Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Na kole (nejen) do práce. Za půjčení kola nemusíte nic platit od Patrik Chrz - Na první pohled to vypadá skvěle, ale jen...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 1. 5. 2018 2:28

    Patrik Chrz

    Na první pohled to vypadá skvěle, ale jen do stádia, než to přeroste určitou mez. Pak to skončí ucpanými ulicemi a zábradlím obsypaným uzamčenými koly - ostatně takto to dopadlo v řadě měst v Číně, kde kola nakonec končí na skládkách.

    Podobně to dopadne se sdílenými auty, která budou zabírat parkovací místa.

    Konkrétně v Praze je jediným masovým řešením přepravy MHD s důrazem na metro.

    U těch kol je škoda, že firmy příliš omezují dobu zapůjčení. Když Rekola začínala, bylo možné si je půjčit i na několik dní a vyrazit tak na výlet mimo Prahu. Bylo to tak řešením pro ty, kteří z nějakého důvodu nemohou mít kolo vlastní (malý byt, absence výtahu, absence kolárny/kočárkárny v domě), že si za roční paušál mohou kdykoliv nějaké půjčit a vyrazit na výlet. Nyní, místo toho, aby byla nějaká stanoviště na cyklostezkách vedoucích ven z Prahy, tak jsou obsypaná zábradlí kolem Vltavy (v tom lepším případě). Pokud počet kol výrazně vzroste, nebude na některých místech vůbec k hnutí.

  • 1. 5. 2018 9:10

    Honza (neregistrovaný) 77.111.244.---

    Jsem toho názoru, že je to řetězec sestávající z mnoha článků. Kdybych si troufl celý řetězec pojmenovat, pak bych volil slovo neukázněnost nebo lidovější vyjebávání.

    Ten řetězec se skládá z ježdění po chodníku a chození po cyklistických stezkách a městské policie, která kouká nevidět. Ale začíná každému (skoro), v hlavě. Ten pocit proč by měl dodržovat byť i smyslný předpis/nařízení, nebo být jenom slušný, když ten píp na Hradě, parlamentu, senátu, radnici (naprosto svobodně si doplňte až k té paní co vás škaredě koukla), nemusí a nic se mu nestane.

    A tak v naší zemi je prezidentem 7x pravomocně odsouzená osoba, premiérem agent STB (ale jen její ekonomické sekce) a policie je to druhé nejhorší, hned po zlodějích a násilnících, s čím se můžeme setkat. A protože metr cyklostezky stojí tolik, jako by to byla 4-proudá dálnice a ta dálnice jako metro, je jich málo. A nevím jestli může být útěchou, že se ta dálnice propadá a blíží se tedy metru. Ale jsem optimista :-)

  • 1. 5. 2018 9:59

    Z (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    S těmi sdílenými auty bych to tak černě neviděl - spíš naopak. Sdílená auta umožňují mnoha lidem vzdát se vlastnictví svého málo používaného auta, takže parkovací místa se spíše uvolní.

  • 2. 5. 2018 6:19

    Patrik Chrz

    Nevěřím tomu, že někdo prodá auto, aby jezdil sdíleným (stejně jako vidím krajně nepravděpodobné, že někdo prodá kolo, když jsou tu sdílená). Možnost půjčit si auto už tu dávno je - jsou tu autopůjčovny, sám jejich služeb s kamarády využívám (pro výlety mimo Prahu, zejména do zahraničí). Výhodou autopůjčoven je, že mají vlastní parkoviště (u nádraží, u letiště, my nejvíce využíváme Pražskou plynárenskou, protože auto na zemní plyn se nám při našich velkých nájezdech vyplatí), takže nezabírají místa po Praze. Hlavně Praha je ve světovém srovnání luxusně zasíťovaná MHD, opravdu nemá smysl podporovat přesedání z MHD na automobilovou dopravu.

  • 2. 5. 2018 13:25

    Z (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Já takového člověka znám - měl dlouhodobě nájezd okolo 7000 km ročně a zjistil, že sdílené auto ho vyjde mnohem levněji než provoz vlastního. Navíc autopůjčovny jsou alespoň tady v Brně výrazně dražší a vhodnější spíše pro delší dobu zápůjčky v řádu týdnů. Pokud potřebuju auto vždycky jen na pár hodin nebo několik dní, vyjde sdílené mnohem levněji než z autopůjčovny.

  • 2. 5. 2018 21:36

    Tomáš Marný

    Vlézt do auta, o kterém nevím, jaké prase s ním jelo přede mnou a jestli vůbec zabrzdím, to je něco jako ruská ruleta? Z tohoto důvodu se důsledně snažím vyhýbat i tzv. referentským vozidlům ve firmě...

  • 1. 5. 2018 16:25

    Krtek (neregistrovaný) 176.62.232.---

    Taky záleží na zeměpisné poloze. Kolo jde používat třeba v okolí Mělníka, kde je rovina. Ale v Praze je to úplná blbost a nesmysl. Bohužel zrovna tam maji koloteroristi svoje silný lobby tak se do jejeich stezek investujou miliony :-( Kdyby se alepsoň oblíkali na kolo jako lidi a né jako vetřelec zkříženej s masařkou.

  • 2. 5. 2018 6:27

    Patrik Chrz

    V Praze je kolo spíše sportovní náčiní, než dopravní prostředek. V málo firmách je dostatečně komfortní možnost osprchování (tak, aby se zvládla ráno osprchovat třeba čtvrtina zaměstnanců) a lidé se sjíždějí většinou z celé Prahy (něco jiného by to bylo, kdyby třeba třetina zaměstnanců dojížděla z max. 5 kilometrové vzdálenosti). Když se k tomu přičte nevhodný terén a velmi hustá zástavba v centru, která komplikuje vedení cyklostezek, které tak často vedou po silnici nebo po chodníku, tak to fakt není budoucnost.

    Něco jiného by byla kola coby sportovní náčiní - jak jsem psal výše, vybudovat půjčovny kol na "výpadových" cyklostezkách ven z Prahy s dobrou dostupností MHD s možností půjčit si kolo i na několik dní. Pak by opravdu mělo smysl pro některé lidi se vzdát vlastnictví kola, případně přilákat ty, kteří by rádi na kole jezdili a nemají ho kde mít. Akutální situace je výhodná snad jen pro turisty, kteří ale kvůli svému počtu (a tendenci se "houfovat") a někdy neukázněnému chování zapřičiňují spíše snahu o různé regulace (viz uvažované uzavření centra pro kola úplně).

  • 2. 5. 2018 11:41

    Tomáš Marný

    Chtěl bych vidět toho, co používá kolo jako sportovní náčiní, jak si místo svého kola půjčuje čínskou herku, o které ani neví, kdy (a jestli vůbec) ji někdo seřizoval a prováděl údržbu...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).