„Nutná obrana zadržením cestujícího je samozřejmě možná jen za podmínky, že revizorovo počínání není zcela zjevně nepřiměřené způsobu útoku.“
Odchod z vozidla je útok? Dobrý bože, v tom případě může být cestující rád, že neutíkal, protože to je útok odpovídající střelné zbrani!!
Výborně, tak právě kvůli takovým jako vy vznikají všelijaké případy, právě kvůli takovým musejí být revizoři, policie, soudy. Vyhrožovat násilím, ba přímo zmrzačením - to ano, ale koupit si jízdenku to ne! Pak se divme, že revizoři se občas uchylují k excesům a oni použijí nepřiměřeného násilí, když se setkají s podobnou arogancí ze strany černého pasažéra.
Jak vidno, NSS obranu zájmu chráněného zákonem neshledal nepřiměřenou.
K tomu ještě dodám, že pokud by pak někdo zaútočil na revozorovo zdraví nebo život, mohl by se v krajním případě "nutně bránit" dokonce v rámci trestního zákoníku třeba i za použití zbraně. Přiměřenost pak bude opět posuzovat soud.
Je opravdu s podivem, že někdo v "zájmu" nezaplatit dvacku za jízdné je ochoten riskovat vlastní zdraví, ba dokonce život třeba až fyzickým útokem na revizora.
No já zásadně i platnou označenou jízdenku ukazuju až poté co toho revizora vytočím k smrti. Kdyby ho klepla pepka, tak ho litovat nebudu. A co se týká řidičů při vydávání jízdenek, kteří odmítají rozměnit i třeba dvousetkorunu (případně zase dobít kartu za 50 korun, což se jim "ředitelům zeměkoule" zdá málo) tak od té doby nezdravím ani řidiče. Horší šmejd už jsou jen taxikáři.
Nechápu, co má většina populace proti revizorům. Někdo to prostě dělat musí, když 30 - 50 % lidí jezdí zdarma. Uvědomme si, že my, co platíme, bychom mohli mít jízdné právě o tolik levnější, doplácíme na ty neplatící. Tak proč se i platící pouští do revizorů? A že jsou revizoři šmejd, nesouhlasím, ale i jestli jsou, no tak šmejd na šmejd - na neplatící pasažéry. Nikdy jsem s revizorem neměl problém, asi proto, že nejezdím na černo a nějaké fórky s jejich vytáčením, no budiž, ale mám jiné starosti...
No jasně ale když v autobuse vyřizujete telefony maily, případně studujete nějaké podklady a tyhle vši začnou člověka vyrušovat a buzerovat tak nevim jak komu, ale mně se obrací kudla v kapse. A jak říkám, nejde jen o revizory, ale hlavně i o přístup řidičů, kteří šikanují při koupi jízdenky atd. Přísámbohu rozrazil bych těmhle pijavicím v tu chvíli mobil nebo co mám při ruce o lebku, kdyby tam nebylo v tu chvíli padesát svědků.
Je vidět že nikam nespěcháte a máte spoustu času, pak Vás chápu a můžete si klidně přednášet dál tyhle mírotvorné názory...
Aha, z prostředku MHD kancelář..., tak to mně se obrací kudla v kapse, když musím poslouchat právě nahluchlé spolucestující řvoucí do mobilu, v přepravním řádě možná bude zákaz telefonování..., ačkoliv asi ne, ale nemusí být vše v řádech, stačí obyčejná slušnost a ohleduplnost. Jestli jste tak suprovej manažer, že musíte neustále něco vyřizovat, pak nepoužívejte MHD, ta je pro obyčejné pracující, jezděte vlastním či služebním vozem, třeba i s řidičem.
Ano kancelář, k čemu jinýmu by člověk měl ten čas využít? Vyřídím co potřebuju a v práci se pak soustředím na jiné věci (a telefonování je jen menší část toho času takže žádný obtěžování cestujících). Někdo si čte knížku.
Manažer samozřejmě nejsem(nemám na to nervy) a mhd má imho tu hlavní výhodu, že je člověk free, vystoupí a nastoupí si kde potřebuje a neřeší parkování, kolony, servis, policejní kontroly a mnoho dalších věcí (včetně ohromných utopených nákladů), které auto zcela diskvalifikují.
Knížka: ok. Ale zkuste se někdy zaposlouchat do těch keců co lidi vyřizují po telefonu, hlavně do toho strašlivě řvou..., vy třeba ne..., ale stejně, určitě mnohé také štvete, pokud je těch hovorů více a jsou dlouhé..., ale co mládež říká, že MHD je socka, tak co bychom oba od socky chtěli, že...?
To ale neni problem jen MHD. Otroci telefonu do nich rvou pitomosti cely zivot. V MHD, na ulici, v restauraci kdyz zrovna jedi az se mnohdy malem udusi, na vystave, behem nakupu kdyz vykladaji zbozi u pokladny .... proste vsude. Nejlepsi je typ, co jde do dveri (v budove, v MHD apod.) a je natolik vykolejen dementnim hovorem, ze se zastavi a zcela nevnima okoli. Napriklad pri vstupu do tramvaje to dokaze ostatni cestujici ponekud znervoznit :-)
Mě tedy daleko víc vadí, když mě revizoři zdržují při přestupu/výstupu v metru než když prochází vagonem.
Ale úplně nejvíc mě vytáčí dacani, co si nejsou schopni koupit lístky dopředu a zdržují nákupem u řidiče celý autobus. A když si ve své aroganci ani nepřipraví přesně odpočítané drobné, tak dostávám chuť rozrážet lebky těmto tupcům zase já.
