Neštěstí zvané kreditka (s podtitulkem „pro každého“). Jak chcete aby se průměrný uživatel KK orientoval ve smluvních podmínkách, když není schopen rozlišit rozdíl mezi debetní a kreditní kartou?? Kolik lidí ve vašem okolí běžně nazývá svou platební (debetní) kartu „kreditkou“?? Ideální oběti bank, které už neví, jakým způsobem KK svým klientům nacpat, že už nelení a rozesílají je poštou -bez nutnosti o kartu zažádat, bez nutnosti zjišťovat bonitu klienta, bez nutnosti podepsat úvěrovou smlouvu – vše je on-line, stačí kartu aktivovat přes telefon a vyzvednout si PIN na poště. Přijde mi to naprosto příšerné, jak snadno lze spadnout do probémů a banka si mne ruce, vše má právně ošetřeno, za případné klientovy problémy neručíme – kde je nějaká etika?? Je možné si vůbec na takové jednání ze strany banky někde ztěžovat ??
Obdobný problém řeší lidstvo od nepaměti, někomu např. nepatří do rukou nůž, protože s tím někomu ublíží, většinou sobě. A lichváři zde byli dřív jak peníze. V těchto případech se také musí řešit otázka regulace státu versus smluvní volnost partnerů. Když u nás byly zákonem zakázány řetězové hry (pyramidy, letadla), tak někdo to kritizoval, já jsem s tím souhlasil.Můžeme se utěšovat (zatím), že my Češi na tom ještě nejhůř.