Všiml jsem si minimálních změn, ale proto, že se banka chová ke klientům eticky, jsem u ní.
To že mám u ní peníze, a nemusím za to platit : to by měla být základní podmínka při výběru banky (sledovat její schopnost dostát závazkům je samozřejmostí). Jinak máte ze svých peněz pasiva. Nazdar.
Tak, presne. Co se tyce toho, jak netbanka funguje, to povazuji (az na pakarnu s certifikaty) za prijatelne. Na druhou stranu, par funkci v netbance stale jeste postradam a par veci mne stve (nemoznost vypovidat penize ze sporicich uctu online a take nemoznost on-line sledovat transakce platebnich karet ihned a ne az po zauctovani) a par veci mi vadi na ZB samotne (terminovany vklad az od 50000 CZK, nizke uroky, nedelaji EC/MC karty a napr. kreditni karty ma take konkurence lepsi), nicmene aspon nejsou vydridusi, takze na ceskem bankovnim trhu si lepe (bohuzel) asi fakt vybrat nejde.
Tak to vidim i ja … MOJE SLOVA BOBe.
Byla jsem dloooouho v daleke tramtarii mimo CR. S uctem u Zivno. Po celou dobu jsem mela bezvadnou komunikaci s bankou, nemusela jsem vubec pouzit treti osobu. Vse zpravil fax/email/telefon. Nemam VUBEC duvod menit banku a to je v mem pripade kuriozini, nebot na plny uvazek pracuji pro banku JINOU – a ta me za celou tu dobu nedonutila prevest si ucet z ZIVNO. K memu zamestnavatali….. zustavam u ZIVNO..
Mám prohlížeč MSIE 6 a stejně mi nejde vygenerovat certifikát. Už jsem pro to podnikl mnoho pokusů, mnohokrát jsem musel žádat o odblokování certifikační autority a stále ještě nemohu netbanku používat. Je sice hezké, že je zdarma, ale málo platné, když je pro mne nepoužitelná na mém počítači.
bohuzel NetBanka ma neduhu a nedostatku mnohem vice nez je tyto popisovane. Zmena vzhledu je sice pekna vec, nicmene NetBance chybi mnohem vice jine veci nez hranata tlacitka misto kulatych. ŽB je bohuzel v tomto smeru znacne zkamenela (coz jsem vycitil i z mnohe komunikace kterou s ŽB v tomto smeru za posledni 4-5 mesicu vedu.), ochota neco udelat by byla, ale u te to vesmes konci, alespon to tak kazdy klient musi vnimat, cimz si banka dle meho nazoru zbytecne skodi.
Vetsina bank v dnesni dobe prave na elektronicke kanaly klade nejvyssi duraz, oproti tomu ŽB se k tomuto problemu postavila stylem "neco udelame, hlavne at neco taky mame aby to nevypadalo hloupe". Vysledkem toho je bohuzel NetBanka, ktere asi jedine co byhc ji nemohl vytknout je cena, nicmene mam pocit ze spousta klientu by si radeji par korun priplatila za kvalitni sluzby.
Zkratka, jak jsem psal jiz nekolikrate, ŽB naprosto nevyuzila toho naskoku ze internetove bankovnictvi zavedla jako jedna z prvnich a dnes je s nim o nekolik kroku dale nez jine banky, ktere zavedly internetove bankovnictvi mnohem pozdeji.
NetBanku používám od jejího počátku. Některé dětské nemoci se podařilo odstranit (např. příšerně dlouhá doba potvrzení operace), jiné zas zůstávají. Za nešťasnou považuji existenci aplikace vázanou na nutnost certifikátů. Certifikáty jsem již generoval několikrát a vždy to byl horor. Poslední obnova certfikátu byla vyřešena vydáním nových obálek = návštěva banky, čekání apod. Nakonec se ukázalo, že problém při generování certifikátů je zaviněn způsobem ukládání souboru. Systém prostě hodí opakovaně chybu při přímém ukládání na disketu. Operátoři banky tvrdili, že mám špatnou disketu, ale že bych v novém balení měl špatných disket několik je nesmysl. Nakonec pomohlo uložení klíčů na plochu Windows a následné přesunutí na disketu. Najednou vše fungovalo.
