Tak si tu manipulativní agitku na Odorika můžeme hezky shrnout:
- online vyúčtování je jistě služba, bez které většina lidí nemůže žít a každý má čas denodenně kontrolovat, jestli náhodou děda nevolá na pornolinku
- zpožděné přesměrování umí prakticky každý operátor, to samé přesměrování při nedostupnosti
- vlastní plechová huba je snem české domácnosti!
- každý prahne po tom, aby mohl mít svou vlastní zelenou linku a mohl za volající hradit náklady!
- prakticky každý je dnes bez mobilu a chce chodit volat do telefonní budky a ještě přitom znát postup
- kvůli pár desítám haléřů se má otravovat volaný zkoušením dostupnosti přes ústřednu a callback
- velmi atraktivní je služba, při které musím posílat sms, aby se spojil hovor
- odstavec o významu pevné je vlhkým snem, dnes to používá minimum lidí
- no a konečně každý nadšeně bude kupovat VOIP přístroj
Jsem klientem Odoriku - z článku jsem také pochopil, že autor s ním má zkušenost. Naprostou většinu hovorů provádím přes VoIP za 0,59Kč/min. Dnes se mi ani ČD tarif nevyplácí. Na mobil mám virtuálního operátora (jiného - kvůli dennímu poplatku za aktivní SIM) jen pro případ, že potřebuji klientovi volat z terénu - což je jen několikrát v měsíci. Nabídka není jen pro domácí použití - zelenou linku, BLF a IVR fakt doma asi nikdo provozovat nebude - ale pro firmy už to může být zajímavé.
VoIP také nemusíte provozovat pouze na VoIP telefonu - lze použít SW telefonní program - není to tak pohodlné jako telefonní přístroj neboť je třeba mít stále zapnutý počítač, ale jistě to využít jde - nebo mít VoIP ve svém mobilu a hovory uskutečňovat přes WiFi - to jde v mobilu přednastavit a už se pak nestaráte o nic a ve chvíli kdy jste připojen na WiFi, voláte levněji. Je také možnost pořídit si VoIP adaptér a používat klasický telefon - obojí pár stokorun (v bazaru desetikorun). Ty náklady se během několika pár měsíců vrátí.
Co se služeb virtuálních operátorů týče je potřeba upozornit na fakt, že přechodem od velké trojky přijdete o některé funkce, které vám možná budou chybět - mobilní email (přesměrované emaily, které přišly jako SMS, internetové SMS brány, info o zmeškaných hovorech při vypnutém / nedostupném telefonu - jen placené, a možná další).
Za mně - souhlas s článkem
Zásadní problém článku je s tím, že se vůbec nezabývá nějakou definicí cílové skupiny a vstupních předpokladů. Jenže bez toho je to do značné míry blábol (či agitka) - ono se VOIP skutečně pro jistá využití hodí skvěle, mohu potvrdit z vlastní praxe, jenže na druhé straně v jiných situacích jde spíš o formu sebeukájení, kde si v lepším případě proti klasickému mobilu velmi snížíme komfort při celkem mizivé úspoře, v horším případě pak dokonce proděláme (opět jsem měl možnost tyto situaci vidět v reálu).
Článek lze pochválit jako dobrý výčet možností, ale seriózní analýza cesta v optimalizaci telefonování to podle mého názoru není ani náhodou.
VOIP má svoje místo, ale není to univerzální řešení. Navíc význam dost klesl v okamžiku, kdy jde bez jakéhokoli měsíčního paušálu volat za 0,5Kč ve vlastní síti a 1,21Kč kamkoli jinam.
K vámi uvedeným službám - přesměrování emailu na SMS bylo alespoň u Oskara omezeno na 2SMS a v reálu z toho člověk stejně nic neměl. Navíc já třeba jsem rád za každou chvilku, kdy mně nějaký email nechodí.
Informace o zmeškaných voláních mám i u virtuála "v základu".
Za mě VOIP ano, ale dnes vzhledem k malému cenovému rozdílu jako aplikace do mobilu na wifi. Za žádné další omezování to podle mě už nestojí.
Tak ja treba zrovna to presmerovani e-mailu do SMS pouzivam u VF dodnes. A musim rici, ze je to asi jedina vec, co me u nich drzi. Clovek se z toho okamzite dozvi predevsim to, ze mu nejaky e-mail prisel a od koho a potom vi, jak moc urgentne to resit.
Samozrejme by to slo resit i jinak, mit datovy pausal a pravidelne vybirat schranku, jenze tohle funguje s kazdy mobilem, bezplatne a nezere to baterku.
Clovek se z toho okamzite dozvi predevsim to, ze mu nejaky e-mail prisel a od koho
To pres IMAP s podporou IDLE prijde hned taky, neni potreba se periodicky dotazovat na nove emaily jako s POP3. Takto prijde i text zpravy, zbytek se dotahne na pozadani a staci na to i mnohdy jedina dostupna EDGE sit. Samozrejme i v pripade ze je zarizeni vypnute (presneji v rezimu spanku). Nejsou potreba zadne SMS ani spojitost s konkretnim operatorem. Ano, vyzaduje to platbu za data, ale to je jedina sluzba ktera dnes dava smysl.
