Vážená autorko,
slovem „vydělávat“ se míní činnost, kdy vložením nějakého kapitálu v nějaké formě dostanu zpátky více peněz, než jsem vložil.
Neznám žádnou kartu, kdy utracením x korun dostanu zpátky více korun než je x.
Nebo Vy snad ano?
Chodíte domů s tím, že jste „vydělala“ v Tescu 20 korun, protože jste koupila karton mlíka o něco levněji?
mám kreditku od RB, u Benziny mám slevu 0,50 Kč/l nafty atd…vzhledem k tomu, kolik toho projezdím, tak to ně jakou slevu vytvoří, a sleva se v tomto případě dá nazvat výdělek.Prostě bych to mohl také brát tak, že za nákup jednoho ltr u benziny mi ta kreditka vydělá 50 haléřů Kč.Takže titulek zní správně, karta opravdu vydělává, nebo když zaplatím hotově nebo jinou kartou, tak rozhodně nedostanu 50 halířů/ltr zpátky.
ježkovi voči,. třeba patoky u Makra, Globusu atp a pak zaplatit 50 tis za zničený trysky?A u trochu lepších pump, například OMW, AGIP či SHELL to stojí stejně bez slevy, takže 0=0.
Já nejezdím traktorem, člověče, takže kde a jak kvalitní palivo beru, nikoliv bez rozmyslu, zvažuju, A benizina pro TDCI motor vychází s naftou nejlépe.Takže proto uvítám slevu 0,5/ltr za naftu.Mám také MAKRO kartu, kde mám slevu na naftu také 0,5 kč/ltr,ale tam bych naftu fakt nebral.
Doufám, že je to srozumitelné.Takže v mém případě karta opravdu vydělává.
Samozřejmě chápu. Vzhledem k tomu, že je v České republice celkem 328 rafinérií, je pochopitelné, že Benzina bere naftu od úplně jiného dodavatele než Makro a to zase od jiného než Shell.
BTW rodiče kdysi natankovali do auta naftu místo benzínu právě u té slavné Benziny (samozřejmě ze stojanu označeného jako Natural).
Blahoslaveni chudí duchem… Znáš osobně někoho, komu se stalo něco s autem po tankování u Tank ONO, nebo to jsou jen takové hospodské kecy JPP? Na benzín od Tank ONO jsem najezdil pěkných pár tisíc km s celkem 4 auty bez jakýchkoli problémů (a na naftu s jedním), ale chápu, že jedince s IQ tykve nepřesvědčím.
Tak mně laskavě vysvětli, odborníku, proč např. půl roku tankování pouze u TankONO a cca 10 kkm nepřineslo mému autu žádný problém… A z čeho by se ty filtry a motory asi tak zanesly, když u čerpaček TankONO se vytočí několikanásobně víc paliva než u Shellu…
BTW kolik ti za tyhle kraviny Shell platí?
Nevím jak (ne)kvalitní beznín Tank Ono má (a je mi to buřt, auto nemám), fakt je, že mnoha čerpacím stanicím dost leží v žaludku.
Když byl nějaký průšvih s benzínem od České rafinerské, tak se to táhlo napříč všemi čerpacími stanicemi (Shell, Hypernova, Makro,…).
Stejně tak testy prokázaly, že zrovna u Shellu prémiové palivo zas tak prémiové není
http://www.tipcar.cz/naftarska-arogance-podle-martina-vaculika-3643.html
Čemu bych u malých neznačkových benzinek věřil je, že tam budou mít palivo déle, na což je citlivá hlavně nafta (pohlcování vlhkostí, usazeniny z biosložek, atd), to ale problém Tank Ono určitě nebude.
Další nesmysl.
Marže a ceny budu uvádět včetně DPH. Ve skutečnosti má TANK-ONO marži na litru 2–3 Kč. Shell-OMV-Benzina 5–7 Kč. A to jsou ceny s dopravou až na pumpu. Viki, zkus něco jiného. Lidí, co znají nabídkové ceny je spousta, s tímhle neuspěješ.
Teď už tady chybí snad jen další oblíbená „historka“, poprvé jsem ji viděl na idnesu. Tedy zde je ta poudačka: Natankoval jsem u TANK-ONA (občas se vyskytuje i ve verzi Globus), a ani jsem u stojanu nenastartoval.
No, jak se už ptal kdosi na tom idenesu: jak je to možné, když pro startování po několika minutách stání je v palivové soustavě ještě původní palivo?
Stejně jako ta poudačka o zanesených filtrech. Filtr by zachytil jen mechanické nečistoty, a tak se paliva nepančují. Tudíž nesmysl.
