Pěkná PR pro Českou poštu, nicméně jako všude jinde by cena neměla hrát jedinou roli.
Šance, že bude ČP skutečně balík doručovat se dost liší v závislosti na lokalitě. Ve velkých městech je to tak 50 na 50. Pokud se netrefíte do nefrekventovaných časů, nejspíš si dost postojíte než na vás přijde řada ... a dalo by se pokračovat.
Tím nechci říct, že u jiných přepravců nejsou problémy, jen jsem jich vždycky měl poměrově více s ČP, takže (a nejen já) když si něco objednávám, vždy se snažím použít jiného přepravce.
Česká pošta je příšerná instituce. Když doručuje, nikdy nedodrží stanovený čas, většinou ale nedoručuje vůbec, zásilky se rozvážejí z Malešického depa rovnou na pošty a ukládají, ač jsou zaplacené balíky do ruky. Pošta nezvoní, nerozváží, nesnaží se doručovat. Používám výhradně služeb jiných firem. Bohu žel stále se najdou lidi, kteří mi doručují skrze tuto příšernou instituci, s níž už nemám sílu se hádat a reklamovat. Nefunguje tam vůbec, ale vůbec ne, jeden kryje druhého. To samé doporučené dopisy, včera jsem byl celý den doma, na schránce mám pro poštu telefonní číslo. Co myslíte? Nikdo nezvonil, nikdo nezavolal, odpoledne jsem našel výzvu k převzetí zásilky na poště, zase mi píše nějaký pitomec, co neumí používat e-mail.
Pošta funguje velmi špatně, nicméně je možné ji naučit, že na danou adresu bude doručovat.
V počítači mám předpřipravenou stížnost a požaduji po poště písemnou odpověď. Je to samozřejmě k ničemu, ale pošta s tím má práci a raději další zásilku doručí a vykašle se na někoho jiného.
Na poště si vyžádám pani "vedoucí" a celý problém s ní podrobně a dlouze řeším. I to je mnohdy rychlejší než stát ve frontě. Na závěr Vám pani vedoucí vydá zásilku přednostně,bez fronty, a pokud ne požádáte o náhradní doručení.
Pokud toto zopakujete alespoň 3x, máte šanci, že Vám pošta bude doručovat.
Poté máme další osobu oprávněnou řešit reklamace. Většinou je to zástupce vedoucí. Pokud se nezadaří a neni přítomna určená osoba je možné na tuto situaci opět podat stížnost. Stížnost je možné podat i telefonicky na zelené lince pošty.Potěší, že za jejich peníze.
Zároveň je možné zavolat na poštu a požádat o náhradní doručení ve stylu prostě to stejně přivezete.
Je možné získat telefony na odpovědné pracovniky,přimo na doručovatele, atd.
Naprosto souhlasím s tím,že naprostý nezájem, jenom pro ně musí být časově a pracovně složitější se na Vás vykašlat než doručit.
Vím je to komplikované a časově náročné, ale věřte, že pokut tomu věnujete hodiny času ve finále pošta doručovat začne.
Nakonec to však časově vyjde lépe než běhat pro zásilky na poštu.
Pane kolego, z mých článků jistě víte, že nejsem kverulant - každému doporučuji odklon, mimosoudní řešení, nejít do sporu. Prosto jsem skončil tam, kde jsem skončil: Samozřejmě jsem postupoval směrem nahoru - skončil jsem u poštovního ombudsmana, který mi rovněž přestal odpovídat. Povšimněte si, že pro ČP je zajímavější zaměstnávat advokátku s kanceláří vystupující jako ombudsman (asi je těch stížnostní hodně a bordel velký), než se snažit o poskytování kvalitních služeb. Ničeho jsem nedosáhl. Dále už bych musel postupovat spornou cestou přes ČTÚ a případně správní soud. Jen námaha a peníze. Podívejte, vždy jde o tvrzení proti tvrzení - prý zvonili, prý jsem neslyšel - to bych musel u soudu předložit celodenní záznam záběrů na zvonky, myslíte, že by to nějaký soudce chtěl koukat? Je to stále dokola. Vždy musím seřvat konkrétního doručovatele a domluvit se s ním, že budu dělat nepříjemnosti. Pak to jde. Jenže je hrozná fluktuace. O personální změně se nedozvím - takže ejhle je tu nový člověk a nový problém a edukace doručovatelů začíná na novo. Neoficiálně vám postup, že se balíky nedoručují, i přiznají - uvažte, ušetří se benzín či nafta, vedoucí má prémie za dobré hospodaření (generální ředitel pan Elkán rovněž) a zaměstnanec má veget - ráno naloží, někde se fláká a odpoledne vyloží rovnou na poště. Jediná možnost je privatizace, to chce politické rozhodnutí, nebo vystavit ČP plnohodnotné konkurenci, anebo nepoužívat jejích služeb - já to nedělám, ale žel Bohu někteří, co se mnou komunikují ano - a jako právník jsem si vědom důsledků nepřebírání zásilek.
