Mám kamaráda velmi jednoduchého myšlení. Koupil si ojetého Simsona, který ovšem potřeboval opravit. nesehnal náhradní díly, takže milou motorku měl uskladněnou u dalšího známého v kůlně (bydlí totiž v azyláku. Na ulici ho nechat nemohl, sklepní kóje azylák nemá). Několik let neplatil povinné ručení, cca 240 Kč/rok. Nevím, jestli dostal nějaké upomínky. Z 240,- Kč/rok bylo 8.000,- Kč. Přišla exekuce, strhávaná z důchodu. Když zaplatil nájem, měl tak stovku na týden na živobytí, neb exekucí měl povícero a ještě cosi platil v hotovosti. Nicméně povinné ručení neplatil dál. Když jsem pak rozklíčovávala, proč má tak málo peněz, ptám se: "Proč jsi, proboha, to povinné ručení neplatil?" "Vždyť jsem nejezdil", zněla odpověď. Ó svatá prostato, a jak to má ta pojišťovna vědět? A že tedy Simsona prodá. K tomu potřebuje malý a velký techničák. Prodej se stále neuskutečňoval, potencionální kupec (další známý) se obrátil na mne, abych ho popohnala. "Když já jsem ztratil oba techničáky". Jak může někdo ztratit velký i malý techničák, když bydlí v jedné místnosti, je mi další záhadou. Takže dotaz na evidenci motorových vozidel, co s tím. "Dodejte značku a doklad, třeba fotku, kde je jasně vidět značka a my mu dáme značku novou a nový techničák". Naštěstí znám toho, kdo mu Simsona prodal, a vím, že fotí kdejakou blbost, ten jistě fotku mít bude. A taky že jo. Takže bereme fotku a značku a jdeme na evidenci vozidel, kupec stojí za dveřmi a čeká, až vyřídíme velký techničák. Úředník na evidenci vzal značku, mrknul do počítače, otočil se, hodil značku za sebe na hromadu dalších, usmál se a řekl: "To už vám nikdo nikdy nepříhlásí, to už bylo úředně vyřazeno z provozu". Úředně vyřazeno, neb právě probíhala čistka v evidenci a motorka neměla přes dva roky placené povinné ručení. Byli jsme venku za pět minut. Kupec už motorku nechtěl, co taky s ní bez techničáku, že? Naštěstí se to podařilo prodat aspoň na náhradní díly.
No, a na základě informací z netu se nakonec vyřídilo i neplacené povinné ručení. Na SKP jsme poslali dopis a čestné prohlášení s úředně ověřenými podpisy tuším 3 osob, kde se potvrzuje, že vozidlo bylo uskladněno v kůlně a prokazatelně nejezdilo po pozemních komunikacích (vzor stažen z netu a upraven). SKP dlužné pojistné prominula a vymáhání bylo ukončeno. Takže i podobní lidé žijí mezi námi (a ještě k tomu mají volební právo!).
oběťmi ČKP jsou hlavně různí částečně senilní staří lidé, kteří si na sebe vezmou auto za někoho blízkého (třeba vnuka, který má exekuci a auto by mu sebral exekutor), a ten samozřejmě pojištění neplatí, senior netuší, že něco platit má, nebo věří ujištění vnuka, že pojištění platí.
Stát v rámci "demokracie" zrušil povinnost pracovat a vytvořil tím armádu příživníků. Slušné, ale např. staré a důvěřivé lidi tak předhodil příživníkům a pomocí ČKP a dalších státem chytře vymyšlených organizací je připravuje o střechu nad hlavou.
Společně tak již zavraždili tisíce lidí.
Než nutit lidi být pojištěn u soukromých firem, což je zásah do osobní svobody jak hrom, by stát měl stíhat příživníky. Musím platit pojistné, přestože mohu škodu, kterou případně způsobím, uhradit z vlastních prostředků. Jsou zde porušována má práva. Musím platit soukromé pojišťovně, přestože nechci být klientem žádné z nich.
Prakticky je tady povinné ručení k tomu, aby slušňáci , řidiči kteří jezdí zodpovědně slušně, předvídavě a nemají tím žádné nehody sponzorovali tímto řidiče lehkovážné, nezodpovědné a agresivní. I smolaři doplácejí na nezodpovědné, svoji jedinou nehodu která se stala už před více jak 40 lety jsem si to ověřil. Řidič který rozvážel zeleninu měl mikrospánek a v zatáčce jel rovně zrovna když jsem ji projížděl taky. Náhrada škody? Jen na materiál na ostatní jsem byl odkázán na soud.Takže i když jsem ji nezpůsobil nedostal jsem nikdy celou náhradu škody. Od té doby jsem stálým odpůrcem povinného ručení. Uvítal bych i kdyby se razantně změnil způsob a platba povinného ručení, dosavadní způsob, není spravedliví.
Je to sice hezké,ale co si kdo vezme na trhanovi bez kouska cti v těle........takových je.Např.rodina-tři kluci-a všichni jezdí bez řidičáků,v autech za 5000,Kč u kterých se ani "nevyplatí" chodit na prohlídky nebo platit pojištění....jsou "socky"Takže když způsobí dopravní nehodu a udělají na cizím autě škodu za deseti nebo dokonce statisíce-co si na nich kdo vezme?Nepracují nebo možná načerno a do krimu se těší????Klidně projeví ochotu"splácet škodu"a pak by posílali každý měsíc stokorunu????Takže do fondu se skládají poctiví řidiči na takovéto kreatury a hradí se tak jejich škody.....ale když máš smůlu a od nehody viník ujede a ty jsi v autě sám a svědek nikde-máš smůlu!A máš ji i tehdy,když se viník najde-stačí,když uvede,že si NENÍ VĚDOM,že by něco spáchal......hnus