Vlákno názorů k článku Naučte se správně a dobře reklamovat od Obyvatel - Snad jen blazen by reklamoval vyrobek u prodejce,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 5. 2009 0:46

    Obyvatel (neregistrovaný)
    Snad jen blazen by reklamoval vyrobek u prodejce, kdyz jej opravuje autorizovany servis v CR. Nikdy by me nenapadlo reklamovat neco u prodejce, kdyz to muzu za stejny cas donest primo do servisu (pripadne si pro to servis prijede sam nebo to opravi na miste - zalezi na zakoupene servisni smlouve). Doba opravy se tak logicky zkrati. Prijde mi to jako takove to klasicke "ja mam pravo na ..." misto logickeho reseni problemu.
  • 21. 5. 2009 7:07

    Šťoura (neregistrovaný)
    Skutečně to myslíte vážně?

    Mám pro Vás kontrolní otázku - V "Horní dolní" (představte si...i tam žijí lidé...) si rodina koupí elektrický spotřebič, který se jí v záruční době pokazí. Autorizovaný servis pro daný spotřebič je více než 200km daleko. Prodejce je 5km daleko. Pošta 15 km daleko. Kam půjdou spotřebič reklamovat? Jsou blázni?

    Úplně pomíjíte případy, kdy reklamaci uplatňujete na výrobek, který nemá žádný servis, pouze prodejce a výrobce. Ten povezete při reklamaci kam? K výrobci? Šťastnou cestu!

    Mimochodem, Vy si kupujete servisní smlouvu ke každému výrobku? To se hned tak nevidí!
  • 21. 5. 2009 9:33

    anonymní
    "Obyvatel" je zřejmě obyvatel Prahy, jinak by nemohl napsat takovou hloupost, viz Šťouralův příspěvek.

    Já jsem si tuhle koupil vysavač Hyundai, vyskytly se na něm závady, kouknu na dokumentaci: servisy viz internetové stránky Hyundai.cz. Tak mrknu na ty stránky - a tam auta. Co jsem tedy měl dělat dle "Obyvatele"? Zajet k výrobci do Asie?
    Docela mne zaráží, že v ČR neexistuje povinnost zajistit k výrobku servis. Dokonce u takových vysavačů není povinnost dodávat třeba náhradní sáčky! Takže až dojdou ony přibalené výrobcem, a vysavač se nerozsype, tak si jej mohu nechat zarámovat. Nebo koupit tzv. univerzální sáčky a nůžkami vystříhat přírubu dle originálu, nevyhodil-li jsem ovšem originál jako použitý do popelnice.
    Řadu výrobků vám proto neopraví (oprava se nevyplatí), prodejce vám nabídne nový nebo když jde o tzv. nárazové akční zboží, jež není trvale v sortimentu, tak vám vrátí peníze. Několikrát jsem reklamoval v kamenných prodejnách u sousedů v Německu, a nikdy nebyl žádný problém. Někdy mne mrzelo, že mi dali peníze, protože jsem podobný výrobek za podobné peníze už nesehnal.

    Možnost reklamace pouze u nějakého servisu s následnou opravou doma se nabízí např. u věcí trvale připevněných. Napadá mne třeba plynový kotel. A pak samotné stavby, ale tam je praxe taková, že stavební firma typu sro. zkrachuje, takže není kde uplatňovat reklamace.
    Nejlepší je koupit nějaký nový výrobek v rámci zaváděcí akce. Podnikatelský záměr se neosvědčí, výrobce/dovozce přestane existovat, případně funguje jako nový subjekt s novou tečkou či pomlčkou v názvu a nemáte se na kom hojit. V tomto případě chápu, že se prodejce brání, aby nesl škodu ze svého, když on sám nemá kde reklamaci dále uplatnit.
    Ostatně, je celkem běžné, že některé firmy odešly z tuzemského trhu pro neuspokojivé výsledky (automobilky Daihatsu, AlfaRomeo, co si matně vzpomínám). Auto není mixér za tisícovku, takže udržet takové auto v provozu i nadále, po záruce, bude asi docela náročné (individuální dovoz ND, najít nějaký servis, který by se do opravy pustil, nebo jezdit vůz servisovat do ciziny ...). A tuším, že některé prémiové značky posílají auta k opravám jedině do ciziny (nevyplatí se jim budovat nákladné servisní zázemí pro pár kousků v ČR - kdysi jsem četl, jak nějakému sportovnímu nemakačenkovi museli stříknout kapotu Ferrari v Německu), ale to není případ obyčejných smrtelníků.

    Je smutné, že institucím zmiňovaným v článku a v příspěvcích byly v rámci jakési protisocialistické kampaně a "šikany" podnikatelů odebrány důležité možnosti na vykutálené podvodníčky si nějak došlápnout. A tak nezbývá, než aby každou jasnou prkotinu řešil soud s tím, že díky dobrým podnikatelovým právníkům se vše obrátí v neprospěch spotřebitele.
    Co se týče vymahatelnosti práva, je to v této republice opravdu mizérie, a to i když jde o soudní, právoplatné rozhodnutí. A jak tady píše někdo jiný, málokterý spotřebitel má vůli, čas, prostředky jít kvůli pětistovce (neřknu-li dražší zboží) až do úplného vítězství nebo prohry. Stačí se dívat na některé spotřebitelské mahazíny v TV.
  • 21. 5. 2009 9:39

    anonymní
    Tohle zrovna není nejlepší řešení, protože když se oprava zvrtne (nestihnou ji do 30 dnů nebo to neopraví), tak ani nevrátí prachy. Když se to reklamuje u prodejce a ten to po 30 dnech nemá opravený, je to jasný jak facka a vrací peníze.
  • 21. 5. 2009 11:07

    anonymní
    Jasný není nic, TEORETICKY by měl vrátit peníze. Přesně jak tu někdo psal, vymahatelnost práva u nás mizivá a kvůli tomu se každý setsakramenstky rozmyslí, zda vysolí peníze za právníky nebo oželí podvodně zamítnutou reklamaci. Perfektní diskuze na toto téma je třeba zde:
    http://www.lupa.cz/diskuse/546/

    Všimněte si, kolik diskutujících bylo také podvedeno a až asi na jednoho či dva všichni sklapli a šli smutně domů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).