Názory k článku Mé zkušenosti se službou GSM Banking u ČSOB

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2001 6:55

    Karel Minarik (neregistrovaný)

    Ja si plne uvedomuji, ze vetsina kamennych bank jiz zacina nabizet GSM banking. Ale pokud je v takovem stavu jak zde autor popisuje, pak jsem velmi rad, ze jsem se o GSM banking zajimal jiz pred lety a nyni jsem klientem Ebanky(drive Expandia).
    Z pocatku zde samozrejmne byla jakasi "vrozena" neduvera k virtulalni realite a proto banka, ktera nemela sit budov, prehrsel manazeru, treneru, maseru a funkcionaru (jak pravi klasik) nebudila prilis velkou duveru.
    Vzhledem k tomu, ze v IT se clovek nauci primerene riskovat, zvolil jsem tento moderni zpusob bankovnictvi (a nejen proto, ze tu nebyla konkurence - i dnes, kdyz konkurence je, by se u mne Ebanka umistila na prvnim miste).
    Postupne jsem shledal, ze ma volba nebyla spatna.
    Nemam nic proti klasickym bankam, ale asi jim jeste chvili bude trvat, nez budou moci nabizet dokonale elektronicke sluzby.

    Ted sice trochu odskocim od tematu, ale vsichni vime, jak to vypada s elektronickym podpisem, s a vubec s komunikaci s urady v elektronicke forme. A o absenci ministerstva informatiky nebo dokonce e-komerce ani nemluve (v Anglii jej maji jiz davno - a snad to nebyla pricina zesileni jejich krav).

    Tak musime byt trpelivi pri prechodu klasickych bank na modernejsi technologie. Koneckoncu muzeme byt radi, ze se vubec rozhodly ke zmene. Vzdyt jak pravime my pocitacovi silenci - nemusi prset, jen kdyz kape.

    Karel Minarik

  • 20. 3. 2001 6:55

    Karel Minarik (neregistrovaný)

    Ja si plne uvedomuji, ze vetsina kamennych bank jiz zacina nabizet GSM banking. Ale pokud je v takovem stavu jak zde autor popisuje, pak jsem velmi rad, ze jsem se o GSM banking zajimal jiz pred lety a nyni jsem klientem Ebanky(drive Expandia).
    Z pocatku zde samozrejmne byla jakasi "vrozena" neduvera k virtulalni realite a proto banka, ktera nemela sit budov, prehrsel manazeru, treneru, maseru a funkcionaru (jak pravi klasik) nebudila prilis velkou duveru.
    Vzhledem k tomu, ze v IT se clovek nauci primerene riskovat, zvolil jsem tento moderni zpusob bankovnictvi (a nejen proto, ze tu nebyla konkurence - i dnes, kdyz konkurence je, by se u mne Ebanka umistila na prvnim miste).
    Postupne jsem shledal, ze ma volba nebyla spatna.
    Nemam nic proti klasickym bankam, ale asi jim jeste chvili bude trvat, nez budou moci nabizet dokonale elektronicke sluzby.

    Ted sice trochu odskocim od tematu, ale vsichni vime, jak to vypada s elektronickym podpisem, s a vubec s komunikaci s urady v elektronicke forme. A o absenci ministerstva informatiky nebo dokonce e-komerce ani nemluve (v Anglii jej maji jiz davno - a snad to nebyla pricina zesileni jejich krav).

    Tak musime byt trpelivi pri prechodu klasickych bank na modernejsi technologie. Koneckoncu muzeme byt radi, ze se vubec rozhodly ke zmene. Vzdyt jak pravime my pocitacovi silenci - nemusi prset, jen kdyz kape.

    Karel Minarik

  • 20. 3. 2001 6:55

    Karel Minarik (neregistrovaný)

    Ja si plne uvedomuji, ze vetsina kamennych bank jiz zacina nabizet GSM banking. Ale pokud je v takovem stavu jak zde autor popisuje, pak jsem velmi rad, ze jsem se o GSM banking zajimal jiz pred lety a nyni jsem klientem Ebanky(drive Expandia).
    Z pocatku zde samozrejmne byla jakasi "vrozena" neduvera k virtulalni realite a proto banka, ktera nemela sit budov, prehrsel manazeru, treneru, maseru a funkcionaru (jak pravi klasik) nebudila prilis velkou duveru.
    Vzhledem k tomu, ze v IT se clovek nauci primerene riskovat, zvolil jsem tento moderni zpusob bankovnictvi (a nejen proto, ze tu nebyla konkurence - i dnes, kdyz konkurence je, by se u mne Ebanka umistila na prvnim miste).
    Postupne jsem shledal, ze ma volba nebyla spatna.
    Nemam nic proti klasickym bankam, ale asi jim jeste chvili bude trvat, nez budou moci nabizet dokonale elektronicke sluzby.

    Ted sice trochu odskocim od tematu, ale vsichni vime, jak to vypada s elektronickym podpisem, s a vubec s komunikaci s urady v elektronicke forme. A o absenci ministerstva informatiky nebo dokonce e-komerce ani nemluve (v Anglii jej maji jiz davno - a snad to nebyla pricina zesileni jejich krav).

    Tak musime byt trpelivi pri prechodu klasickych bank na modernejsi technologie. Koneckoncu muzeme byt radi, ze se vubec rozhodly ke zmene. Vzdyt jak pravime my pocitacovi silenci - nemusi prset, jen kdyz kape.

