Pane Hovorko, marně tápu, k čemu má ten článek přispět. Lidé se mají dozvědět, že když si objednají čínský šunt, tak jim přijde až v roce 2011? Nějak mi uniká přínosnost obsahu pro běžného člověka, který nakupuje průběžně a včas. Těch pár rychlobláznů na poslední chvíli stejně nic nespasí :-)
Nemůžu se ubránit dojmu, že píšete jen proto abyste psal a "tempem produkce" z toho nevypadl. Zkuste něco originálnějšího, než 100x omílaná témata.
S Tobolkou částečně souhlasím, protože článek akorát velmi nepřesně teoretizuje. Například DealExtreme těžce nestíhá a zásilky podává na poštu tak zhruba týden až 10 dní po objednání, takže celková doba s přepravou do ČR bude poměrně dost dlouhá, určitě víc, než naslibovaných 10-21 dnů. V lepším případě 21 PRACOVNÍCH dnů.
Nápodobně teoretizování o referencích na aukcích. U eBaye to platí, ale u Aukra ani omylem. eBay totiž neumožňuje dát kupujícímu negativní hodnocení, pokud včas zaplatil. Aukro na to prdí, takže spousta prodejců s kladným hodnocením to kladné hodnocení nemá za kvalitní služby a zboží, ale za vydírání "nedáš-li mi kladné hodnocení, nedám ti ho taky". A protože kupující narozdíl od profi prodávajících nedělá desítky obchodů denně, je za každý pozitiv vděčný a na vydírání přistoupí.
A naopak. Zažil jsem situaci, kdy prodaný předmět byl v hrubém rozporu s popisem, Aukru to bylo jedno. Prodávající dostal negativní komentář s vysvětlením a okamžitě se za rychlou platbu pomstil také negativním komentářem. Aukro řeklo, že je jim to úplně jedno, že na komentářích se musí domlouvat prodávající a kupující. Takže dělat si z komentářového hodnocení na Aukru nějaký závěr může maximálně neználek, co Aukro včera objevil. A je docela ostudné, že podobné teoretizování se dostane do článku, kde bych naopak očekával (a ocenil) osobní zkušenosti s popisovaným, ne nějakou rešeršní práci, jak se v poslední době bohužel na Měšci stává zvykem.
Na Aukru je navíc specifická kategorie, kde se hodnocení prodávajících superlativy jen hemží - pobytové poukazy do různých rakouských, maďarských i dalších hotelů a penziónů.
Ano, prodávající zašle bleskově mailem nebo poštou kus papíru, opravňující čerpat ubytování, ovšem jednání s hotelem již zůstává na kupujícím a to je bohužel často dosti tuhé...
Autor článku kalkuluje pouze s dobou dopravy, uváděnou zahraničními prodejci. Bohužel již čtenáře neupozorní na to, že i zásilku, která dorazí do Česka v termínech, uváděných v článku, může pořádně zdržet celní odbavení, které se v tomto období zcela určitě protáhne na ještě delší dobu, než bývá běžné. Z osobní zkušenosti (která se v článku bohužel nijak neprojevila) vím, že celní odbavení může trvat někdy i déle, než celá cesta přepravy ze zahraničí do ČR. Navíc je nutno počítat s tím, že Česká pošta nebude před vánocemi opět stíhat, takže i zde dojde k určité prodlevě. Také mě zarazila neurčitost informace o snížení limitu pro dovoz bez DPH. Cituji:
"Od příštího roku se s největší pravděpodobností limit pro výpočet DPH sníží na 22 EUR". Proboha, to má být odborný článek, když si autor ani není schopen ověřit, jaký limit bude platit? Pokud to neví (je to řešeno novelou zákona o DPH), tak ať o tom raději vůbec nepíše. Zklamání z tohoto článku u mne osobně nevyváží ani příslib autora, že se polepší a že máme počkat na čtvrtek.
Přiznám se, že mi stejně jako dalšímu diskutujícímu uniká smysl článku, který lidem říká něco, co by pro ně mělo smysl cca o měsíc dříve, aby si ještě stihli nakoupit v zahraničních e-shopech.
Dobrý den,
tak smysl článku je podle mého jasný již z headlinu - chcete-li koupit vánoční dárek v zahraničním e-shopu, pak už to stihnete ztěží a pouze pokud e-shop umožňuje expresní dodání. Článek doplněn o diskusi pak čtenářům ukáže, na co si mají dát pozor.
Přiznávám, že osobní zkušenost mi v tomto případě chybí, ale měl-li bych se vždy omezit pouze na osobní zkušenost, musel bych se posunout do pozice externího autora, který píše jen o svých libůstkách, když to tak napíšu. To bych rád, zatím ale nevykazuju takovou kvalitu, abych se uživil čtyřmi články za měsíc. :)
Zní to žoviálně, ale věřte, že mě Vaše, ani kritika ostatních čtenářů, netěší a již mnohokrát mi pomohla při dalších textech.
K té sazbě - 22 EUR to bude určitě, tak to říká přejímané evropské nařízení. Slovní spojení s největší pravděpodobností je v textu použito z toho důvodu, že příslušná novela ještě nebyla schválena a teprve dnes by se měla dostat v poslanecké sněmovně do druhého čtení. http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=6&t=129
Není proto zcela jisté, že nová pravidla budou platit již od Nového roku. Uznávám, že jsem to v textu měl naformulovat lépe a jdu to také hned opravit.
Děkuji za zpětnou vazbu. JH
koukla jsem na ten čínský eshop uváděný v článku a ceny jsou tam vyšší než na ebayi. nakupuji na ebayi v poslední době dost často a jsem nadmíru spokojená. poměr kvalita/cena vždy výborný a když se stane, že zboží z nějakého důvodu nedorazí, otevřu si na ebayi "case" a dostanu peníze na svůj pay pal účet zpět. stalo se mi to 2x z 20ti objednávek.
Na kupování vánočních dárků mimo EU už je asi opravdu pozdě, už není 100% spoleh , že zboží včas dorazí.