Faktem ovšem je, že když když vynechám poudačky, a budu hovořit jen o lidech a autech, co jsem viděl na vlastní oči, tak znám jediný případ: „arktická“ nafta od Shellu, mrznoucí při –15°C. V servisu z nádrže a palivové soustavy vybrali 3/4 kg parafínu.
Načež se řidič naštval, a od té doby tankuje u TANK-ONO. A zde žádný problém, ani při nižších teplotách.
Dlaší věc je, že vstřiky na naftě skutečně odcházejí. Ale to odcházejí i při používání kvalitní nafty – byť o něco později. To je vlastnost technologie. Matriály při tak vysokém tlaku jsou na samé hranici svých vlastností. Nejhůř na tom je koncernových PD – mj i proto ho koncern opustil. Ale odchází i CR, i v Německu provozovaných autech. Tak se neradujte. A je to dobře, co ušetříte na státem daňově zvíhodňované naftě, to proděláte v servisu. A pro příště snad už nebudete trávit sousedy mikročásticemi sazí způsobujícími rakovinu.
Však také v Německu systém známek začíná na zelené u benzínového EURO 1, kdežto pro naftu začíná na červené pro EURO 2. Je to kvůli nesmyslné emisní normě EURO, poskytující naftě nesmyslné emisní výhody. Spolu se státem, daňově podporujícím zdravotně výrazně horší naftu, nad benzínem.
Protože jim přes stojany proteče 10–20× víc phm než u konkurence, tak dostávají množstevní slevu. Jenže to hochy od drahých pump nenapadne, tak musej mít drahé PHM a unuděné pumpaře :-)
Jinak 2–3 Kč na litru je při dobré výtoči dost luxusní marže, za tu bych snad ani nepředražoval doplňkový sortiment (čokolády a nanuky)
Kupujeme myslím celkem solidní objemy, dostáváme naftu aktuálně za 23,5 bez daně (jedná se o vítěze výběrového řízení z 10 nabídek). Jedná se o směsnou 30% naftu, takže ta na tankovacích stanicích musí být ještě o kus dražší. S daní kupujeme za 28,2 Kč. Tank ONO prodává za 28,5 Kč. Opravdu tam někde vidíte prostor nejen pro zisk, ale pro marži 2–3 Kč na litru? Mně to nevychází ať počítám jak počítám.
Mezi 10 nabídkami jsou i nabídky Parama a Unipetrolu, tedy přímých dodavatelů. Náš solidní objem je výtoč cca 250 kamionů. Jako zkoušíte za ONO bojovat dobře, ale ten podvod tam prostě smrdí na sto honů a neuděláte nic. A to podotýkám, že bereme řepkovou směs, která je levnější než ta, která by se měla dávat do osobních aut. Možná i tady se nám nabízí vysvětlení, že by ONO pančovalo řepkou?
OK. Vyhrál jste. Ve všech okolních státech to pančují řepkou stejně, jako TankONO :-D: http://www.novinky.cz/ekonomika/211851-naftu-tankuji-motoriste-v-cesku-draz-nez-ve-vsech-sousednich-zemich.html
To už si fakt buď děláte prdel, nebo jste totálně blbej. U nás je spotřební daň na naftu 10,95 Kč/l, v Německu 47,04 cent/litr , DPH je stejná. Takže to je nižší daň, ano? Jinak je s vámi opravdu marné ztrácet čas, klidně si tankujte u Shellu, my chytřejší budeme nadále tankovat u TankONO. HOWGH.
Pane, já tankuji na naší firemní benzínce, takže nejsem ve vleku žádné z pump. Na rozdíl od Vašeho fanatismu vůči TANK ONO. Tento řetězec pump buď podniká schválně se ztrátou, pančuje palivo nebo podvádí na daních. Je dobré na to upozornit. Vám to nevadí, tak tam tankujte dál, budiž Vám to přáno. Holt není každý morálně zdatný a není každý schopný a pracovitý. Je třeba mít i takové jako jste Vy. Hezký zbytek dne.
Řeknu to stručně. Marže 1 Kč je dostačující, podvádět a pančovat naftu s ČOI za zády a poměrně slušnými frontami u pumpy by dělal jen cvok. Spíš bych věřil tomu, že mají marži 30 hal. Já tam beru natural, nafta je možná okrajová záležitost pro tyhle pumpy. Prostě jim fandím, auto šlape a 3 Kč ušetřený na litru benzínu je prostě príma
Pčičemž průměrná cena nafty je na pumpě 30,42 Kč/litr.
Tedy jak jsem napsal, marže 5–7 Kč.