Naucil jsem se "telefonovat levne bez omezovani", nikam netelefonuji :-)
Musite mit zarizeni ktere to podporuje. Napriklad Windows tablety v connected standby rezimu spanku to umi (pouze "moderni" aplikace, ne klasicke), pokud jsou vybaveny modulem pro mobilni pripojeni. Samozrejme to jde i pres WiFi, ale to neni mobilni. Spotreba v takovem rezimu je pod 1% baterie za hodinu. Funguje to zcela spolehlive. Nebo si muzete nechat emaily preposilat na Outlook freemail (ten neni v Mail aplikaci pripojen pres IMAP, ale vlastni protokol), ovsem to uz tak spolehlive neni a nekdy ani zadouci. Jde o IMAP na placenem hostingu, zadny freemail.
Na Androidu sice ve sleep režimu IMAP spojení padne a držet telefon vzhůru je honě náročné na baterku, ale celkem fungující jsou push notifikace, čili stačí používat mailového poskytovatele (nebo to na něj aspoň forwardovat), který má vlastní aplikaci pro mail používající push (Google Cloud Messaging) jako je například GMail.
Ta cena je myšlena při službě Voip callback. Cena je 2x0,59 Kč (při volání z mobilu na mobil, jinak je to trošku levnější). Pro VOIP se paušál neplatí, minimální útrata je 100 Kč za 2roky. Jinak se platí poplatek 2Kč za účet + 2Kč za každé číslo.
Při používání CLIPu stačí mít nomadické číslo a to je levnější - 10 Kč.
Stále mne fascinuje, že se musí objevit nějaký "antiagitkář" a kopat kolem sebe. Je snad jasné, že to není pro všechny, každý má jiné potřeby, nebo mu to za to nestojí. To, že se to nehodí uživateli AAA, neznamená, že to není vhodná varianta pro jiné a jen vybrané služby, nikdo nikoho nenutí zřídit si zelenou linku, že...
Děkuji za komentář pane/paní AAA. Článek měl obecně shrnout možnosti VoIP operátorů, je mi líto, že na vás působí jako „manipulativní agitka na Odorik“. Pokud je to „agitka“, tak ve prospěch VoIP operátorů na úkor tradičních operátorů (O2, O2, Vodafone, T-mobile) a tedy byly vyjmenovány služby, které pokládám za běžné (jako zpožděné přesměrování), ale které nevyužívají uživatelé či o nich dokonce neví.
Obávám se, že naopak větší část vašich komentářů mi zní jako manipulativní.
- Ad online vyúčtování – netvrdil jsem, že se bez něj nedá žít. Online vyúčtování má pro mě největší význam při změně operátora. Ověřit, že vzájemné pochopení ceníku/služeb bylo stejné.
- Mým snem není plechová huba. Nicméně zvažuji použít plechovou hubu pro adhoc použití o víkendu, dovolené apod.: Právě nejsme doma, 1 – zavoláte jindy; 2 - mám vám zavolat po návratu; 3 - můžete mi zanechat vzkaz – hlasová schránka, 4 - potřebujete mi volat na dovolenou – přesměrování na mobil, možná s možnostmi na čí mobil. Místo toho, aby se mi hovory hned přesměrovali na mobil a pak se dozvěděl, že si někdo chtěl jen pokecat.
- Vzhledem k tomu, že neprahnu po tom platit volajícím náklady, váš obecný kvantifikátor není pravdivý. Nicméně nemám problém a hradím náklady některých blízkých příbuzných už tím, že jim místo zvednutí hovoru, volám zpět. A zelená linka je např. možnost jak tetičce bez mobilu umožnit zadarmo volat z předdefinované budky mně. Nebo jak volat ze zaměstnání z pevné bez callbacku sám sobě i jiným. Jestli příbuzným to budu hradit plně nebo se s nimi později vyrovnám je už čistě věc na naši domluvu.
- Ano budky už nejsou tak využívané tak jak byly. Nicméně pro případ vybitého mobilu je to zajímavá možnost k alternativě shánět někoho, kdo půjčí mobil (a potřebuji mít jen číslo v peněžence). Stejně jako jak volat z hotelového pokoje – úmyslně často trávím dovolenou v místech kde není mobilní signál.
- Volba ušetření pár desítek haléřů za každou minutu hovoru versus pohodlí je jen na vás.
- Zřejmě máte na mysli callback. Pokud máte moderní mobil, je výrazně pohodlnější možnost volat číslo přímo z kontaktního adresáře. Pokud takový mobil nemáte, je pro častá čísla pohodlné si nastavit prozvonění a uložit si toto číslo pro prozvonění ke kontaktu. Možností je víc. Opět záleží na očekávané délce hovoru a potřebě pohodlí.
I taková služba BLF lze využít v domácnosti. Zatím nepoužívám, nemám příslušný přístroj. Ale pokud by mnoho mých známých přešlo na VoIP, zvažoval bych jeho použití na to, abych viděl, jestli právě volají (zadarmo volání => budou se vykecávat) a já nemusel testovat, kdy už nevolají. Už nyní lidé co mají pevnou linku (a nemají mobil či ho nemívají zapnutý) a bezplatné volání večer, tak je problém se trefit do času kdy nevolají, resp. mám užitečnější věci na práci než to zkoušet. A ano, na jednom účtě mám nejen své telefonní čísla ale i čísla blízkých příbuzných, se kterými se jednou ročně vyrovnávám.
Ne, nedefinoval jsem cílovou skupinu, kadý v mém okolí má jiné požadavky, článek slouží pro inspiraci, protože se stále setkávám, že lidé volají za jednotky korun za minutu. Pokud někdo volá už nyní přímo z mobilu za 50 haléřů (jaká tarifikace? Jaká nabídka?) tak věřím, že pro něj se zdá VoIP přežitek.
Kolem mě jsou lidi, co jsou nadšeni z toho, že mohou volat za 1Kč za minutu za pouhý paušál řádově 500Kč.