    Karel Minarik

  • 20. 3. 2001 21:19

    Zdenek (neregistrovaný)

    Nevím jaké máte skušenosti s používáním jakýchkoli operací s bankami elektonickou cestou, já mám snad ty nejhorší.
    KB u tech snad pořádně chodila jenom 1 verze KB data ta se připojovala na lokální centrálu, to že v bance vypínali každou chvíli server na to se dalo zvyknout, po přechodu KMBest to je úplná zoufalost freewarové šifrování a pod. systematická nefunkčnost systému. Mimochodem to zlikvidovalo fungování klienta pro IPB. A Česká spořitelna s jejich ON-LINE klientem to je také pěkný programátorský kousek.
    Nejlepší je opravdu E-Banka nevím jak to dělají, ale jim to opravdu funguje.

  • 20. 3. 2001 21:19

    Zdenek (neregistrovaný)

    Nevím jaké máte skušenosti s používáním jakýchkoli operací s bankami elektonickou cestou, já mám snad ty nejhorší.
    KB u tech snad pořádně chodila jenom 1 verze KB data ta se připojovala na lokální centrálu, to že v bance vypínali každou chvíli server na to se dalo zvyknout, po přechodu KMBest to je úplná zoufalost freewarové šifrování a pod. systematická nefunkčnost systému. Mimochodem to zlikvidovalo fungování klienta pro IPB. A Česká spořitelna s jejich ON-LINE klientem to je také pěkný programátorský kousek.
    Nejlepší je opravdu E-Banka nevím jak to dělají, ale jim to opravdu funguje.

  • 21. 3. 2001 8:32

    Vasek T. (neregistrovaný)

    Rad bych reagoval na tento clanek. Tvurce clanku si neuvedomil jednu vec, CSOB dostala za "podivnych" okolnosti od statu znarodnenou IPB. problem spociva v tom, ze CSOB byla co se tyce retailu (dobneho bankovnictvi) a IT na tom velice bidne proto se ji IPB dobre hodi. Systemy obou bank nejsou dosud propojeny. Byvala ex CSOB se snazi jak muzu a bude prechazet na system IPB PROFILE, IPB mela svou sluzbu IPB GSM banking, ktera funguje plne online, tzn. kdyz Vam nekdo na pokladne pobocky byv. IPB na druhe strane republiky slozi na Vas ucet penize, tak vy se behem 30 sec. dozvite, ze ty penize tam skutecne jsou. Navic sluzba je do konce cervna ZDARMA a vedeni ucty pri zasilani vypisu postou pro fyzickou osobu stoji 15,- Kc. Zakladani terminovanych vkladu a sporicich uctu a jejich obhospodarovni z mobilu je samozrejmosti, vse pracuje v realnem case stejne jako jste na to zvykli u Ebanky s tim ze poplatky jsou nekolikanasobne nizsi a uroky nekolikanasobne vyssi. Bezny ucet jeho urokova sazby nad 25.000,- Kc 2,5% coz neni na dnesni dobu vubec spatny u postzira ke kteremu se da take zridit GSM banking mate 3%. Bohuzel na IPB prislav cervnu nucena sprava, jinak by to byla absolutni jednicka v drobnem bankovnictvi. Chceteli podobnejsi a konfortnejsi ovladani uctu tak muzete pres internet IPB Homabnking, zalozeni 200,- KC a mesicni poplatek 60,- Kc zde je moznost vsech operaci, trvale prikazy, blokace atd.... Znate neco lepsiho? Ja ne, rozhodne neproapadejte dojmu ze byv. IPB a CSOB je to same, mozna bude az pocatkem pristiho roku az se dotahne do konce uplna integrace obou systemu a sluzeb.

  • 28. 3. 2001 15:54

    Zdenek (neregistrovaný)

    Nechal jsem si vyjet vsechny clanky a nazory a "tise dekuji bohu", ze jsem sahl asi po tom jednom z mala, co funguje. Neberte to jako reklamu,ale mam jiz od zacatku spojeni pres pocitac u post.divize IPB - dnes se jmenuje jinak,ale nekdo zde jiz vysvetlil, ze pocitacove systemy nejsou propojeny (aspoN zatim)za instalaci jsem zaplatil 200 Kč,nyní platím 60 Kč měsíčně a tiše si "chrochtám".Přijedu ve ctvrtek domů,večer si bez problémů udelám vsechny platby,prevody atd.,v patek zkontroluji, ze vse probehlo v poradku a je to.Vcetne terminovanych,trvalych,sporicich a ja nevim jeste ceho.Navic je tam perfekni obsazeni na deskhelpu,kdyz jsem mel problem s certifikaci v 00,45 hod,vyresili jsme jej postupem "pro blbe" behem 2 minut.

  • 22. 3. 2001 20:46

    anonymní

    mam GSM banking u IPB a jsem naprosto spokojen. sluzba sice na
    zacatku mela nejake musky, ale nyni
    , aspon podle mych zkusenosti je provoz teto sluzby bezproblemovy.
    navic poplatky za sluzbu samotnou a bankovni operace jsou velice priznive.

  • 17. 4. 2001 14:01

    Vrána (neregistrovaný)

    Znáte službu kterou poskytuje ČS, a.s. ? Je to fantastické. Stačí poslat SMS zprávu na zákaznické centrum a dostanete obratem SMS na Váš mobil, že ......atd. Jen to nezkoušejte v noci, nebo v časných ranních hodinách. To se nikdo neobtěžuje ani Vám sdělit, že tato služba je mimo provoz. Jak je to s bezpečnosti takového přenosu nedokáži posoudit, ale asi to nebude tak bezpečné, protože ČS, a.s. nabízí autentizační kalkulátor, který si račte pro Vaši vyšší bezpečnost zakoupit. Jak jednoduchá služba pro klienty. Na přepážkách zaměstnance ČS, a.s. raději neobtěžujte, protože zde ČS, a.s. velmi citelně zdražila své poplatky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).