Kolega před asi deseti lety dostal na civilce za úkol ověřit, jestli by se místním Technickým službám nevyplatila vlastní čerpačka. Obecné mínění bylo, že asi ano, ale návratnost investice, pro jejich tři popelářské vozy a dva traktory, jsou roky.
Ukázalo se, že aktuálně mají místní pumpy marži 7,19 Kč/litr (všech 8 ve městě drželo 8,5 roku stejné ceny, s maximálním rozdílem 10 haléřů, nežli přišla firma s vlastním oploceným a hlídaným pozemkem, se sídlem a vedením ve vzdáleném městě). Ale pravda je, že oproti okolním 35 km vzdáleným městům deželi o 1,5 – 2 Kč vyšší ceny. Takže návratnost nadzemní, zcela nové čerpačky na naftu, včetně stavebních prací, byla pouhých 1 a 1/4 roku.
Což vysvětluje záhadu pumpařskou „záhadu“ č. 56: Přestože mají pumpy minimální marže, a žijí z prodeje baget, tak se kterékoli, jen maličko větší firmě, vyplatí vlastní čerpačka.
Zároveň to vysvětluje i pumapařskou záhadu č. 82: Přestože jsou marže maličkaté, tak šašek, který sám o sobě prohlašuje, že má doklady na stole, žádný z nich nezveřejní.
„Nejnižší velkoobchodní nabídka je nad cenou Tank Ono.“
No jistě. Nakoupím pančované palivo, bez daně, či s jinou vadou. A co udělám? Budu sedět jako myška, a tiše prodávat za cenu v místě obvyklou, nikoho na sebe neupozorňovat, nikoho neprovokovat? Kdepak, nic takového.
Děkuji, že jsi mi připoměl:
Pumpařská poudačka č. 17:
Nakoupím-li pančované palivo, či palivo bez daně, upozorňuji na sebe velkými poutači s cenou pod velkoobchodní nabídkou. (A 15 let nikdo na nic nepřijde, i přes četná udání – ale to už je poudačka č. 47.)
Hele, já dal konkrétní argumenty, čísla a zajímá mne, jak to Tank ONO dělá. To je celé. Tady jsme od diskuse. Pokud k tématu nemáš nic než urážky a jedovaté sliny, jdi diskutovat do hospody. Já čekám na někoho, kdo mi řekne, jako to ONO dělá, když evidentně nakupuje za stejné ceny za jaké prodává na čerpačce. Jestli vydělávají na doplňkovém prodeji nebo na myčce nebo jak to dělají.
Viki, zcela vědomě lžeš. Ostatně každý má možnost si ověřit cenu u rafinérií, i překupníka.
Ty tvoje poudačky jsou stejná pohádka, jako o pumpařích, co vlastně ani z prodeje nafty a benzínu nežijí, a živí je prodej baget a kafe.
Anebo pohádky o pumpařích majících na litru 1,0 – 1,5 Kč, což je součást předchozí pohádky, přičemž jen v síti Benzina jsou cenové rodíly, ve stejný okamžik a ustálené cenové hladině, větší nežli udávaná marže.
Proč lžeš o snadno ověřitelných věcech? Vždyť je to trapné.
Jistě, ty nelžeš. Jen tu máme „jisté logické nesrovnalosti“, které nedokážeš vysvětlit.
Já je na stole každý týden nemám. Přesto jsem je měl několikrát za poslední roky k nahlédnutí, poprvé někdy kolem roku 2000. Pokaždé, porovnáním na pumpách vycházela marže, jaká chycázela. Takže buď té dobroty, a zveřejni je ty. Kromě poudaček jsi zatím nic nepředvedl.
Kdo chce, může si nechat udělat cenovou nabídku zde: Obchodní kontakty
Ing. David Mally
Obchodní zastoupení-Čechy
tel. 315 718 416
mobil: 739 548 111
david.mally@unipetrol.cz
Ing. Magdaléna Baranová
Obchodní zastoupení-Čechy
tel. 315 718 386
mobil: 736 505 037
magdalena.baranova@unipetrol.cz
Jana Šoltésová
Obchodní zastoupení-Morava
tel. 545 210 956
mobil: 736 506 381
jana.soltesova@unipetrol.cz
A když už u toho, vysvětli nám, jak je možné, že kvůli neustálým udáním konkurence, u nejčastěji kontrolované firmy TANK-ONO dosud finančák, ani ČOI, za 15 let fungování, nenalezli nic. Povídej, přeháněj.
No to jsou nápady, tankovat u Benziny OMW A Shellu. „Obchodní model“ těchto firem je založen na tomo modelu: Prodáváme o 3Kč/litr dráže, ale vracíme zpět 1Kč z litru.
