Nesouhlasím se zjednodušeným tvrzením "Čím širší nabídku produktů mají v záloze, tím je větší šance, že vám budou moci poskytnout produkt šitý na míru právě pro vás, a tím spíše přežijí v konkurenčním boji." Ze zkušeností vím, že alfou a omegou jsou provize, odměny, podíly, nebo jak tomu ta která finanční instituce říká, které "svému" prodejci vyplácí jako odměnu. Pochopitelně. To, co budou nabízet klientovi, není tedy úplně závislé na jeho prospěchu, ale také na výši provize z uskutečněného obchodu. Někdy je provize jediné kritérium - u prasat, který se za různé poradce/makléře často také vydávají a mají dobře organizovaný pyramidový struktury - bohužel ke škodě těch seriózních obchodníků.
S těmi provizemi to nebude jednoznačné. V anketě Pojišťovna roku vítězí nejčastěji Česká pojišťovna nebo Kooperativa a zároveň jejich provize, které dávají makléřům (tedy vlastně hlasujícím) jsou spíš nižší než průměr.
Pokud se "prodejce" (ať už je to kdokoliv) bude chtít o svého klienta i starat v průběhu trvání zprostředkované služby, vítězí ta instituce, která při plnění bude dostatečně pružná.
Ono totiž prodat produkt A s vysokou provizí, avšak s katastrofálním a zdlouhavým servisem, je méně výhodné, než prodat produkt B, kde je servis na úrovni a netrvá vyřízení požadavků klienta rok.
Souhlasím ale s tím, že zvonkařům a multilévlům je nějaký servis asi fuk a pak platí to, co tvrdíte Vy. Podle mého názoru je ale čeká postupný ústup z trhu před odborníky, kteří poskytují i průběžný servis.