brzy bude, budu na to líp, než kdybych vlastnil Kradouskovy dluhopisy.
Zkušenosti s Raiffeisenbank: špatné, když jsem něco potřeboval, šlo to ztuha nebo vůbec. Účet zrušen.
Zkušenosti s AirBank: lepší, zatím jsem moc nepotřeboval, jednu věc zvládli napodruhé. Mám tam hlavní účet.
Závěr: na ceně služeb až tak moc nezáleží, třeba u ČS je draho a služby stojí za kulové. (Lidi na pobočce v ČS - kolikrát děs a hrůza.)
Ale to je logické už z názvu. Od nízkonákladové banky nikdo nebude čekat full servis se všemi existujícími službami. S Ryanair se také dostanete z bodu A do bodu B, což účel transoportu splní = jste tam. Zpravidla poletíte brzy ráno, nebo pozdě v noci. Pokud chcete na meeting, buď přespíte na letišti, nebo si zvolíte "standardního dopravce" a nepoletíte za 800 Kč dva dny, nýbrž za 4000 ráno tam a večer zpět. S bankami to není jiné.
KB je zrovna příklad banky, která nefunguje. Měl jsem v ní účet od roku 1996. Obsluha na pobočce byla OK, ale jen do doby, kdy zavedli tzv. osobní bankéře, pak šla úroveň banky rapidně dolů.
Totéž internetbanking, ze zahraničí se do něj nedalo přihlásit, protože v internetových kavárnách neumožňují instalovat vlastní software, což KB vyžaduje. V roce 2003 jsem byl půl roku na stáži a protože jsem nebyl schopen se přihlásit do IB a KB tehdy pro telebanking používala jen zelenou linku, na kterou se z ciziny nedalo dovolat, nebyl jsem schopen platit svoje výdaje. Ani rodiče nemohli tehdy příliš pomoct, protože šablony účtů jsem měl zadané v IB.
Asi v roce 2007 jsem objevil FIO a vyzkoušel ho. Tak dokonalý internetbanking neměla v té době žádná banka (možná eBanka, ale ta už neexistovala).
Takže jsem milé KB udělal pápá... V tuto chvíli (rok 2014) nenabízí KB naprosto nic konkurenčního, co by mě přimělo alespoň zauvažovat nad návratem, nebo jen vyzkoušet jejich amatérský IB, který se předpokládám nezměnil, protože stále vyžadují přihlašování certifikátem.
Internetove bankovnictvi Fio banky je v CR jedinecne v tom, ze je stale skutecne internetove. Takze jej lze pouzivat vyhradne pomoci pocitace pripojeneho k Internetu kdekoli na svete. Zadne hratky s priblblymi telefonky a jeste nutnosti vlastnit zdejsi SIM kartu. Pouzivam samozrejme jen vlastni zarizeni.
Co se tyce (pejorativniho) "nizkonakladove", treba v USA jsou takove vsechny :-) Kdyz prijede nekdo z USA sem tak rika ze chape ze nektere veci jsou zde jinak. Co ale zatim nebyl nikdo schopen pochopit, proc mame v bankach nejake poplatky.
Kde se vzala ta urban story, že na západě jsou banky zdarma? Je pravda, že v některých krajinách by bylo hodně neobvyklé za vedení účtu platit (v UK snad nemyslitelné), ale zákazníky můžou oškubou jinde, nejlépe kde to není až tak vidět (zahraniční převod s výlohou SHA stojí taky 10-15 GBP, což levněji dělají i české banky, kurzy v cizích měnách jsou běžně 5 % od středu a pod.) a v některých zemích jsou spíše výjimkou banky, u nichž se neplatí za vedení (v Kanadě je bezpoplatkových bank jako šafránu a ani v USA to rozhodně neplatí plošně).
Já bych se na ten západ až tak neodvolával, rozhodně ne zrovna v bankovnictví. Je to dáno především historickým kontextem, ale my jsem v používání bankovních služeb, jejich uživatelské přívětivosti a i bezpečnosti o hodně dál.
To samé, co se týče poplatků, z vlastní zkušenosti je v USA poplatků o dost více. Na druhou stranu je tam servis na jiné úrovni (ve smyslu pracovníků na pboočkách bank či na infolince, opravdu se Vám snaží pomoc). Obecně se to ale dá srovnat s Air Bank, kde jsem se prozatím rovněž setkal jen s ochotou a snahou nesnáze vyřešit.
Od nizkonakladove banky nelze ocekavat super 24/7 servis, ano plati ze nejsem tak bohaty... blabla jenze zrovna v bankovnim prumyslu to zatim jaksi neplati. Ty super banky totiz za ty prachy mnohdy neposkytujou lepsi sluzby a dle vlastni zkusenosti dokonce HORSI ! Zejmena tedy CS, KB a CSOB - za ty prachy bych ocekaval alespon falesnou ochotu kdyz to technicky nejde (vyresit problem). Uz jsem se setkal s probelemama ktery v nizkonakladovce jdou a v klasicke bance nejdou a to je absurdni. Ja si rad zaplatim za kvalitnejsi sluzbu, ale pardon nebudu za ten bullshit jeste platit :/