Prodáváme dráže za firemní peníze, kdežto peníze vracíme soukromé osobě – zaměstnanci.
S kvalitou to opravdu nemá nic společného. Dokonce je to naopak. OMV a Shell jsou právě ty ČOIkou utajované firmy s nekvalitním palivem. Jen ta Benzina vychází z testů dobře, dokonce nadprůměrně. Což potvzují i testy německých auto časopisů.
Opět, proč OMV a Shell? Protože je to frančíza. Tedy provozovatel má zájem na šizení. Proč Benzina? Převážně jde o vlastní firmy, s zaměstnanci, kteří by z pančování nic neměli. Proto také nemají problémy třeba Čepro, nebo i Tank-Ono (fám o nich konkurence trousí, ale testy mají v pořádku).
Další věc je, že problematické jsou právě pumpy s „prémiovým palivem“. Protože musí prodávat Babišem prosazený podíl „biosložky“, tak do „prémiového“ nedají žádnou, do obyčejného pak dají 20%. Opět, viz testy Němců na Shell, OMV, v ČR.
A ty vstřikovače ti stejně odejdou, to je vlastnost technologie, ne vada. A dobře ti tak. Alespoň tě to odnaučí trávit sousedy rakovinou z tvých sazí.
Nedávno byl zveřejněn na netu článek o kvalitě produktů Shell. Ačkoliv se inspekce zarputile brání sdělit které firmy nám prodávají pančované PHM zde jimi bylo konstatováno, že kvalita prodávaných PHM firmou Shell v Německu a Česku se významně liší. Dokonce bylo jemně naznačeno, že za vyšší ceny (oproti konkurenci) nám není prodávána lepší kvalita. Z článku vyznělo, že se jedná především o naftu a test byl proveden u více čerpadel Shell v ČR. To jen aby jste si to tady moc neidealizoval. Já jezdím s benzíňákem a tak na rozdíl od Vás nemám traktor.
Pokud je problém zákon, tak proč ČOI mění výmluvy. Četl jsem jich od nich už několik:
- Nemá cenu zveřejňovat hříšníky, protože v momentě, kdy na pumpu přijdete už je tam dávno nová „várka“ benzínu.
- Zveřejnění jedné stanice by poškodilo celý řetězec. Dobré! :)
- Neumožňuje to zákon. To je asi konečná výmluva.
A co Zákon o svobodném přístupu k informacím? Je to nutné svádět na zlé poslance?
Se divím, že se diskuse zvrtla ze slevových karet na téma kolem kvality a ceny benzínu na jednotlivých čerpačkách. Nevím, kde jste přišli na to, že Shell je nejdražší. U nás ve městě je 5 benzínek: Shell, OMV, Agip, Avanti a Benzina. Agip je nejdražší, nevím o kolik, neberu tam a ostatní 4 benzínky mají cenu stejnou. Tak tankuju na Shellu nebo OMV, na obou je věrnostní program.
Kdo má Dacii Logan 1,4 tak věřím, že rozdíl v kvalitě benzínu nepozná. Já mám své japonské auto už 5 let a píšu si každé tankování a spotřebu na dané palivo. Nejlíp vychází Shell V-Power, v podstatě kde mám spotřebu pod 7 litrů je v dané kolonce i V-Power :-) ale nedělám si iluze, že to zdejší osazenstvo, které si myslí, že benzín je všude stejný pochopí.
Na benzín od EuroOilu mi motor zdechal na volnoběh, na V-Power to nedělá, na Vervu 100 to nedělá, na Carreru 100 to nedělá. Proč? No protože asi ten benzín stejný prostě není. Jiné vysvětlení nemám.
Stejne mi pripada nejvyhodnejsi mit refundacni platebni kartu. Viz www.pasivniprijem.info.
Něco podobného běhalo v Čechách asi před 6 léty. Chtěli po ovečkách ani tak ne nákupy, jako stvrzenky od nich, dodané kýmkoli. Žádané byly hlavně stvrzenky na pohonné hmoty, nábytek, apod. Centrálu to mělo tuším ve Švýcarsku a podle modelu jsem měla dojem, že to bylo postavené na vratkách DPH od berňáku. Vyšetřovala to pak švýcarská policie. Jméno té atrakce si už nepamatuju.
Ano, poplatky jsou. Platebni karta je k uctu v mezinarodni bance a poplatky jsou srovnatelne s poplatky u uctu v CR. Jiste to neni pro kazdeho, ale ja mam spocitano, ze z dlouhodobeho hlediska se mi to vyplati. Rozhodne to nikomu nevnucuji, jen jsem chtel ukazat, ze existuje i jina moznost, jak vydelat na platbach kartou.