Nesouhlasím. realizuji drobné prodeje nepotřebných věcí v rozsahu 30-40 balíků či balíčků ročně, a to výhradně prostřednictvím ČP. Balíčky posílám jak z Prahy, tak z venkova, kde mám domek a poměrně často se tam zdržuji. Protože mě zajímá, jak funguje ČP, tak jsem vždy až do doručení v kontaktu s adresáty. A za posledních 5-6 let jsem nezaznamenal jediný případ, že by mi někdo sdělil, že měl problém s doručením balíčku ode mě. V současné době také dost často využívám nákupy v e-shopech, přičemž si vždy vybírám doručování zboží prostřednictvím ČP. Zásilky si opět nechávám zasílat na obě místa, t. j. na adresu v Praze i na adresu na venkově, a to podle toho, kde tu konkrétní věc chci obdržet. A ani jako adresát nepamatuji, že bych měl s obdržením zásilky nějaký problém. Osobně začínám mít pocit, že si lidé mezi sebou předávají jakési informace o špatné činnosti pošty, další a další lidé je šíří dál, ať už z hlouposti nebo naprosto programověz poťouchlosti či v rámci konkurenčního boje.
Vám doručovatelé ČP vynesou balík do 5. patra bez výtahu? Mně s balíkem, když jsem byl o berlích, pomohl do schodů jen zaměstnanec jiné firmy, tedy kušnil hodně, ale pomohl. Jinak jsem zažil, že doručovatel - přišlo mi více balíků, naházel vše přes plot (to jsem nebydlel v bytovém domě, ale v pronajatém domě) - k mému dotazu, zda se náhodou nezbláznil, mi sdělil, že tam není napsáno křehké...
Stejně jim to moc platné nebude, myslím si, že od ČP po 1. březnu dá ruce pryč každý. http://www.24zpravy.com/ekonomika/ceska-posta-od-brezna-opet-podrazi-lide-si-priplati-az-stokoruny/290128-zpravy
Radši si připlatím, ale vím , že mi zásilka přijde domů. Česká pošta mi v 10hod. hodí do schránky lístek, že jsem nebyl zastižen / doma jsem/ , ve 14hod mi přijde SMS, že mi doručí balík, v 15hod mi přijde další SMS, že jsem nebyl zastižen. Takže druhý den na poštu, stát frontu, vyslechnout, zda nechci pojištění či jiný produkt, který pošta nabízí. Děkuji, milá pošto, nechci.
Problém ovšem nastane při opačné situaci, tedy že objektivně nedokážete zaručit, že budete doma... U pošty v této situaci zkrátka zajdete na pobočku, což sice není důvod k nadšení, ale obvykle to ani není extrémní problém. U jiných společností ale nastane problém daleko zapeklitější, někdy je problém už s dopátráním se zásilky, následné vyzvednutí je pak často nějaké depo na periférii - proti CPOST daleko větší opruz.
Naštěstí si mohu nechat skoro vše doručovat do práce, kde je recepce s trvalým provozem, pak není problém celkem u nikoho, ale když občas něco potřebuji poslat domů, tak mi CPOST vychází v reálu nejlépe.
Taky už se mi stalo, že jsme se s kurýrem naháněli po městě.
Ovšem jednou jsme jednu z kurýrních služeb jako Mystery shopeři testovali záměrně na situaci, kdy dotyčný není doma a je třeba zásilku opakovaně doručit druhý den. Kurýři byli najatí externisté a měli tuto službu bezproblémově zajistit, stejně jako zpětné převzetí reklamované zásilky. Provedli to na jedničku s hvězdičkou. Jen už si bohužel nepamatuju jméno oné kurýrní služby.
Testovat na spolehlivost se nechala i Česká pošta, ale testovalo se tehdy jen doručování dopisů, vhazovaných do poštovních schránek. Tehdy jsme měli seznam adres, komu poslat dopis, a do vloženého lístku jsme zapsali, do které schránky a v kolik hodin byla zásilka vhozena, společně se zápisem, kdy je schránka vybírána (což je uvedeno na každé schránce). My jsme jako testeři dostali výsledky a pošta uspěla na 100%.
Včera mi pošta doručila balík bez problémů, řidič zazvonil, já seběhl dolů a bylo to. Rekomanda nám doručovatelka nosí až do bytu. Zřejmě slušnej oddíl.
Co mě štve, je sledování zásilek ze zahraničí. Pošta má na to program, ale dozvíte se jen to, že vaše zásilka je týden na jakési předávací poště, což tvrdí i v okamžiku, kdy už byla zásilka (bez cla) doručena.
Tak zásilky do/ze zahraničí jsou u ČP kapitola sama pro sebe. V prosinci mi nakladatelství poslalo 10 knih (autorské výtisky, z USA). Nedošlo doteď nic. (Přitom do Švýcarska či Nového Zélandu to přišlo asi za týden.)
Zásilka z Amazonu (z Německa) - 8 týdnů.
Ze srandy jsem poslal letecky dopis (asi 10g) na Nový Zéland - 3 týdny.
