Ale houby. Právě otázka bezpečnosti přístupu k penězům přes IB je tak často všude přetřásaná, že snad nemůže být častějšího tématu. Varování a rady jsou všude. A přesto se to děje. Proč? Protože jsou prostě lidi nepoučitelní. To je jako když si nějakej blbec napíše pin na kreditku. A že jich je. Tohle není problém banky, dneska už v podstatě není žádná, která by to neměla ošetřené, ale lidí. Kruhy na prdeli od studia pravidel bezpečného přístupu přes IB do banky by měli mít všichni. Ale je to marný, je to marný a tak dále.
Vážený Pavle,
to že se o bezpečnosti internetového bankovnictví hodně mluví to ještě neznamená, že se řeší základy všech problémů.
1, Běžní uživatelé - s těmi toho moc nenaděláte. Mají své limity. Jenže podobné hranice zkušeností měli již v roce 2003 a banky odmítaly poškozené klienty s jejich reklamacemi.
2, Odpovědnost výrobců SW. Velký úkol, do kterého se nikomu nechce, jenže je to zdroj mnoha problémů (viry, zero-day attack, etc.). Například GM dostala v loni pokutu za liknavý přístup k řešení konstrukčních vad v jejich automobilech. Dokážete si představit kolik problémů by se začalo odstraňovat prosazením podobného přístupu i v oblasti SW??
3, Internetbanking je služba banky, takže problémy s ním spojené jsou především problém konkrétní banky. Opačný přístup je vidět i na prohlášeních některých bank - Vykradli vám účet, tak běžte podat trestní oznámení" Podle mne by tím správným bylo, že banka začne reklamaci řešit a ona společně a poškozeným podávají trestní oznámení.