Osobně mi nejvíce vadí, že mě někdo apriori považuje za černého pasažéra a já mu musím dokazovat, že jím nejsem a cestuji s platnou jízdenkou. Současné technologie umožňují minimálně v metru tuto potřebu kontrol vymýtit. Druhou věcí je šikana mladých lidí při kontrolách. Osobně mám takovou zkušenost, že si revizoři záměrně vybírají mladší cestující, z naprosté většiny studenty. Tento neduh se děje především na přestupech v metru. Pokud dojde ke kontrole v autobuse či tramvaji, povětšinou dojde ke kontrole celého vozidla, ale i zde se najdou výjimky v podobě vynechání starších a formálně oblečených cestujících.
Pokud vám vadí kontrola lístku, tak choďte pěšky nebo si kupte vůz? Váš argument je nesmyslný. Pokud navrhujete nějaké technologie, uveďte konkrétně jak by se to dalo jinak udělat???
Je naprosto logické, že kontroloři (revizoři) tipují skupiny, u kterých statisticky dochází k porušování zákona častěji. Na tom není nic špatného, ba naopak, vůči ostatním cestujícím to je fér, že nepovažují všechny apriori za černé pasažéry, ale tipují a "neobtěžují" každého.
Z celého vašeho příspěvku mám dojem, že jste mladý a zrovna vás to obtěžuje a co je vám do ostatních, že?. Až budete důchodce, zase budete nadávat, že někdo otravuje jen důchodce a ne mladé.
Samozřejmě narážím na zavedení turniketů. Dle mého názoru je to pro metro, díky uzavřenému prostoru, ideální řešení, které je i ve světě ověřené jako plně funkční. Bohužel ho pan primátor zablokoval.
Studia jsem dokončil nedávno a neznám nikoho, kdo by v mém okolí jako student jezdil na černo, protože se to prostě díky výraznosti slevy nevyplatí. Naopak narazil jsem na několik případů cestujících za plné jízdné, kteří mají připravenu částku na pokutu předem, protože statisticky kontrola prakticky nepřichází a musejí být přichyceni 7krát za rok, aby to pro ně začalo být ztrátové.
Z mé zkušenosti je prosazování kontrol určité skupiny čistě šikanou, protože začne skupina druhá tento fakt zneužívat. Korektním přístupem je jedině rovnost, vše ostatní je nekorektní chování k cestujícímu jako zákazníkovi.
V předchozím příspěvku jste obhajoval logiku statistického výběru. Nyní po mé odpovědi, že se to statisticky studentům nevyplatí, ale naopak zde existuje větší skupina, které se to ze statistiky počtu kontrol mnohem více vyplatí, se odvoláváte na mou frustraci a neznalost. Pokud tyto znalosti máte (soudím tedy, že jste revizor), rád se poučím a rozšířím si obor znalostí, prosím napište zde tyto informace. Pokud nikoliv, jsou tyto argumenty liché a soudíte také jen na subjektivním základu a nemáte znalosti problému, čímž je vaše argumentace naprosto lichá a bezpředmětná.
soudím podle vašich úvah a konstrukcí. Vyhlásil jste argument, ten jste sám sobě označil jako pravdu a z něho dále konstruujete další nesmysl a tak pořád dál a dál... co dodat? Že s vámi nehodlá ztrácet více času .-)))
Revizor nejsme, ale o problematice toho vím dost, abych si dovolil diskutovat a tvrdit skutečnosti, které tvrdím...
turniket není samospásnou myšlenkou a rozhodně není řešením pro kontrolu cestujících, respk. je, ale musí se vzít v potaz mnoho dalších okolností, jako je prostupnost, bezpečnost, cena atd. Nemůže být jediným argumentem to, že to dobře kontroluje a zbytek nás nezajímá, i když ani ta úspěšnost kontrol není bůhví jaká.
kontroly hodnotíte pouze subjektivně podle toho co jste viděl a co říkal kamarád a kamarád kamaráda, takže vaše statistika a tvrzení jsou přinejmenším špatné, prostě vycucané z prstu. Pokud neznáte způsob jak se provádí kontrola, kde hraje roli více faktorů, tak se nemáme o čem bavit.
A váš poslední příspěvek je jen plácání, které mě totálně odradilo diskutovat s takovým člověkem. Moji pozornost jste tímto již vyčerpal
Revizoři mají mimo jiné i podíl z vybraných pokut, tj. je naprosto logické a zcela přirozené, že si v situaci, kdy nelze zkontrolovat každého, jako je ten přestup v metru, vybírají podle svých zkušeností na základě věku, oblečení a chování, možná často už i podvědomě, nejvíce rizikové osoby. Snaha pochytat co nejvíc černých pasažérů je to optimální pro ně a i pro DP a potažmo i pro platící cestující. Ono uprostřed toho valícího se davu si lze těžko představit nějakou systematickou nediskriminační selekci.