Jako na potvoru jsem byl vcera vecer na klientskem centru na Vaclavaku
v Praze a od pokladny slysim rozhovor. Jak bance zalezi na zakaznikovi
si z toho muze kazdy odvodit sam:
Zakaznik(Z): Dobry den, rad bych si vybral cely muj Euro ucet, mam
tam 150 Euro.
Bankerka(B): To nepujde, protoze poplatek za vyber je 1.63 Euro a
my mince nevyplacime.
Z: Jak to? Mel jsem tam 147.5 Euro a pani na pokladne mi rekla, ze
tam musim jeste 2.5 Euro pridat, abych si to mohl cele vybrat. Tak
jsem tam pridal 2.5 Euro, na poplatku za konverzi jste si nauctovali
50 korun a ted mi rikate, ze si zase nemuzu nic vybrat?
B: Ne, protoze tam je ten poplatek 1.63 Euro
Z: Tak ja vam ho dam hotove, ja tu 1.63 Euro mam.
B: To nejde, my mince nebereme.
Z: No takze abych si pridal na ucet 1.63 Euro, to mne bude stat zase
dalsich 50Kc na poplatku za konverzi?
B: Ano.
Z: Ale si snad delate legraci, ta pani mi tvrdila, ze kdyz si to
navysim na 150Euro, tak si to budu moc vybrat!
B: Ktera pani, tak z pokladny? To jste si asi nerozumeli.
Z: Jak 'nerozumeli', ta pani mi to presne takhle rekla.
B: No tak to je mi lito, ona asi zapomela na ten poplatek za vyber.
Z: Takze diky blbe informaci od pani z pokladny zaplatim za dve konverze
pres 100Kc jen na konverznim poplatku?
B: Ano.
tohle je tak typicka konverzace klienta s urednikem banky, az se musim smat. a bohuzel nejen v ebance. v takove ceske sporitelne nebo v csob jsou ke slyseni jeste vetsi "perly". a rakouska HVB neni o nic lepsi. jakozto majitel mnoha tzv. studentskych kont - prece jen, kazde ma jine vyhody a poplatky jsou nizke :) muzu srovnavat a musim rici, stoji to za houby, banky v CR ma jedine kredo: kdyz uz neumime poskytovat uvery podnikum tak, abychom na tom vydelali, tak aspon oskubeme klienty na poplatcich a nehoraznem urokovem diferencialu a nejvice ty drobne. a cim vetsi banka, tim horsi. zajimave je, jak rychle se tomu pristupu naucily pobocky zahranicnich bank. i kdyz buhvi, jestli je to v zahranici lepsi, americane taky nadavaji na tu svoji bank of america kudy chodi...