Naštěstí jsou v Praze lístky u řidiče autobusu dražší, tak se to nestává moc často.
Tak řekl bych, že velká část výhrad k revizorům bude asi to, že:
Každý je občas černý pasažér. Omlouvám se mistrům světa (v internetových diskuzích jsou častí), ale každému se občas stane, že mu ujede platnost lítačky, že má doprava zpoždění a jemu nevyjde časový lístek. Že mu nedojde, že tady už jeho lístek/lítačka neplatí. Každý si občas někde koupí špatný lístek, nebo si ho špatně označí.
V tu chvíli se nám přestává líbit, že se k nám chovají jako šmejd.
A 30-50 % černých pasažérů? Kde proboha. Když přihlížím kontrole v autobusu nebo tramvaji, tak většinou nenajdou nikoho a sem tam jednoho, maximálně dva. Čili číslo hluboko pod 5%.
Ve vagonech metra jsem je neviděl tolikrát, aby to mělo nějakou statistickou váhu, ale řekl bych, že to bude obdobné.
Stacionárním kontrolám v metru nepřihlížím delší dobu - ale obecně - za studií měli všichni spolužáci "plánovitě černí pasažéři" z metra větší strach a lístek si tam kupovali častěji než do pozemní MHD. Takže víc černých pasažérů v metru určitě nebude.
V MHD jezdí občas načerno bezdomovci, ale ti by nezaplatili tak jako tak, takže ti jízdné pro platící prakticky nezvyšují (tedy ne tak přímočaře).
Suma sumárum 30-50 % je úplná blbost. Pokud se to netýká nějaké čtvrti masově obývanou nepřizpůsobivou menšinou. Ale vůči takovým zase revizoři zasahují minimálně, takže v tom případě je nesmyslné revizory v tomto případě obhajovat, že nějak prospívají platícím.
Ujede platnost lítačky, zapomene označit lístek. No a co? Má v tu chvíli platnou jízdenku? Nemá! Jak mi může ujet platnost lítačky,když si ji 20, 25 let kupuji od Nového roku do Silvestra, prostě vím, že si ji vždy v prosinci musím koupit, jednou za rok to není tak vyčerpávající. Jde jen o ochotu být poctivý a zaplatit. Výmluvy, výmluvy, řešit úmysl, nedbalost, proč? Jede bez platné jízdenky? Ano, tak pokuta. To by furt každý zapomínal, pletl se chudák,kdyby nebylo revizorů. Procenta jsem možná přehnal,ale 5 je rovněž hrubě podceněno, dohodněme se třeba na 20 - 30 procentech. Nestačí vlastní zkušenost z autobusu, je třeba vyjít z vybraného jízdného a porovnání s siceodhadnutým množstvím přepravených lidí. Navíc v určitém čase, třeba noc atp. narůstá počet černých jízd, on to bude kompromis mezi našimi čísly. Ale to je fuk, pořád má revizor smysl.
Konkretne v Praze je asi jedina "cista" moznost jezdit na jizdenky z automatu. Vsechny ostatni platebni metody MHD znamenaji podporovat zlodeje typu pana B. OpenKrad. Takze jezdim na jizdenky. Predtim jsem mel papirovou (zcela postacujici) tramvajenku patnact let a kupoval bych ji dodnes, kdyby byla dostupna.
Problem vidim v casovych jizdenkach versus jizdni rad. Opravdu nevim, proc bych si mel napriklad porizovat drazsi jizdenku, kdyz podle oficialniho jizdniho radu DPP ma dana cesta bez prestupu trvat napriklad 28 minut. Ze nakonec trvala 32 minut a posledni dve minuty jsem jel "nacerno" ? Je to snad muj problem ? Pokud ano, necht DPP zcela zrusi informaci o cene jizdneho v jizdnim radu a napise, ze je treba si poridit vzdy nejdrazsi jizdenku, protoze oni za nic neruci, jen vybiraji penize.
Stejny problem je cesta metrem. Zatimco v ostatnich prostredcich se pocita cas az od nastoupeni do tramvaje/busu, v metru uz od vstupu. Vzhledem ke smesne kratke casove platnostni jizdenky na 30 minut kdyz metro ujede, tak zbytecne utikaji drahocenne minuty. Navic v metru neni ani kde oznacit pripadnou dalsi jizdenku v prubehu "zpozdene" jizdy. V civilizovanych zemich se pocita trasa kterou clovek ujel a ne jak dlouho ji jel. Chapu ze ve "spefickych" ceskych podminkach by podobne reseni stalo desitky miliard Kc.
Pokud tedy pocitate do tech 30% i ty, kterym nevysla jizdenka o jednu minutu, pak mozna ano. Ale to jsme zase u toho cernobileho videni sveta.
Mě zbytečnost a předraženost a hlavně neschopnost uvést systém do použitelného stavu (některé operace jsou stále schopni provádět pouze na centrále v Jungmannově) také neskutečně vytáčí. Ale přece nebudu místo 4 750 za roční předplatné platit trojnásobek za jednotlivé jízdenky.
Ta třicetiminutová jízdenka je náhrada za původní nepřestupní platící navíc jen 15 minut, v metru 4 stanice. Takže určitě pokryje všechny situace, které pokryla levnější jízdenka dříve.
V pozemní dopravě se značí ve vozidle, platí se jen čistý čas. Pokud má spoj zpoždění, tak bych se hádal, konečně jízdný řády jsou veřejné, z jízdenky je patrné kdy a kde byla označena.
