S Tobolkou částečně souhlasím, protože článek akorát velmi nepřesně teoretizuje. Například DealExtreme těžce nestíhá a zásilky podává na poštu tak zhruba týden až 10 dní po objednání, takže celková doba s přepravou do ČR bude poměrně dost dlouhá, určitě víc, než naslibovaných 10-21 dnů. V lepším případě 21 PRACOVNÍCH dnů.
Nápodobně teoretizování o referencích na aukcích. U eBaye to platí, ale u Aukra ani omylem. eBay totiž neumožňuje dát kupujícímu negativní hodnocení, pokud včas zaplatil. Aukro na to prdí, takže spousta prodejců s kladným hodnocením to kladné hodnocení nemá za kvalitní služby a zboží, ale za vydírání "nedáš-li mi kladné hodnocení, nedám ti ho taky". A protože kupující narozdíl od profi prodávajících nedělá desítky obchodů denně, je za každý pozitiv vděčný a na vydírání přistoupí.
A naopak. Zažil jsem situaci, kdy prodaný předmět byl v hrubém rozporu s popisem, Aukru to bylo jedno. Prodávající dostal negativní komentář s vysvětlením a okamžitě se za rychlou platbu pomstil také negativním komentářem. Aukro řeklo, že je jim to úplně jedno, že na komentářích se musí domlouvat prodávající a kupující. Takže dělat si z komentářového hodnocení na Aukru nějaký závěr může maximálně neználek, co Aukro včera objevil. A je docela ostudné, že podobné teoretizování se dostane do článku, kde bych naopak očekával (a ocenil) osobní zkušenosti s popisovaným, ne nějakou rešeršní práci, jak se v poslední době bohužel na Měšci stává zvykem.
Na Aukru je navíc specifická kategorie, kde se hodnocení prodávajících superlativy jen hemží - pobytové poukazy do různých rakouských, maďarských i dalších hotelů a penziónů.
Ano, prodávající zašle bleskově mailem nebo poštou kus papíru, opravňující čerpat ubytování, ovšem jednání s hotelem již zůstává na kupujícím a to je bohužel často dosti tuhé...