Stevardky a stevardi to nezlepší. Pokud je narvaný vagón nebo špinavé nádraží ještě s příslušným odérem, tak je mi nějaká stevardka šumák. A pokud je cesta autobusem příjemnější a levnější, není co řešit. Kde jsou ty časy, kdy byl vlak levnou alternativou! Když jsem si před časem kupovala jízdenku, měla jsem dojem, že kupuju pole. Na hodně dlouho to taky byla poslední moje cesta vlakem.
k te cene a autobusu. Pro dojizdejici do prace je vlak neskutecne levnejsi, o 30%. Nehlede na to, ze pro lidi pracujici ve smenem provozu je na vetsine mist vlak jedinou alternativou VHD. Pokud ovsem v miste bydliste je vlak. Srovnani.
Protivin - Ceske Budejovice
bus, jedna cesta 50 kc
vlak, mesicni 1150
Posledni bus 20.30 z ČB
posledni vlak 22.40.
k te cene a autobusu. Pro dojizdejici do prace je vlak neskutecne levnejsi, o 30%. Nehlede na to, ze pro lidi pracujici ve smenem provozu je na vetsine mist vlak jedinou alternativou VHD. Pokud ovsem v miste bydliste je vlak. Srovnani.
Protivin - Ceske Budejovice
bus, jedna cesta 50 kc
vlak, mesicni 1150
Posledni bus 20.30 z ČB
posledni vlak 22.40.
Když jsem naposledy jel Pendolínem, stevarka mi do klína vyšplíchla kávu. Tedy ona za to nemohla, vrazila do ní ženká, co spěchala na toaletu.
Omluvila se mi a já ji požádal o ubrousky. Řekla že je přiveze a ze zbytky kávy, (větší část skončila na podlaze) odjela. Objevila se až asi po 15 minutách, přinesla 2 ubrousky - což už nemělo valného smyslu, už použil jsem kapesník. Na mou otázku, kde mám kávu se upřímně divila co chci. Takže ubrousky jsem použil na kávu na podlaze a zařekl se, že ČD budu používat co nejméně...
Tedy za mě, na stevardovi záleží.
Ono by stacilo, kdyby zakaznikem CD byl cestujici a ne kraj formou dotaci. Pak by jel vlak pres uzemi vice kraju primo jako tomu bylo drive a ne s nekolika (nenavazujicimi) prestupy jako dnes. To se pak nelze divit, ze si lide vyberou nepohodlny autobus. Ani ne kvuli cene, ale protoze je to casto jedina alternativa se dostat z mista A do B. Dale nevim nakolik dnesni dobe odpovida jizdni rad, kde prvni vlak jede v pul pate rano, ale posledni v osm vecer. Predpokladam ze to maji "dobre spocitane" podobne jako DP Praha s provozem metra, kde se podle 30 let starych statistik nevyplati prodlouzit metro po pulnoci (zajimave je, ze hned vedle ve Vidni se to vyplati, asi jina galaxie ...)
Stejne tak postupne hazeni zakazniku CD pres palubu. Kdyz se zacala prodavat "Karta Z" byla sleva 50%, ta se postupne snizuje a snizuje (ano, vim ze dnes existuje IN50 za 3500Kc, ale to je zcela mimo).
Az zacnou vyrobci aut prodavat auta co se ridi sama, nekteri to ohlasuji uz na rok 2020, tak si jej rad koupim. Do te doby se ovsem nehodlam stat otrokem krouceni koleckem, slapanim pedalu a neprirozene abstinence :-)
Prodloužit metro přes půlnoc zkusili, ale když půl roku vozili jen vzduch, tak to zase skončili.
A ano, ve Vídní se žije jinak. Celá Evropa se diví našemu zvyku hnát děti do školy na osmou a rodiče do práce na sedmou i dříve, takže pak holt musejí v noci místo drandění metrem spát.
Prodloužení provozu metra večer o hodinu v Pátek a Sobotu bylo zavedeno 1. 9. 2010 a pak zase zrušeno 4.3.2012, kvůli úspoře a z důvodu nízké využívanosti na základě průzkumu z podzima 2011. http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/mhd/konci_prodlouzeny_provoz_metra.html
Oni se ti lidi stejně přepraví noční povrchovou dopravou, takže přínos do kasy nebude velký a provoz metra je dražší než autobusů a tramvají.