Pokud jde o metro, jízdní řády jsou veřejné a běžně dostupné, metro navíc jezdí většinou přesně. Pokud jezdíš relaci, která je natěsno a s čekáním můžeš přesáhnout 30 minut, tak si počkej venku.
Tohle nemá řešení ať bude ta hranice jakákoliv, vždy to pro někoho bude na hraně, jedině krátkodobé jízdenky zrušit.
Ač máte radobymírotvorné názory, jste přímo ukázkový případ Intolerance !
Jinak mně například maximálně vadí to, že SMS jízdenka nebo DZone jízdenka neplatí na vlaky v rámci PID. Takže díky tomuhle nesmyslu musí člověk leckdy pracně shánět jízdenku, což v okrajových částech Prahy bývá někdy hodně komplikované. Takže se mi už párkrát stalo že jsem musel být černý pasažér a zaplatit přirážku ve vlaku, když jsem se např. vracel o víkendu a trafiky byly všude zavřený (k tomu dodám, že openKrad mám, ale na MHD to nevyužívám - nejezdím denně a kupon by se mi tak nevyplatil).
Pricemz rozkradene penize ze SMS jizdenek by pokryly napriklad prodlouzenou dobu metra o vikendech:
http://byznys.ihned.cz/c1-54671790-pres-sms-jizdenky-protekaji-v-praze-stovky-milionu-za-zakazkou-stoji-sachta-partners
Tak koukám, že přesně ten mistr světa jste.
Vy si kupujete lítačku už 20, 25 let koncem prosince, takže si myslíte, že to platí pro každého? Nebo co jiného, jste tou větou chtěl říct?
Různí lidé si kupují lítačky různě. Různí lidé různě kombinují lítačku a jednotlivé jízdenky.
Jestli si myslíte, že 100% černých pasažérů jsou úmyslní černí pasažéři, tak prostě o životě nic nevíte.
Netvrdím, že by neúmyslný černý pasažér neměl platit pokutu. Jenom píšu, že se to občas každému stane (kromě vás teda) a že se těm lidem potom nelíbí, když se k nim revizoři chovají jako šmejdi. To byla vaše původní otázka, ptal jste se, co mají lidi proti revizorům. Ale to vám nějak ušlo.
Na 20-30 % černých pasažérů se se mnou nedohodnete. Oficiální statistiku nemá nikdo, neexistuje. A porovnání vybraného jízdného a počtu pasažérů je přesně ten zavádějící typ statistiky, kterou si každý může sestavit tak, aby vyhovovala tomu, co chce.
Pokud moje dlouhodobá zkušenost je taková, že v jednom voze je obvykle nula až jeden černý pasažér, tak opravdu nevidím prostor pro 20-30 % černých pasažérů. V noci jezdím a vídám kontroly taky. V noci to číslo bude asi vyšší, ale zase se celkově přepraví mnohem méně lidí, než ve dne, takže to až tak statistiku nezmění.
Netvrdím, že revizor nedává smysl. Je jasné, že bez nich by počet černých pasažérů postupně narostl asi tak 99%. Jenom opakuji, že odpovídám na otázku, proč nemají lidé revizory rádi.
Nerozumím vám a diskuse s vámi mě nebaví, protože mám pocit, že výrazem mistr světa - ironie - mne chcete urazit. Mne nezajímá, jak, od kdy do kdy si kdo kupuje lítačku, tedy předplatné jízdné, tzv. tramvajenku, jeho povinností je, aby měl předplatné vždy, než vleze do MHD. Lezete snad do hospody bez peněz??? Číšník, kasírující prostě chodí častěji než revizor,o tom to je. Mistr světa je ten v ironickém smyslu slova, kdo se vytahuje, já se nevytahuji, já prostě platím služby, co konzumuji a očekávám totéž od druhých. Všeho ostatní jsou kecy, výmluvy a zase nic jiného než kecy a výmluvy, spoléhání na to, že nikdo nezjistí, že jezdím zadarmo - víte, co je to EXTERNALITA???
Ano, to co tu predvadite jsou opravdu strasne kecy, pane DOKONALY.
Vite, treba takovy stary clovek uz na tom neni s pameti nejlepe. Proste to nedela schvalne, je to jeho handicap dany starim. Jenze debilove s OpenCard vymysleli, ze si nemuze koupit predplatne na cely rok (to by bylo moc snadne), ale jen na tri mesice. To se pak proste stane, ze kdyz dvacet let kupoval jednou za rok, tak na to diky svinstvu zlodeje B. OpenCard, proste zapomene, pane DOKONALY.
Naprostý souhlas. Ono stačí, když se pracující člověk stane důchodcem. Do té doby kupoval časovou jízdenku, tu nepotřebuje, tak si kupuje lístek. Občas na to ale zapomene, protože léty zažitý zvyk je železná košile. Nebo stačí, když chcete jet a v dosahu není lístkomat. Koupě lístku u řidiče je sice možná, ale lístek je u něj x-krát předražený, právě abyste si ho radši koupil v lístkomatu. Nebo se stane, že stojíte u lstkomatu, ale nemáte drobné. Karta nebo papírová stovka je vám v ten okamžik dokonale k prdu.