A když porovnávám, za jak dlouho dojde balíček z Číny do ČR vs Nový Zéland... do ČR 6-8 týdnů, na NZ 2-3. Já vím, je to i kvůli proclení, ale jediný důvod to rozhodně není, navíc jeho rychlost je opět bordel v režii ČP.
Závěr pro mne je, že pro mezinárodní zásilky ČP používat jen pokud "o nic nejde" - tedy že to např. odesílatel pošle znova.
Ale na cokoli důležitého (třeba cestovní pas) v žádném případě, to radši to DHL (tedy ne, že by i tam neměli bordel, ale trasu ČR-NZ zvládnou za dva a půl dne...)
Balíček poslaný na reklamaci o váze 0,74 kg a cena za doručení 126 Kč. Jednalo se o malé rádio. Dneska mi to má zpátky přivézt Toptrans, i když bych byl raději, aby si jej nechali, ale nevrátil jsem to do 14 dní. Další reklamace na České poště kvůli poškození zboží zamítnuta poštou. Asi ani s odesílatelem pošta nekomunikovala, jenom zjevně poškozené zboží neuznali jako oprávněnou reklamaci. Dali si ovšem práci s napsáním dopisu na podpis doručený, na rozdíl od zboží, pro které jsem si musel na poštu zase dojít, jinak by ho tam zadržovali, nevím jak dlouho?
Reklamace a náhrada škody při ztrátě a poskození zásilky je u pošty kapitola sama pro sebe. Mnoho lidí žije v převědčení,že pokud si zásilku pojistí třeba na 2000 Kč, že tyto peníze opravdu dostanou. Bohužel to tak není. Po špatných zkušenostech jsem přestal zásilky pojišťovat, raději ušetřil za poplatek pojištění a využil pouze minimální odškodní.
Ta služba bohužel nestála ani za ten minimální poplatek.
Menší rozměry (50 × 35 × 5 cm) se dají poslat jako doporučené psaní. Pak je cena od 45Kč a je to osvobozeno od DPH. https://www.ceskaposta.cz/sluzby/psani/cr/doporucene-psani
Pokud se balíček vejde do 1 kg a nepřekročí 35,3 x 25 x 2 cm, dá se zaslat Českou poštou i jako obyčejné psaní za méně než 30 Kč. Dříve bylo povoleno posílat jako psaní až 2 kg, teď to sice omezili na polovinu, ale pokud se dá zásilka rozdělit na dvě kilové, pořád je to levnější než obyčejný balík. Jen vám možná budou u přepážky tvrdit, že to jako psaní poslat nejde a že si máte připlatit na balík do ruky.
Beru jí tak nějak jako tradiční retro ústav. Byl bych pro její zachování ve smyslu kultruního dědictví nebo tak něco. Ale jako funkční službiu za peníze, to asi ne.
Jenže různý PPLka a jiný doručovače nesnášim ještě víc. Ty nemaji místo, kde nechat zásilku pro vyzvednutí. Domu z práce jezdim po 16h a každou chvíli se s těma ondoněma domlouvam aby to doručovali až potom... v 11h telefon, čekáme před barákem, další pokus bude teda v pátek... ve 14h... Takže zlatá pošta, kam si zajdu kdykoliv do 18h a to už tam ani nejsou fronty a dá se i v okolí zaparkovat.
Do zahraničí stejně vychází nejlépe pošta, protože můžete skoro vše poslat jako doporučené psaní.
Pokud lze, tak odesílám zboží přes Českou poštou právě jako doporučené psaní. Balíky přes ČP? Ani omylem. Doporučeně, kdo chce ušetřit, tak ano, ale od zavedení Zásilkovny, tak to téměr všichni chtějí tam. Dobírka je levná (a bohužel stále hojně využívána) a když už někdo chce poslat balík, tak to vemu přes Zásilkovnu, která to předá DPD,PPL.
Důležité je, že sice můžete být smluvní parner DPD,PPL, ČP, ale nezapomínejte na to, že musíte mít právě minimální počet balíků za měsíc..
Také mám s českou poštou nemilé zkušenosti. Měsíc jsem byla na nemocenské doma, před vánoci, takže dárky nakupovat jedině přes internet. A i přes to, že jsem byla doma mi půlka balíků nebyla doručena, z důvodu - Adresát nezastižen... Na poštu se tedy po práci vydal přítel, že mi balík vyzvedne, jemu ho ovšem nedali,přesto že se prokázal esemeskou i lístkem, který nám pracovnice ČP zanechala v pe schránce. Chtěl si podat stížnost, protože já jsem doma 100% byla a nechápu co je za problém dát ho jemu,ještě když není placený... ALE TA paní, nejspíš vedoucí pošty,ke které si muzete jit stezovat,je v práci bohužel jen do 2... To je ale každej normálí člověk v práci žejo.... PROSTĚ HRŮZA... kdykoli to jde,objednávám jinou přepravní společností a z eshopů, které nabízejí jen CP už neobjednávám!!!!!