Za další nemoc považuji HotLine. Dámy na linkách se sice snaží, ale počítačům nerozumí. Evidentně mají předem řešené situace a běda, pokud je něco nestandardního. Řeknou, že si máte zavolat třeba ráno až tam budou technici z HelpDesku. No a když jste ráno v práci a navíc ne u počítače se kterým je problém, moc to nepomůže.
Závislost aplikace na certfikátu je docela omezující a brání v operativnějším využití jinak kvalitního produktu. Na druhou stranu je to poskytováno zdarma, takže to nevýhody celkem slušně kompenzuje. Nelze proto NetBanku porovnávat např. s eBankou, která je možnostmi bezkonkurenčně na výši, ale také si to nechají zaplatit. Osobně již několik let využívám jak NetBanku, tak eBanku a nově i Servis 24 od České spořitelny, takže mohu porovnávat. S ohledem na ceny za transakce mám eBanku na půjčování peněz a NetBanku na provádění plateb. Servis 24 také rozhodně není špatný a myslím, že v současnosti NetBanku porazil. Ale není zadarmo ...
Souhlasím, ale ono je to u ČS ještě o trošku dražší. ČS totiž neumožňuje nastavit zasílání výpisů v jiné periodě než měsíční. Už jsem o to několikrát žádal, ale bezúspěšně. Takže vedení účtu se prodraží o další peníze za zaslání výpisu. Např. u NetBanky i eBanky o výpisy nestojím a nechám si posílat pouze roční sumární výpis. V tom je pask NetBanka pružnější (zatím).
Myslím si, že netbanka rozhodně špatná není - poskytuje pro soukromý účet všechny operace, které potřebuju. Za ty peníze to ve srovnání s konkurencí jde. Tím nechci říct, že by se přece jenom některé věci nemohly přidat, třeba nějaké pojmenování příkazů, takhle se v tom člověk nevyzná.
S certifikáty to ze začátku bývá problém, ale jedou na tom aplikace snad od všech bank. Na rozdíl od nich je ale funkčnější, u RB to chodí třeba mnohem pomaleji; homebanking od ČSOB je často nedostupný a někdy jen dělá, že funguje, graficky jsem vyblitější aplikaci neviděl.
Otázkou je co dál. Teď jsem si chtěl vzít u ŽB hypotéku, předběžně to vypadalo dobře, nakonec dopadli z konkurence skoro nejhůř. Holt asi budou muset začít něco dělat - doufám, že nejen zdražovat poplatky, jako ostatní.
A vám ta NetBanka teď někomu jede? Mně to píše cannot find server or DNS error. Je to šlendrián. Pokud v roce 2003 nejsou schopní udělat stabilní internetové bankovnictví, které poběží na standardních prohlížečích, a ani to nepovažují za chybu, jde to s nimi z kopce. Vždyť i ta Česká spořitelna má nyní použitelnější systém než Živnobanka. To by mě zajímalo, jestli to Italové považují za normální, nebo jestli budou mít snahu s tím něco udělat.
Já mám MS IE 5.5 a to jejich demo mi píše, že to je to nejlepší, co můžu mít. Ale po spuštění NetBanky to po mě chce odklepnout dvakrát certifikát (dřív to chtělo jenom jednou) a pak mi to dá chybovou stránku (ze které stejně ale je houby poznat, v čem je teda vlastně problém). Po Reloadu se ta stránka vyprázdní a to je tak vše. Volat na infolinku evidentně nemá cenu, tam mi maximálně poradí udělat Reload nebo promazat cache. Ach jo.
Používám Netbanku 4 měsíce, před tím 1,5 roku jeBanku. Netoužím po propojení běžného účtu s hypotékou, penzijním připojištěním etc. Jako běžnému klientovi s běžnými požadavky mně Netbanka úplně stačí a rozhodně se nedá mluvit o produktu plném much. Vedení účtu u jeBanky mne stálo kolem 200,- Kč měsíčně, u ŽIBA kolem 40,- Kč měsíčně. Výhody internetového bankovnictví jeBanky rozhodně nestojí za pětinásobnou cenu.