Popíšu vám jednu situaci, kdy jsem jela taky načerno, schválně, co byste dělal vy: měla jsem v zimě dítko (tuším 8 let) v nemocnici, byla jsem ho navštívit. Protože mělo jít domů až za několik dní, měla jsem jeho oblečení doma. Protože dítko bylo zdravé a děcka dělala z bujnosti v nemocnici bugr, pustil ho lékař hned. Byla jsem tam MHD, tolik lístků jsem sebou neměla. U špitálu lístkomat nefungoval, na přestupní zastávce taky ne. Ptala jsem se cestujících v autobusu, jestli náhodou nemají přebytečný lístek, zeptala jsem se i revizorky. Ta mě poté zkontrolovala, já neměla platný doklad. Vysvětlila jsem jí, proč ho nemám, vedle mne dítě, navlečené do mého oblečení, já i bez ponožek (mělo je na sobě dítě), dítě v bačkorkách. Naštěstí pochopila, že jsem nechtěla jet načerno, ale že jsem si jen neměla kde koupit lístek. Sama bych třeba šla pěšky, ale napůl oblečená s napůl oblečeným dítětem - nebyla přece moje chyba, že mi MHD nezajistilo možnost si lístek koupit.
Tohle je pekny priklad na srovnani se zahranicim. Napriklad i v zemi, ktera je na tom udajne tak zle ze se ji EU musi zbavit, takovy problem neni. V kazde stanici metra si tam behem dvou minut koupite jejich mistni "opencard" (neni treba vyplnit jediny formular, papirovou kartu s RFID vydava stroj podobny vetsimu bankomatu a bere bankovky). Stoji 0.50 EUR a lze si ji opet kdykoli v techto strojich dobit. Plati na vsechnu MHD s vyjimkou primestskych vlaku (tam je stejny princip, jen jina karta). Papirove jizdenky tam uz davno nemaji, jizdne je LEVNEJSI nez v Praze a nepocitate minuty v metru.
Zkratka jim tam chybi B & B, ti by jim ukazali ze "to takhle nejde" :-)
Přece jenom budu reagovat, když mne ironizujete, že jsem dokonalý, tak já vás ironizovat nebudu, já vám řeknu bez obalu, co jste: JSTE ZLODĚJ, pokud jezdíte zdarma, konzumujte službu, kterou jste nezaplatil. Vadí vám open-card? Mně také. Volil jste ODS a Bémíčka v předminulých volbách? Tak buďte zticha. Já je nevolil, ty zloděje. Vy také ne? Tak si tady nevylévejte zlost zde a napište na pražský magistrát, tam si stěžujte. Já to udělal, ne že bych významně pochodil, ale kdyby takových stížností bylo více, mocipáni by k nim museli přihlédnout, ale pokud váš zájem o věci občanské končí urážením a ironizováním ostatních diskutujích na Měšci.cz, tak co bychom chtěli, že?
Na magistrat jsem psal dokonce nekolikrat a odpovedi jsem se alespon pobavil. Ne, snad krome defenestrace nepomuze nic, k nicemu neprihlednou, je jim to uplne jedno. Napriklad na debatu ohledne korupce v projektu OpenCard kterou poradal Respekt, neprisel nakonec nikdo z nekolika oslovenych zastupcu magistratu. Ten posledni se omluvil nekolik hodin pred zacatkem debaty.
Takze to k tomu zajmu o veci obcanske.
Ono by za soucasne situace bylo zrejme ekonomictejsi jizdne zrusit uplne, stejne je vetsina nakladu na provoz MHD financovana z dani a pres vetsinu soucasnych platebnich kanalu se penize spise vyznamne rozkradaji. Bezdomovce to z MHD taky nevyzene, protoze ty dnes revizori stejne prehlizeji, jelikoz to jsou svobodni lide a hrozba ekonomickou likvidaci je jim pro smich. Jen za to co rozkradlo duo B & B na OpenCard by bylo mozne jezdit nekolik let zadarmo.
Je mi z vás zle pane ...... Děláte jako by byl nejaký rozdíl ve zvolené straně . Podle vašich komentářů je Vám tak 35-45 dobrá práce ..... nechali ste nam tu rozkradenou zem a budete tu kecat neco o zlodějích protože někdo někdy občas musí jezdit na černo
Takže si tu ty vaše zvratky o zlodějích .... fůj
Vážený pane,
když tady o Vás čtu, musím se smát, jak jste zamindrájovaný člověk. Mátě ženu? Přítelkyni? Milenku? Asi ne, když se chováte jako buran a taháte sem politiku.
Prosím, podívejte se a zamislete se. Já když se podívám na politické plátno a je jedno zda je to Vaše ODS či někdo jiný, všichni jsou stejná verbeš. My jako lidi jsme jen povl a oni mistři. Kradou všichni!!! Mimo to, když se podívám do historie, vždy byla korupce nejvíce v ČSSD.
Tím se nechci někoho dotknout, ale tahat sem politiku je něco a kord když jí absolutně nerozumíte!!!
Co se týče jízdy načerno, pokud Vám to vadí, máte možnost si to zkusit a praktikovat také. Ušetříte peníze, ale pozor..... jízdné se zdraží tak i tak.
A nyní závěr, aby jste to pochopil.
Já rozhodně nesouhlasím s tím, aby člověk od 65 let jezdil zdarma a mládež do 15 let. Ať jezdí děti do cca 12 let, ale ostatní ne. Vyděláváte a máte smůlu. Na tento styl platíme my všichni a to je to gro, které si musíte uvědomit.
Mládež, jak asi sám víte, dělá největší bordel v MHD a ještě to má zadarmo. Přijde Vám toto normální a správné? Mě ne a spousta lidí mě dá zapravdu. Ne nebojte, nepůjdu do vlády, ta mě nezajímá, zůstane ve své firmě a budu si vážit svých lidí.
Tak poslouchej ty platící pasazere.a co rikas na to,ze dnes jsem byla svědkem toho jak si revizor bere 400 Kč uplatek od cernyho pasažéra, namísto toho aby zavolal fizly,když pan neměl občánku?
