Ledacos jsem už po Internetu nakoupil a zatím bez problémů. Ceny jsou většinou skutečně dobré, horší je to, že u některých drobných nákupů cena poštovného dobrou cenu produktu zneatraktivní, to je výraz co?
Nedávno jsem se proto chtěl tomuto poplatku za dobírku vyhnout a objednal si mobil u jinak solidního i-obchodu a zaplatil formou platby předem. Jenže tam vznikly dovolenkové zádrhele ( podle jejich ředitele, kterému jsem si ztěžoval) a já vlastně už 11 PRACOVNÍCH dnů čekám... Prej mi to ale zítra musí dojít, neboť už to předevčerem poslali- nepřál bych vám ten stres, poslat někam peníze, pak nic, voláte tam, neberou to, později to zvednou a ujistí vás, že to vyřídí a zase nic, a až pan direktor promptně reaguje a zjednává nápravu. Příště zase budu platit dobírkou a nepříjde-li mi zboží včas, neodeberu ho!
Jo, cena poštovného téměř znemožňuje prodej zboží "s malou cenou na jednotku". Už aby byl zrušen monopol České pošty. Internetové obchody (+ zásilkové) by se mohly spojit a zřídit "sběrná místa"; stačilo by v bývalých okresních městech.
Já mám velice dobré zkušennosti s nakupování přes Internet. Jenom v jednom z obchodů kde nakupuji (elektroniku, bílou techniku, domácí spotřebiče) mám účet za cca 298 000 Kč (není to jenom moje, "zlákal" jsem i kolegy z práce, rodiče, ... ).
Přes Internet nakupuji hlavně kvůli ceně. Jednou jsem nakoupil i proto, že výrobek nikde jinde k sehnání nebyl (friťák na 0,5 litru oleje - pro jednu osobu jenom na hranolky ideální)
Mám jednu zvláštní zkušennost s jedním obchodem s mobilními telefony. Poslali mi baterii pro mob. telefon. A bez dobírky, jenom na fakturu a úplně bez poštovného! Na to, že jsem u nich nakupoval poprvé - docela odvaha.
Myslím, že Č.Pošta nemá monopol, minimálně co se balíků týče. Spousta firem používá jiné dopravní služby, přitom to dle mého názoru vyjde zhruba nastejno. Snad s tím rozdílem, že pošta uloží zásilku nezastiženého adresáta na poštu, konkurence nemá kam... S tím souvisí, že úroveň e-shopů stále není dostatečná - kolik z nich poskytuje kompletní informace o zboží, včetně rozumné fotografie a infromaci, zda-li mají zboží (v okamžiku objednání!) na skladě, příp. přesný termín dodání? Pohybuji se v počítačové branži a takové obchody jsou tak jeden dva...
Když vidím CD Bubílkové s dodací lhůtou 3 týdny, tak bych tam už neobjednal.