Vlákno názorů k článku Měsíc taxikářem: oblíbený řidič, zloděj a neplatiči od R2 - Celkem me prekvapila ta amortizace 0,50 Kc/km. Osobne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2016 2:04

    R2 (neregistrovaný)

    Celkem me prekvapila ta amortizace 0,50 Kc/km. Osobne si myslim, ze by to melo byt vice, pripoustim sice, ze mohou existovat kombinace roku a najezdu pri koupi a naslednem prodeji, kde se k podobne castce da dostat, ale mam strach, ze je to spise jen velmi optimisticky odhad.
    Jinak mi v tabulce dost chybi dalsi naklady na provozovani auta, napriklad musite platit pojisteni, silnicni dan, jezdit na technicke kontroly, menit oleje a dalsi kapaliny, filtry, pneumatiky, rozvody, brzdy a mozna dalsi veci, u auta, ktere najede vice nez 80 000 km rocne, mnoho techto vydaju prichazi neprijemne casto.
    Ministerstvo prace a socialnich veci ve vyhlasce stanovuje nahrady pro pouziti soukromeho vozidla na 3,80 (bez PHM). Osobne se domnivam, ze tato castka neni nijak extremne prehnana, i kdyz opet se da u vhodne ojetiny s trochou stesti vyrazne snizit, zejmena pokud ma clovek stesti na spolehlivy kus.

    Muj nazor je takovy, ze pri kalkulaci realnych nakladu, ktere si i s malou amortizaci 0,50 Kc/km umim tezko predstavit pod 1,50 Kc/km jste si nakonec moc slusne nevydelal.

  • 20. 8. 2016 13:47

    xf (neregistrovaný)

    Aktuálně je to dokonce 3,8 Kč, bez paliva.
    A souhlasím, že těch 1,5 Kč je minimální možná částka, a to pouze se štěstím a souhrou příznivých okolností. A také tím, že tam nejsou započteny vlastní práce a čas, co má člověk s údržbou a opravami. Tedy jen čisté výdaje peněz. Těch 0,5 Kč/km je naprostý nesmysl, takže je otázka, co tím autor myslel.
    Dokonce i kdybych jen počítal, že kupní cena jeho nového vozu by byla 400.000 Kč, tak by musel bez jakékoli údržby a oprav, na jedněch pneumatikách a s jedním olejem, najet 800.000 Km, aby to vyšlo na 0,5 Kč/km.

    Na druhou stranu najdou se různí "borci". Mě před několika lety nabízeli práci. A jestli jsem prý ochoten jezdit vlastním vozem pro firmu služební cesty. Ano. Platíme 3 Kč/km, včetně paliva, že prý "dnes má každý LPG nebo nafu, a to potom stejně stojí palivo jen pár korun." (Oni to byli vůbec borci, když jsem je upozornil, že v jiné věci porušují zákon a podvádějí zákazníka, tak mě ubezpečili, že to podepisovat ode mě nebudou chtít, že na to mají člověka. A prémi budou vysoké. Kolik? Hodně. Jak moc hodně? Moc. Jak moc? Až 20 tisíc. A jak jsou nárokovány, podle jakého kritéria? ééééééééé Co bude ve smlouvě? ééééééé.)

  • 24. 8. 2016 1:12

    Viktor_EX (neregistrovaný)

    Clanek je super. Klobouk dolu. I to cele dava smysl.

    Az tedy na provozni naklady. To musim rict, ze byla vec, ktera me bouchla do oci. 0,5 CZK/km, to je pecka. Cely profesni zivot se zabyvam kalkulacemi, provoznimi naklady. Rekneme, ze s pouzitim specialnich aditiv muze jezdit na olej hodne dlouho (videl bych to u benzinovyho auta na 50-60tkm). Ale odpisy, pneumatiky a jine provozni naklady neosidi. Znamenalo by to koupit auto rekneme za 100.000 czk (to bude u deset let staryho supliku tak na 180tkm) a jezdit zcela bez dalsich nakladu dalsich 200tkm (bez benzinu) s tou premisou, ze s najetymi 380tkm to uz nebude mit zadnou cenu. No ja nevim, ale ani v nejdivocejsi fantazii si to neumim predstavit. Leda by mel kliku a koupil za 30tkc fakt drzaka v peknym stavu. Pak by s nulovymi naklady na udrzbu musel najet 60tkm, aby mel 0,5k/km. A porad tu jsou naklady, jako je pojistka, stk apod.

    No, osobne si myslim, ze by taxici mely byt jeden typ vozidla (velikost), mely by mit vsichni stejnou barvu, mely by patrit mestu a ridici byt pouze zamestnanci s podilem na zisku. Tarify by mely pevne na km. To by mel spocitat ekonom a technik specialista, aby cena byla primerena, a aby zajistila slusne vyplaty a moznou technickou obmenu vozoveho parku. Zminovane aplikace jsou skvele, hlavne tedy na automaticke objednani vozu v blizkosti. Temer by odpadly naklady na provoz dispecinku, coz asi nejsou male penize. Vse by obstaral program. A nakup vozidel by asi take byl efektivnejsi, kdyz by mesto kupovalo kazdy rok 500 vozidel od jedne sorty od jednoho vyrobce. V soucasne dobe za soucasneho systemu si kazdy blbne na svem pisecku a vse je zbytecne drahe a vse dvojmo trojmo ctvermo. Myslim, ze veci "globalne" pro mesto (taxi, voda, plyn, bus, atd) by melo zajistovat mesto samo. Takhle spousta taxikaru blbne na kvadrat, francouzi nam prodavaji nasi vlastni podzemni vodu za nehorazne penize a kdyz prijde na opravu vodovodu, tak si to stejne mesto musi zaplatit samo. Jenze zijeme v blazinci, tak hura do toho.

  • 24. 8. 2016 1:23

    Viktor_EX (neregistrovaný)

    jeste doplnim ... androidi aplikace by mela zajistit kryti jizdy pri jejim pocatku. a ne ze si cikani, a nafoukany panicky budou delat srandu z cloveka, ktery svou praci udelal a nezaplati mu. kdyz obchodnik/pod­nikatel udela smecko za stovku, tak je podvodnik, coika, fin urad a spol si podavaj dvere, na internetu vas vlacej. a kdyz zakaznik nezaplati - potazmo utece bez zaplaceni, je to v podstate kradez. da se to rozvest na podvodne reklamace a zneuziti zakonneho vraceni zbozi do 14 dnu. ale to sem nepatri, ale souvisi to s tim. bylo by take dobre, aby takovy hajzl dostal svuj punc a kdyz ti vleze do kramu a scaner osoby ukaze 5 mráčků namísto 5 hvězdiček, tak mu hned ukazu, kde nechal tesar diru. oni by si to take priste rozmysleli. a za dobre chovani by se mráčky umazavali, pekne 1 za rok, jako body u ridicu, hihi

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).