Normalni postup je přivolat policajty a pan to ma za 800.takhle to mel za 400.
To je ale hodnej pan revizor.jak solidární přístup,ze?Usetril pánovi půlku z pokuty.tssssss.
Tak tady mas to levnější jizny.
Chce to trosku objektivnejsi
A pokud se nesnažím revizora odstrčit ale požádám ho o výstup z vagonu metra s tím ze mu rada poskytnu OP aby mi vypsal pokutu a on mi v tom urputně brání?
Spěchala jsem do prace a on mne nenechal vystoupit,ze prý mne nepustí pokud neuvidí doklady.a ze tam není prý sam!
A co já s tim?mel tam kolegu a žádný policajt.to mela byt jako výhružka?nebo co jako?
Přísahám bůh,kdybych nepospichala do prace zkusila bych OP zaprit.a čekala jestli zavolá ty policajty.
Vsadim se o co chcete ze by si řekl o 400kc jako ten jeho kolega tomu pánovi co byl semnou ve vagonu
A zrovna se mi peněženka sekla v tazce a já ji nemohla dostat ven.když už byla skoro venku říkám revizorovi.pojdte honem než se ty dveře zavrou.zvedam se,jeden krok a navdrugy
ano, pak to končí tím, že obtěžujou zcela nevinný:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/divce-se-nechtelo-platit-pokutu-revizorovi-dala-jmeno-sve-kamaradky.html
Nechtít občanku resp. nepočkat na policii a spoléhat se na nahlášený lži je debiliíta a chování na pěst.
Pamatuju doby, kdy vás průvodčí nebo revizor, když vás chytil bez platného jízdního dokladu, z dopravního prostředku jednoduše vysadil. Pokuta se přitom neplatila nebo jen tehdy, když jste chtěl cestovat dál. I tak se dalo cestovat velmi pohodlně bez placení, stačila na to průkazka na vlak z bodu A do bodu B, přičemž bod A byla stanice tzv. neobsazená, kde se neprodávaly jízdenky. Na další stanici, kde se jízdenky prodávaly, jste si zlevněnou jízdenku koupit nemohli, na to jste neměli průkazku, průvodčí často ani nepřišel a revizor vám pokutu dát nemohl, protože při jeho příchodu jste požadoval jízdenku. Tu jste mít nemohl, když nepřišel průvodčí a vy jste si ji logicky neměl kde koupit.
Vždycky existovali lidé, co se snažili jezdit zadarmo. Ale jen dneska se to nejenže nevyplácí, ale následky tohoto počínání můžou být drtivé.
Hezký rozbor. Nicméně v praxi mají věci často následující průběh:
Revizoři jsou dva, černý pasažér je jeden. Takže pokud dojde k jakékoliv strkanici, tak si revizoři dosvědčí, že je cestující napadl. A černý pasažér většinou svědky mít nebude, takže i když třebas dostal ránu jako první, aniž by revizora odstrčil, tak mít u soudu smůlu a bude odsouzen za napadení.
Ucho se utrhne jenom občas, jako před pár lety v Ostravě, kdy revizoři toho černého pasažéra (ten zločinec měl o pár minut prošlou jízdenku, protože vozidlo v zácpě desítky minut stálo) zkopali moc a málem ho zabili, tak tam to bylo velký případ a svědčili ostatní cestující v tramvaji a revizorskou lež, že byli napadeni rozbili.
Na to je potřeba myslet při každé konfrontaci s revizory. Není podstatné, co děláte, ale co jste schopen prokázat, proti dvěma důvěryhodným svědkům.
Jezdím s MHD často (protože jízdenka zdarma je úžasný bonus). Pokud bude revizor kontrolovat VŠECHNY pasažéry, neřeknu nic. Pokud ale kontroluje jen ty slušné (nás, co máme roční někdy ani nekontroluje, většinou si nás už pamatuje, nejsme Praha, občas se i vzájemně pozdravíme a prohodíme pár slov), ale hlučících a nepřizpůsobivých asi ANI NEVŠIMNE, natož aby je kontroloval nebo nedej bože dokonce i pokutoval!, tak to je něco, co mi fakt vadí. I v tom autobusu/vlaku/(třeba i na žebřiňáku) by měli mít všichni cestující jak stejná práva, tak i povinnosti. Pokud nemají, je něco shnilého ve státě Českém.
No, a jiná věc je výše daní a z toho následně vyplývající cena jízdenky. Někdy mám při koupi jízdenky do vlaku dojem, že nejdu vlakem, ale kupuju hektar vzrostlého lesa.
Právní názor v článku je lehce ujetý, protože by pravomoc revizora stavěl nad pravomoc policisty.
Neexistuje možnost zajistit osobu pro přestupek či podezření, pokud toto zajištění neudělá strážník či policista.
"Civilní" osoba může zadržet jinou osobu pouze a jenom při podezření z trestného činu, dle § 76/2TŘ. Nikde jinde toto v zákoně upraveno není.
Paralela s revizorem jsou ochranky v marketech. Ti také nemají oprávnění nikoho zadržet, zajistit či jinak omezit, pokud se někdo není podezřelý z TČ. A oni také jen chrání "veřejný zájem", potažmo zájem svého zaměstnavatele.
Tč není ani strkanice ani slovní průjem kohokoliv, pokud to není něco ve formě "nebezpečného vyhrožování".
