Na návštěvě u Diners Club Czech

2. 4. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – gunnar3000
Ilustrační obrázek
Značka Diners Club je synonymem pro prestižní platební karty s celosvětovou platností. Podívali jsme se pod pokličku českého vydavatele těchto karet.

Diners Club International má v České své zastoupení od října 1998, kdy vznikla společnost Diners Club Czech. Stejně jako většina zahraničních zastoupení Diners Clubu, funguje i to české na principu franchisingu. Majitelem licence Diners Club International je americká společnost Discover Financial Services, čtvrtý největší vydavatel karet na trhu v USA.

V nabídce společnosti Diners Club Czech jsou jak typické charge karty, tak i karta revolvingová či karta platinová. Mezi produkty společnosti Diners Club Czech pak najdete karty  Diners Club Classic, Diners Club/ČSA, Diners Club/Golf či Diners Club Letuška, o které může požádat jak soukromý držitel, tak firma. Celosvětově se Diners Club zaměřuje především na firemní a bonitní soukromou klientelu.

Součástí všech karet Diners Club jsou nadstandardní doplňkové služby v podobě cestovního pojištění, volných vstupů do VIP letištních salónků po celém světě, slevy v autopůjčovnách Avis a Hertz, služba garantované hotelové rezervace, výplata nouzové hotovosti, či vydání a doručení náhradní karty zdarma po celém světě. Hlavní výhodou všech karet Diners Club je bezúročná odložená splatnost transakcí až 55 dnů. V případě firemních karet Diners Club navíc dochází k výrazným úsporám nákladů společnosti a ke značnému snížení administrativy. Specifickou vlastností každé karty Diners Club je to, že není vázána k žádnému konkrétnímu bankovnímu účtu.

Milníky Diners Club International

  • 1950 – první charge karta na světě
  • 1961 – akceptace karet Diners Club na území Rakouska a Argentiny
  • 1968 – akceptace karet Diners Club v tehdejším Československu
  • 1969 – Diners Club je první charge kartou v Rusku
  • 1981 – Citicorp kupuje Diners Club
  • 1983 – Diners Club je oficiální kartou zaměstnanců americké vlády
  • 2000 – Diners Club zavádí prestižní kartu Carte Blanche k 50. výročí svého vzniku
  • 2004 – vzniká aliance s MasterCard International, což znamená zpřístupnění bankomatové sítě Cirrus pro všechny držitele Diners Club a také obchodní místa MasterCard v USA
  • 2008 – 1. června kupuje značku Diners Club společnost Discover Financial Services
  • 2009 – startuje celosvětová marketingová kampaň Diners Club Belong

Milníky Diners Club Czech

  • 1998 – vznik Diners Club Czech, s. r. o
  • 1999 -  první karty vydané Diners Club Czech
  • 2000 – co-brandovaná karta Diners Club/ČSA
  • 2001 -  Diners Club Czech získal ocenění “Best New Franchise”
  • 2002 – co-brandovaná karta Diners Club/Golf
  • 2003 –  Diners Club/Lodged Account (deponovaný účet)
  • 2004 – Diners Club/Road Account pro mýtné v Rakousku
  • 2005 – zahájení provozu pobočky v Ostravě
  • 2006 – spuštění služby E-Account (elektronické výpisy)
  • 2007 – služby Diners Club/Road Account rozšířeny o mýtné v ČR
  • 2008 – co-brandovaná karta Diners Club/Mercury‘s
  • 2009 – Diners Club Czech získal ocenění „Best corporate sales performance“
  • 2010 – služby Diners Club/Road Account rozšířeny o mýtné na Slovensku

Jdeme na návštěvu do Diners Club

Při vstupu se nemusíte prokazovat kartou Diners Club, požádat o ni můžete později.

Srdce firmy

Stačily by dva dny volna asistentky recepce Ireny Ladýřové a chod celé firmy by se nejspíš zastavil.

Diners Club je její druhou rodinou

Ing. Eva Kárníková, MBA, je od roku 1998 generální ředitelkou Diners Club Czech. V roce 2007 získala třetí místo v soutěži Manažer roku (ze 157 nominovaných) a zároveň se stala vítězkou kategorie Manažer odvětví – Peněžnictví.

Jako správný manažer pro firmu žije i dýchá a jde z jednání do jednání, a tak jsme ji v průběhu naší fotoreportáže v kanceláři nezastihli.

Velký šéf pro velké obchody

Šéf marketingu a obchodu Miloslav Bouček předstírá důležitý hovor. V pozadí trofeje z vyhraných golfových soutěží a tisíce kontaktů ve vizitkářích na stole. Tady se tvrdě pracuje.

Marketingová kuchyně

Dana Naňková (vlevo), key account manager pro banky, má na starosti veškerou komunikaci s bankovními partnery jak v oblasti vydávání karet Diners Club, tak i v oblasti zajišťování akceptace těchto karet na platebních terminálech a v bankomatech. Helga Švandová (vpravo) odpovídá  jako pracovnice marketingového oddělení za eventy, promotion a dodržování brand a corporate image.

Vyřeší vaše problémy a starosti

Ivana Balčeská (vlevo) a Zuzana Černá (vpravo) jsou jako pracovnice zákaznického servisu odpovědné za vyřizování přání a požadavků držitelů karet Diners Club.

Vyřeší každou reklamaci

Aleš Pechar má na starosti vyřizování reklamací a chargebacků.

Stěna slávy a vzorkovna

Vzorky karet a vábniček na klienty.

Tady zamítají žádosti o karty

Klidně si žádost o kreditní kartu Diners Club podejte, pane Chvátale, ale při počtu vašich karet vám ji stejně zamítneme, neustupuje ani o píď Ladislav Novotný, šéf oddělení risku.

Specialista na dluhy

Jiří Spěšný má na starosti problematiku vymáhání pohledávek.

Lékařka firemních financí

Finanční ředitelka Vanda Koukolová má na starosti finanční zdraví firmy a posílá reporty do rakouského Diners Clubu, pod který česká pobočka spadá.

Královny čísel

Eva Gregorová (vzadu v černém) má jako Finanční manažer na starosti problematiku účetnictví a daní, Veronika Fridrichová (vlevo) se stará o vnitřní účetní agendu a Lucie Veselá (vpravo) má na starosti zúčtování platebních transakcí.

školení DPH

Klidné zátiší staré Prahy s výhledem na hřbitov

Ačkoliv Diners Club sídlí přímo u starého židovského hřbitova, mrtvo tu rozhodně není. Tento výhled je však varováním pro všechny dlužníky…

Návštěva končí

V pražském sídle na Široké ulici se se společností Diners Club loučíme.

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Kvíz týdne

Falešné slevy, obcházení pravidel. Poznáte, když vás e-shop tahá za nos?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).