Vlákno názorů k článku Nakupujte přes Internet! od ivo válek - Ledacos jsem už po Internetu nakoupil a zatím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 7. 2003 3:41

    ivo válek (neregistrovaný)

    Ledacos jsem už po Internetu nakoupil a zatím bez problémů. Ceny jsou většinou skutečně dobré, horší je to, že u některých drobných nákupů cena poštovného dobrou cenu produktu zneatraktivní, to je výraz co?
    Nedávno jsem se proto chtěl tomuto poplatku za dobírku vyhnout a objednal si mobil u jinak solidního i-obchodu a zaplatil formou platby předem. Jenže tam vznikly dovolenkové zádrhele ( podle jejich ředitele, kterému jsem si ztěžoval) a já vlastně už 11 PRACOVNÍCH dnů čekám... Prej mi to ale zítra musí dojít, neboť už to předevčerem poslali- nepřál bych vám ten stres, poslat někam peníze, pak nic, voláte tam, neberou to, později to zvednou a ujistí vás, že to vyřídí a zase nic, a až pan direktor promptně reaguje a zjednává nápravu. Příště zase budu platit dobírkou a nepříjde-li mi zboží včas, neodeberu ho!

  • 3. 7. 2003 10:11

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Jo, cena poštovného téměř znemožňuje prodej zboží "s malou cenou na jednotku". Už aby byl zrušen monopol České pošty. Internetové obchody (+ zásilkové) by se mohly spojit a zřídit "sběrná místa"; stačilo by v bývalých okresních městech.

    Já mám velice dobré zkušennosti s nakupování přes Internet. Jenom v jednom z obchodů kde nakupuji (elektroniku, bílou techniku, domácí spotřebiče) mám účet za cca 298 000 Kč (není to jenom moje, "zlákal" jsem i kolegy z práce, rodiče, ... ).

    Přes Internet nakupuji hlavně kvůli ceně. Jednou jsem nakoupil i proto, že výrobek nikde jinde k sehnání nebyl (friťák na 0,5 litru oleje - pro jednu osobu jenom na hranolky ideální)

    Mám jednu zvláštní zkušennost s jedním obchodem s mobilními telefony. Poslali mi baterii pro mob. telefon. A bez dobírky, jenom na fakturu a úplně bez poštovného! Na to, že jsem u nich nakupoval poprvé - docela odvaha.

  • 4. 7. 2003 19:47

    Pif (neregistrovaný)

    Myslím, že Č.Pošta nemá monopol, minimálně co se balíků týče. Spousta firem používá jiné dopravní služby, přitom to dle mého názoru vyjde zhruba nastejno. Snad s tím rozdílem, že pošta uloží zásilku nezastiženého adresáta na poštu, konkurence nemá kam... S tím souvisí, že úroveň e-shopů stále není dostatečná - kolik z nich poskytuje kompletní informace o zboží, včetně rozumné fotografie a infromaci, zda-li mají zboží (v okamžiku objednání!) na skladě, příp. přesný termín dodání? Pohybuji se v počítačové branži a takové obchody jsou tak jeden dva...
    Když vidím CD Bubílkové s dodací lhůtou 3 týdny, tak bych tam už neobjednal.

  • 5. 7. 2003 8:37

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Pošta monopol má. Je to určenou cenou. Myslím, že je to na zásilky s cenou přepravného do 27 Kč, nebo tak nějak.

  • 5. 7. 2003 15:34

    Pif (neregistrovaný)

    ano, víceméně jde o monopol na listovní zásilky. Což zase tak nemusí trápit, když sám zmiňujete elektroniku, bílou techniku, domácí spotřebiče...

  • 7. 7. 2003 7:11

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    No já to myslel přávě tak, že u elektroniky a bílé techniky to nevadí, ale že tímto je znevýhodněno zboží s malou cenou. Např. knížky, ale i některé další drobnosti - zhruba tak do 150 Kč / zásilku.
  • 8. 7. 2003 7:29

    LK (neregistrovaný)
    Pošta má nechutný monopol. Včera jsme byli s manželkou pro doporučený dopis. Nejdříve fronta na půl hodiny. To jsem valil oči, jak jsou pošťačky efektivní. Ony mají dopisy roztříděné pouze dle počátečního písmene a dál už ne. Takže přijde-li za den 100 lidí od "M", vždy sekvenčně procházejí celou přihrádku od "M", dokud daného nenajdou. Kdyby si to při zatřízování rovnaly rovnou dle abecedy, tak to třeba zatřizují 2x tak dlouho než dosud, ale každé další hledání by bylo otázkou okamžiku. To jen postřeh za těch půl hodiny.
    Pak jsme se dostali k okénku a po asi pěti minutách babka přiběhla, že to nemůže najít a že to hledá dál. Po další čtvrt hodině přiběhla jiná babka, že to určitě dneska měla v ruce, ale že to nemůže najít, ať jí dáme telefon, že nám zavolá. Tak jsme se naprdli - tři čtvrtě hodiny zbytečná fronta, pak někdy zavolají, zase půl až tři čtvrtě hodiny fronta a pak možná dopis? Ani náhodou. Navíc manželka to nutně potřebovala, tak jsme jim to řekli. Za dalších deset minut to konečně našly. Ty baby ani nenapadlo se omluvit za to, že vydání jednoho doporučeného dopisu trvá hodinu díky jejich neschopnosti a bordelu. Hrůza. Chovat se takhle zaměstnanci podniku v odvětví, kde existuje konkurence, tak podnik do půl roku končí. Pošta má monopol, tak si to zkrátka může dovolit.
    PS: Během fronty jsem si četl nějaké ty jejich reklamní magazíny, kde se nějaký čtenář rozplýval, jak pošta zkvalitňuje své služby. Dost jsem se u toho nasmál.
  • 8. 7. 2003 16:32

    Garfild (neregistrovaný)
    Já už si na nákupy přes internet zvyknul, snažím se vybírat obchody kde je možné platit pře eBanku, což znamená dopředu, první dva, tři obchody, byli trošku nervní, ale pak si člověk zvykne. Zatím vše v pohodě, je pravda že chodím do odzkoušeních obchodů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).