Nehájím černé pasažéry, ale na druhou stranu nelze ohýbat právo, pokud je sepsáno tak jak je sepsáno. Upravme zákon, pak to bude v pořádku, ale do té doby u přestupku a obdobného jednání nelze omezovat ničí osobní svobodu, pokud to nebude ze strany policisty či strážníka či jiné osoby upravené v zákoně.Odvozování NSS je nesmyslné, protože kdyby zákonodárce chtěl umožnit revizorům omezovat osoby, bylo by tak výslovně uvedeno v některém zákoně.
"V situaci, kdy cestující nepředloží platnou jízdenku a následně nesplní ani sekundární povinnost dle ust. § 37 odst. 5 písm. d) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, totiž povinnost dle výzvy pověřené osoby buď následovat ji na vhodné pracoviště veřejné správy ke zjištění totožnosti, anebo setrvat na vhodném místě do příchodu osoby oprávněné zjistit totožnost cestujícího, útočí na zájem chráněný zákonem, kterým je ochrana majetkových práv provozovatele. V takovémto případě je nutná obrana ze strany revizora nebo jiné pověřené osoby přípustná, a to možností odvrátit tento útok zadržením cestujícího, který se pokouší utéct, a uniknout tak následkům jízdy bez platné jízdenky [ust. § 2 odst. 2 písm. a) zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích]. Nutná obrana zadržením cestujícího je samozřejmě možná jen za podmínky, že revizorovo počínání není zcela zjevně nepřiměřené způsobu útoku."
Zajímalo by mě, jestli toto je závěr autora článku nebo právní názor NSS.
Spojovat ustanovení NUTNÉ OBRANY dle § 29 tr.zákoníku: "čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný tímto zákonem, není trestným činem. Nejde o nutnou obranu, byla-li zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku." s přestupkovým jednáním je právně vadné.
Postup revizorů, že omezí osobní svobodu osoby, jde nad rámec § 2 odst. 2 písm. a) zákona č. 200/1990 Sb neboť jednání revizora je zřejmě protiprávní, neboť svým jednáním způsobí větší následek, než kterému brání, th. omezením osobní svobody vrs. nezaplacení jízdného v řádu korun.
neboli, když má MHD na stovky milionů na OpenKrad, předražený SMS i tisk běžnejch jízdenek, jistě má i miliony na zaplacení asistence strážníků VŽDY. Není žádnej důvod soukromý firmě, která navíc hospodaří, tak jak hospodaří (i kdyby nakrásně se to změnilo, tak dokud za to někdo nebručí natvrdo!), ulehčovat jakkoliv práci.
To jste velkorysý optimista - stovky milionů..., pokud se nemýlím tato hloupost open-card stála jednu miliardu a dvěstě milonů,někdo tomusí zaplatit,zaplatí se to razantním omezením dopravy v Praze od 1. 9. 2012 - za stejné peníze dostanete horší dopravní obslužnost -méně spojů, více přestupů, delší intervaly, horší dopravní komfort.
Začal jsem číst příspěvky a rázem jsem se znechutil arogancí a intolerancí některých pisatelů.
Každý se může dopustit omylu či chyby, ale každý rozumný by za ni měl umět nést následky. Ať je to dodržovaní zákonů či vyhlášek, nebo i využívání MHD. Každý si můžeme myslet co chceme o správnosti cen, správnosti rozhodování představitelů města i MHD, ale jestliže hromadnou dopravu chceme využívat jsme povini ji zaplatit a pakliže tak neučinéme, jsme povini nést následky.
Znal jsem za studií mnoho spolužáků, kteří se chubili, jak revizory převezli a jak vesele jezdí načerno, protože se jim to vyplatí. I v práci jsem zažil mnoho kolegů, kteeří na několik zastávek nechtěli platit jízdenku, tak to každý den zkoušili načerno a když zmerčili někoho cizího, hned si lístek kupovali. A jsem proto toho názoru, že s českým národem se nesmí jednat citlivě a chápajícně! Na český národ se musí s klacem a bít a bít a bít, protože jinak to s námi půjde od desíti k pěti, protože český člověk si vždy nějakou výmluvu najde, aby nemusel platit či dodržovat zákon.
Vždyť tu omílanou větu : " tam ten to taky nedodržuje, proč já bych měl...!" už umí skoro i děti ze školky.
Vždy se najde někdo druhý kdo krade, jezdí načerno, neplatí daně, obohacuje se na úkor jiných a tak podobně a tak mám někdy dojem, že zákony v téhle zemi jsou již zbytečné!
Jen by mne zajímalo, zda kdyby ti, kteří tady křičí jak jsou revizoři hrozní a jak jsou řidičí zlí a jak vedení MHD okrádá obyčené cestující, byli jednou na místech těch, kterým teď spílají, co by dělali.
Chovali by se stejně, ne-li hůř!
A ti jenž tady hlásají, že kdyby je revizor omezil, že půjde do důchodu o holi, by se měli sami nad sebou zamyslet a zalézt někam do stoky chcípnout. Protože pokud někdo není ochoten platit za službu a ještě bude útočit na pracujícího člověka, přestává být občanem a stává se jen ubohou zvěří!
Zase jednou jsem udělal tu osudnou chybu a četl diskusi a je mi zle nad arogatními a sobeckými lidmi, tak snad na to brzy zapomenu a dlouhou dobu mne zase taková pitomost nenapadne!
Vážený diskutující. Klackem by jste potřeboval vy a pořádně a několikrát. A až by jste se zvedal z prachu tak ještě jednou do kola.
Co si to vůbec dovolujete napsat něco o národu českém a o tom, že by jsme měli být biti.... mám takový pocit, že tohle by jste v leckteré hospodě ani nedořekl a právem byste dostal přes tu svoji nevymáchanou hubu. Vadí vám, že někdo použije nadsázku o důchodu a holi a sám byste bil každého je kvůli jeho národnosti.
