Nějaký čas se pohybuji v této oblasti. To co vypotili "makléři" je úžasné. Pokud by k jejich hodnocení byl přidán sloupec s výší provizí od jednotlivých pojišťoven, tak by to bylo naprosto jasné. Kde jsou třeba pojišťovny NN, Winterthur a další? To víte, když dostane "makléř" za srovnatelnou životku od jedné pojišťovny 3.000 Kč a od jiné 8.000 Kč, tak to se to vybírá, že. Považoval jsem Váš server za serioznější. Martin.
Ale samozrejmě. Taky, pokud jste článek četl, tak jste si musel všimnout poznámky, že toto hodnocení může být provizemi a vzájemným vztahem mezi pojišťovnami a makléři poznamnáno. Také zde uvádíme, že jde pouze o jeden z možných pohledů. Hodnocení na bázi pojistných produktů, nebo třeba finančních ukazatelů, které mohou být relevantnější, jsme již dříve uváděli v jiných článcích.
Jednoznačně s Vámi SOUHLASÍM. Velká většina makléřů v ČR (cca 90%,pozor ne všichni, nechci házet všechny do jednoho pytle) jsou naprostý odpad. Jedná se především o prodejce, kteří sledují pouze svůj zisk, ne o poradce. Takové hodnocení nemá úroveň a je zcela zavádějící. A všichni známe jak dopadla hodnocení bank v minulých letech !!! IPB byla vždycky první "A KDE JE TEĎ" !!! Myslím si, že s těmi pojišťovnami to bude obdobně.
Kde jsou takové firmy jako Nationale Nederlanden (rating mateřské společnosti AA- ) a AMCICO AIG Life (rating AAA)? Nemyslím si, že by pojišťovny, které jsou podle hodnocení makléřů na prvních 3 místech (zajímavé, že to jsou pořád ty stejné) byli nějak více kvalitní nebo pružnější. Pružné jsou maximálně v tom, že dávají makléřům větší provize nebo pojišťují pomalu vše za jakoukoliv cenu, jen aby získali klienta. Jsou dokonce ochotné jít pod cenu, aby získali klienta na jiný produkt.
Ono se však ukáže, jestli taková strategie z dlouhodobého hlediska je tou správnou. Domnívám se, že šanci k přežití mají pouze kvalitní a kapitálově silní zahraniční giganti a ne takoví šušínci, kteří jsou sice v ČR největší, ale v evropském nebo světovém měřítku neznamenají vůbec nic. Čas ukáže. Uvidíme jaké bude hodnocení makléřů za 10 let až některé z těchto nejlepších českých firem skončí nebo budou v problémech.
Jen pro příklad:
Makléři si v letech 1993 - 2000 pochvalovali IPB Pojišťovnu (jak životní tak úrazové) - podívejte se do její výroční zprávy 1999, 2000 uvidíte ten rapidní pokles pojistného a také "pokles solventnosti" !!! A to nemluvím o skvělém hospodaření kdy bylo potřeba tuto "super firmu" zachraňovat na poslední chvíli před krachem (úhrada přes 620 mil ztráty ze špatného hospodaření - ćlánek v týdeníku EURO 11.3.2002 - Perníkový palác - viz. www.euro.cz ) Je mi líto klientů takových to společností. Domnívám se, že v budoucnu lidé budou požadovat hlavně spolehlivot a stabilitu, což některé z uváděných "nejlepších" rozhodně nesplňují (ČP rating BB+ = spekulativní pásmo, Poj.ČS rating BBpi = spekulativní pásmo).
a vy presne vite kolik ktera pojistovna dava provize ze, navic se divim ze to nedelate taky? Proc ta zavist? Kazdy ma moznost, muzte si ji navic udelat i sam! Vsichni si hraji na odborniky pres finance, ale vsichni maji dluhy, pojistovny jsou jedine, ktere vas pred tim kryji a navic, ruku na srdce? Kolik z vas si precetlo smluvni podminky a kolik z vas se o to nekdy zajimalo?
Nevím, jak jste hodnotili. Ale moje osobní zkušenost s Českou a Komerční pojišťovnou ohledně pojištění motorového vozidla jsou velice špatně.
Schopnosti obou institucí vyřídit škodnou událost bych hodnotil jako velice špatné. České pojišťovna- 6 měsíců od bouračky jsem dostával výhružné dopisy o nenahlášení škodné události a etně přibalených výhrůžek soudů. Komerční pojišťovna ta byla na tom o něco málo lépe, 8 měsíců. Nahlášení škodné události proběhlo na bezplatných linkách institucí, papírovou formou na pobočkách či místech k tomu určených konkrétní institucí, druhý den po události.
Ne vždy kvantita služeb znamená nejlepší banka. Jako klient preferuji kvalitu.
To je politovánihodné. Nicméně my jsme nehodnotili. Hodnocení prováděla Komora pojišťovacích makléřů a takovéto hodnocení je celkem logicky závislé na vztazích a službách mezi makléři a pojišťovnami, nikoliv mezi klienty a pojišťovnami.
Zde jsme uvedli pouze výsledky hodnocení, jak je uvedla Kancelář, s doplněním našich komentářů. Také to, že dané hodnocení nemusí být pro nás jako klienty příliš relevantní. Pod článkem jsou odkazy na jiné články zaobírající se touto tematikou z jiného pohledu, který je možná pro klienta směrodatnější.
K hodnocení pojišťoven se vyjadřovali makléři,kteří pravděpodobně tato pojištění prodávají.Nevím z jakého důvodu se nekomentuje v rubrice o pojištění První americko-česká pojišťovna a.s.-AMCICO AIG LIFE,která zaujímá jedno z předních míst na trhu nejen po stránce předepsaného pojistného,dlouhodobých výnosů,ale hlavně nepřehlédnutelného raitingu 3A/stabilita,jistota vložených financí a dostání závazků-hodnotila renomovaná agentura Standard@Poor´s/.Tuto známku má jako jediná pojišťovna na českém trhu.
Vůbec nechápu jak se mohla umístit Kooperativa na předních místech. Pokud je opravdu nejlepší, pak musím konstatvoat, že stav pojišťovnictví je u nás velmi ubohý. Z osobní zkušenosti při likvidiaci škody z povinného ručení mohu konstatovat, že je Kooperativé kažá záminka dobrá, aby nemusla odškodňovat. Neváhá zkereslovat údaje, tvrdit vyslovené lži a odvolávat se na šetření, která nikdy neprovedla. Pokud to znamená „být nejlepší“ pak je mi z toho dost zle. Její zaměstnanci nemají ani tolik slušnosti, aby se za své nekorektní ja neprofesionálmí ednání alespoň omluvili.
Nejhorší pojišťovna co znám je zatím z vlastní zkušenosti čsob, mají tak šíleně zdlouhavý systém až se mi chce brečet. Pobočka a online poradenství jako bych si pletl koše s baněma, nikde nic neví, na pobočku jsem musel 4x abych něco dotáhl do konce, neprofesionální přistup, mezery ve vzdělání, stará dokumentace, to co jsem mel u české pojišťovny hotové za den, odezva zpracování a případné peníze na účet do 14 dnů, o tom si můžete u čsob nechat zdát. Nikdy víc