Hezký rozbor. Nicméně v praxi mají věci často následující průběh:
Revizoři jsou dva, černý pasažér je jeden. Takže pokud dojde k jakékoliv strkanici, tak si revizoři dosvědčí, že je cestující napadl. A černý pasažér většinou svědky mít nebude, takže i když třebas dostal ránu jako první, aniž by revizora odstrčil, tak mít u soudu smůlu a bude odsouzen za napadení.
Ucho se utrhne jenom občas, jako před pár lety v Ostravě, kdy revizoři toho černého pasažéra (ten zločinec měl o pár minut prošlou jízdenku, protože vozidlo v zácpě desítky minut stálo) zkopali moc a málem ho zabili, tak tam to bylo velký případ a svědčili ostatní cestující v tramvaji a revizorskou lež, že byli napadeni rozbili.
Na to je potřeba myslet při každé konfrontaci s revizory. Není podstatné, co děláte, ale co jste schopen prokázat, proti dvěma důvěryhodným svědkům.
Jezdím s MHD často (protože jízdenka zdarma je úžasný bonus). Pokud bude revizor kontrolovat VŠECHNY pasažéry, neřeknu nic. Pokud ale kontroluje jen ty slušné (nás, co máme roční někdy ani nekontroluje, většinou si nás už pamatuje, nejsme Praha, občas se i vzájemně pozdravíme a prohodíme pár slov), ale hlučících a nepřizpůsobivých asi ANI NEVŠIMNE, natož aby je kontroloval nebo nedej bože dokonce i pokutoval!, tak to je něco, co mi fakt vadí. I v tom autobusu/vlaku/(třeba i na žebřiňáku) by měli mít všichni cestující jak stejná práva, tak i povinnosti. Pokud nemají, je něco shnilého ve státě Českém.
No, a jiná věc je výše daní a z toho následně vyplývající cena jízdenky. Někdy mám při koupi jízdenky do vlaku dojem, že nejdu vlakem, ale kupuju hektar vzrostlého lesa.