Pokud se má ctít zákon, tak na obě strany a pokud dojde ke střetu názorů, tak vyšší bere, mám na mysli přestupek vrs. trestný čin. Pokud trestným činem hájíte zákon proti přestupku, tak kde to jsme?
To ad absurdum tvrdíte, že účel světí prostředky.....????
V závěru s vámi souhlasím, raději uč příspěvky nečtěte a hlavně už nepište.... chce se mi velebnosti blejt
Začnu odprostřed .... nevidím žádnou nadsázku na tom, že někdo se chce bít s revizorem, který jej chce pokutovat za přestupek a znemožní mu vystoupit případně odejít z místa, neb mimo dopravní přestupek nelze cestujícího pokutovat. Pokud černý pasažér není ochoten nést následky svého protiprávního jednání a chce utéci aby tak nemohl být potrestán, pak je revizor v právu jej zastavit, což ovšem neznamená jej hrubě napadnout. Bohužel spousta českých černých pasažérů a jiných rádoby chytráků se naučilo kličkovat v zákonech a obcházet je, protože mají pocit že když "kradou" jiní mohou oni také! A pokud jste pochopil nadsázku v řádcích o zbití revizora konajícího svou práci, nechápu jak jste nemohl pochopit nadsázku o českém národu. Možná je to tak, že se zase jednou potrefená husa ozvala!
A pokud se tady český národ ozývá, jak si dovoluje někdo po nich chtít zaplatit za službu kterou využili a to se bohužel netýká jen MHD. Rozhlédněte se kolem sebe jak to tady vypadá? Všude nepořádek, protože mnozí neumějí odhodit odpadky do kontejneru a tak je zahodí kde zrovna stojí s argumentem,"však co?" Psy běhají po sídlištích bez vodítka i náhubku a majitelé argumentují, "oni jsou hodní", řidiči parkují, co nejblíže k domovu bez ohledu na to, že porušují dopravní vyhlášku a brání v provozu a co argumentují? "Proč bych tu nestál, stojí tu všichni!" Kdo se snaží dodržovat zákon a učit to i své děti, připadá si jako vůl, protože při každé procházce musí vysvětlovat dítěti, že ty odpadky tady odhodili hloupí, že pes by měl mít vodítko aby neublížil, ale hold ten pán to asi neví, že tady pod tou značkou by to auto nemělo stát, ale holdten řidič to asi neví. A pokud existují lidi, tvrdící, proč by měli platit pokutu za černou jízdu a jak si dovolí nějaký revizor to po nich chtít, pak si dovolím napsat, že český národ by měl dostat pár ran, aby si uvědomil že tady je demokracie a nikoliv anarchie! Že sice máme práva, ale také nějaké povinnosti a na ty český národ s radostí zapomíná!
A k Vaší předposlední větě mohu jen podotknout, že spíše akce vyvolává reakci a pokud někdo spáchá přestupek a snaží se utéci nemůže se divit, že se revizor pokusí jej zastavit. Nehájím agresivní revizory, ale pokud někdo nemá platný jízdní doklad a nechce zaplatit pokutu je povinen prokázat svou totožnost a pokud tak neučiní a snaží se utéci, nechápu proč by mu to mělo projít? Pokud bude utíkat nemůže se divit, když se jej revizor pokusí zastavit.
Vážený diskutující. Obecné soudy společnosti nad "nepořádkem" si strčte někam. Každý z nás denně udělá nějaký přestupek, každý z nás si něčeho nevšimne v tomto přetechnizovaném světe. Dělá to každý člověk v každém státe, proč tedy zmiňovat Čechy???? Pokud jste zde nespokojen, tak emigrujte.
Nehájím grázly a šmejdy, kteří zneužívají systém, ale vy byste potřeboval pořádně přes tu hubu.
Stačilo, abych za vámi chodil tři dny a pak bych vám sečetl kolika přestupků jste se dopustil a nechal vás zavřít na 5let.
Absolutně nepřihlížíte ke společenské nebezpečnosti a hodnotíte chování jen podle formálních znaků, nech morálky, soudnosti, lidskosti.
A závěrem dodám, že se ani neorientujete v zákonech, vyhláškách, paragrafech a házíte to do placu jak to přijde. Myslím, že bych za vámi nemusel chodit ani tři dny, abych vám to spočítal na 5.let basy....
Proč bych měl emigrovat ze země, kde jsem se narodil jen proto, že jsou lidi žijící v česku hulváti.
Můžete za mnou chodit klidně celý rok a z mých přestupků mne klidně zavřete na kolik let chcete, protože člověk jako Vy je důkazem toho, proč říkám to co říkám, ale narozdíl od Vás já nikoho nechci mlátit, to Vy tady pořád jen vyhrožujete násilím. A co se týká různých přestupků, tak proti těm nic nemám a již několikrát jsem napsal, že černým pasažérem se může stát kdokoliv a kdykoliv, ale pokud se člověk dopustí přestupku, měl by nést důsledky a nesnažit se utéci či se jinak vymluvit, o čemž je tento článek kolem kterého je tato diskuse. Tento článek totiž nebyl o slušných lidech, kteří se dopustí černé jízdy z omylu, ale o vyčůráncích, kteří jezdí úmyslně a našli si kličku jak se vyhnout zodpovědnosti.