Tak to Vám závidím. Předpokládám, že Vaše informace pramení z důvěryhodného zdroje (nebo snad digitální skleněná koule?). Nebo možná čtete mezi řádky, ale už nečtete řádky :-))). NO, ať už je to jak chce, eBanka je jediná banka u nás, která při krachu je schopna sama z vlastních zdrojů vyplatit klienty v plné výši a ještě zbydou 3 mld.. Ono Vám asi unikla jedna důležitá věc, pokud se investuje - a to masivně - tak se to nejprve projeví na zisku. Horší by bylo, kdyby banka namísto investic do nejmodernějších technologií budovala svá honosná sídla. Víte, že takových bank se super pobočkami pár znám?!
Protože už jsem někde tuto argumentaci četl,podíval jsem se na předběžné výsledky eBanky za rok 2002 uveřejněné na jejich www stránkách a vidím asi něco jiného než vy. Bilance na krach nevypadá, nicméně pokud by se banka zavírala, tak 3 mld. těžko zůstanou, max. 0,9 mld. a to za předpokladu, že všichni dlužníci uhradí své závazky-80 mil. úvěrů je klasifikovaných, takže o něco méně.
A k těm masivním investicím, kolik jich vlastně je ? Pokud banka investuje, potom jsou tyto částky odepisovány do nákladů v průběhu několika příštích let. Protože tyto investice probíhají již několik let, je zřejmé, že je banka zatím nedokáže zhodnotit. Investice by se totiž měla minimálně vrátit. Kdy nastane bod zvratu, kdy zisk převýší náklady ? Na jak dlouho je spočítaná návratnost ?
Příloha k předběžným výsledkům je pouze marketingovým cvičením - není to nic špatného, dělají to všichni.
Závěrem : každý si na bankovním trhu tu "svoji" banku, která mu vyhovuje, najde. Někdo vybírá dle poměru cena/výkon(což je i můj případ), někdo dle maximální funkcionality a bezpečnosti(nejspíš vy). Nicméně není třeba na podporu svých názorů používat mlhavé argumenty, jak číst/nečíst v řádcích či mezi řádky nebo PR články s minimální vypovídací hodnotou.
Přesně tak. Mě to stojí ještě méně. 1 * příchozí platba, cca 1 * odchozí, 1/4 letní výpis, občas výběr z bankomatu (poté co jsem si přečetl pár zkušenností lidí s výběry z bankomatů různých bank, raději vybírám pouze ve "vlastním"). Měsíčně 7 až 15 Kč.
Ke spokojenosti mi skutečně chybí jen to, kdyby zrušili u Netbanky ty certifikáty.
Zatím zadávám příkazy přes "Samoobslužnou zónu".
Používám Netbanku čtvrt roku a je to skoro přesně takové, jaké to chci. Decentní, nevtíravé, nesnaží se mě to provázat na žádné další služby a za skvělou cenu. Podpisový certifikát sedí v "systému v systému" v paměti, takže se cítím přiměřeně bezpečný. Mám pocit, že to mám "pod kontrolou". Odhaduji, že převod z "MS Javy" na Java(R), což je podle mě hlavní kámen úrazu, asi banka časem udělá a pak už bude celkem jedno, jestli běžíte v MSIE, Mozille nebo Koqueroru - pokud bude fungovat Transport Layer Security, jde zřejmě jenom o to, aby někdo uměl otevřít HTTP okno pro applet. Jediné zlepšení, které bych vážně ocenil, by byla možnost online odblokovat/zablokovat platební kartu - TO MI CHYBÍ MOC! - a využívat certifikáty k digitálnímu podpisu běžné komunikace - ať už přes S/MIME a běžné poštovní klienty (Mozilla Mail, Outlook) nebo přes nějaký webmail integrovaný do Netbanky, který bych mohl podepsat stejným certifikátem, jakým podepisuji příkazy. Pak by teprve mohla mít kamenná Živnobanka takovou otevírací dobu, jakou má (končí někdy mezi 15 - 17 a každý den jinak).
Protože jsem si už ale vyřešil jednorázově většinu úloh, ke kterým je třeba osobní přítomnost, jsem v pohodě.