Docela poučný článek. Mně se zatím nic podobnýho nestalo, ale vždycky s podobnou situací počítám: karet si vzít jen pár a takovou kombinaci, aby pokryla všechno, rozstrkat karty i peníze - něco u sebe, něco v trezoru, něco zamčený nebo zastrčený jinde, všechno naskenovaný a dostupný přes internet.
Jinak to odhaluje 2 slabiny:
1) Absolutně nulová kvalita pracovníků na infolinkách - klasika ve všech situacích. Buď nevědí vůbec nic, případně slíbí zavolat (a většinou to tím i skončí), případně šíří bludy, takže když tam zavoláte 4x, dostanete pokaždý odlišnou odpověď. Že skutečně poskytovaný služby vůbec neodpovídají reklamovaným je klasika taky.
2) Za naprosto skandální požaduju nakonec požadavek, aby člověk domlouval podrobnosti podobných operací s nějakým americkým operátorem. Když jste v zahraničí, ve stresový situaci, neznáte pořádně místní názvy, tak do toho ještě na lince Amíka, tak to je opravdu na mašli. Já s tím problémy nemám, ale pro většinu zákazníků českých bank je i jen z tohoto důvodu slibovaná služba nepoužitelná.
A nakonec poznámka k HSBC Bank: u ní se zdálo, že je přece jen na podobné situace víc zaměřená a člověk by si možná její služby právě kvůli podobným situacím i pořídil. Je ale bohužel vidět, že při takovém počtu poboček to prakticky skončí jako u jiných bank, tj. v praxi nepoužitelné.
Právě že u HSBC služba funguje. Pokud bych hotovost potřeboval, byla by k vyzvednutí v Thessaloniki (cca 70 km od místa pobytu). Jak píšu, měl jsem i další kartu. Ale služba HSBC funguje, to je to hlavní.
Právě že pro mě by těch 70 km bylo jako když nefunguje, když člověk není autem. To i tady v ČR mám nejbližší jejich pobočku přes 100 km, takže taky prakticky nepoužitelný. To už se opravdu vyplatí věnovat čas a úsilí tomu WU a vyjde to laciněji.