Ale to Vy asi nedokážete posoudit, protože pořád jen vidíte jen to jedno jediné slovo a toho se nedokážete zbavit. Stejně jako býk červeného praporu!
vy nechcete nikoho mlátit, jen píšete, že každý Čech by zasloužil zbít... váš pokrytecký výron je do nebe volající, neboť již nemáte argumenty, tak útočíte na ostatní
a ano, vás kdybych potkal, tak bych vám to vyhrožování vysvětlil a ano, ručně bych vám to vysvětlil a několikrát... a že jsem férovej tak bych vám dla vybrat jestli levou nebo pravou
...ale což, takovejch šmejdů jsem už potkal a většinou to jsou hrdinové jen na netu...
Osobně mi nejvíce vadí, že mě někdo apriori považuje za černého pasažéra a já mu musím dokazovat, že jím nejsem a cestuji s platnou jízdenkou. Současné technologie umožňují minimálně v metru tuto potřebu kontrol vymýtit. Druhou věcí je šikana mladých lidí při kontrolách. Osobně mám takovou zkušenost, že si revizoři záměrně vybírají mladší cestující, z naprosté většiny studenty. Tento neduh se děje především na přestupech v metru. Pokud dojde ke kontrole v autobuse či tramvaji, povětšinou dojde ke kontrole celého vozidla, ale i zde se najdou výjimky v podobě vynechání starších a formálně oblečených cestujících.
Pokud vám vadí kontrola lístku, tak choďte pěšky nebo si kupte vůz? Váš argument je nesmyslný. Pokud navrhujete nějaké technologie, uveďte konkrétně jak by se to dalo jinak udělat???
Je naprosto logické, že kontroloři (revizoři) tipují skupiny, u kterých statisticky dochází k porušování zákona častěji. Na tom není nic špatného, ba naopak, vůči ostatním cestujícím to je fér, že nepovažují všechny apriori za černé pasažéry, ale tipují a "neobtěžují" každého.
Z celého vašeho příspěvku mám dojem, že jste mladý a zrovna vás to obtěžuje a co je vám do ostatních, že?. Až budete důchodce, zase budete nadávat, že někdo otravuje jen důchodce a ne mladé.
Samozřejmě narážím na zavedení turniketů. Dle mého názoru je to pro metro, díky uzavřenému prostoru, ideální řešení, které je i ve světě ověřené jako plně funkční. Bohužel ho pan primátor zablokoval.
Studia jsem dokončil nedávno a neznám nikoho, kdo by v mém okolí jako student jezdil na černo, protože se to prostě díky výraznosti slevy nevyplatí. Naopak narazil jsem na několik případů cestujících za plné jízdné, kteří mají připravenu částku na pokutu předem, protože statisticky kontrola prakticky nepřichází a musejí být přichyceni 7krát za rok, aby to pro ně začalo být ztrátové.
Z mé zkušenosti je prosazování kontrol určité skupiny čistě šikanou, protože začne skupina druhá tento fakt zneužívat. Korektním přístupem je jedině rovnost, vše ostatní je nekorektní chování k cestujícímu jako zákazníkovi.
V předchozím příspěvku jste obhajoval logiku statistického výběru. Nyní po mé odpovědi, že se to statisticky studentům nevyplatí, ale naopak zde existuje větší skupina, které se to ze statistiky počtu kontrol mnohem více vyplatí, se odvoláváte na mou frustraci a neznalost. Pokud tyto znalosti máte (soudím tedy, že jste revizor), rád se poučím a rozšířím si obor znalostí, prosím napište zde tyto informace. Pokud nikoliv, jsou tyto argumenty liché a soudíte také jen na subjektivním základu a nemáte znalosti problému, čímž je vaše argumentace naprosto lichá a bezpředmětná.
soudím podle vašich úvah a konstrukcí. Vyhlásil jste argument, ten jste sám sobě označil jako pravdu a z něho dále konstruujete další nesmysl a tak pořád dál a dál... co dodat? Že s vámi nehodlá ztrácet více času .-)))
Revizor nejsme, ale o problematice toho vím dost, abych si dovolil diskutovat a tvrdit skutečnosti, které tvrdím...
turniket není samospásnou myšlenkou a rozhodně není řešením pro kontrolu cestujících, respk. je, ale musí se vzít v potaz mnoho dalších okolností, jako je prostupnost, bezpečnost, cena atd. Nemůže být jediným argumentem to, že to dobře kontroluje a zbytek nás nezajímá, i když ani ta úspěšnost kontrol není bůhví jaká.
kontroly hodnotíte pouze subjektivně podle toho co jste viděl a co říkal kamarád a kamarád kamaráda, takže vaše statistika a tvrzení jsou přinejmenším špatné, prostě vycucané z prstu. Pokud neznáte způsob jak se provádí kontrola, kde hraje roli více faktorů, tak se nemáme o čem bavit.
A váš poslední příspěvek je jen plácání, které mě totálně odradilo diskutovat s takovým člověkem. Moji pozornost jste tímto již vyčerpal
Revizoři mají mimo jiné i podíl z vybraných pokut, tj. je naprosto logické a zcela přirozené, že si v situaci, kdy nelze zkontrolovat každého, jako je ten přestup v metru, vybírají podle svých zkušeností na základě věku, oblečení a chování, možná často už i podvědomě, nejvíce rizikové osoby. Snaha pochytat co nejvíc černých pasažérů je to optimální pro ně a i pro DP a potažmo i pro platící cestující. Ono uprostřed toho valícího se davu si lze těžko představit nějakou systematickou nediskriminační selekci.
znáte tenhle web ? nahlašujou se tam revizori v metru www.krejerevizor.cz
nauč se psát ... je to http://kdejerevizor.cz ... a jo znám to -_-