Me nastvalo zavedeni poplatku za kartu.
Zridite si ucet a dostanete kartu zdarma... a pak se nekdo po par letech rozhodne, ze budete platit a zacne si strhavat penize. Za tohle chovani mely padnout nejake pokuty. Jednostranne zhorseni podminek bez meho primeho souhlasu. Zkusit to nekdo jiny nez banka tak vas tahaji po soudech a div vas neukamenuji.
To si děláš prdel? Jaké pokuty? Nechci se v žádném případě zastávat mBank, sám ji nemám rád, ale to je snad věc každého podnikatelského subjektu, jaké ceny si nastaví. Pokud mBank zavedla poplatek za používání karty, tak jsi měl buď možnost smlouvu ukončit, zrušit kartu nebo využít jiné možnosti, které byly, abys za její vedení platit nemusel. S pistolí u hlavy tě přece nikdo nenutil ten poplatek platit.
Určitě máte pravdu, jen se malinko pozapomělo, co sliboval jejich generální ředitel v roce 2007 - a to, že jejich služby budou bezpoplatkové do konce světa. Nikdo ho nenutil aby pronášel tuhle suveréní větu. mBank jako "podnikatelský subjekt" tento slib generálního ředitele nedodržela a nebyla se ani schopná distancovat od těchto výroků. A bylo to tak jednoduché, stačilo vydat prohlášení, že jejich bývalý generální ředitel byl lhář, případně nesvéprávný dement. Klienti by to pochopili.
Ano, i banka kterou můžete mít rádi své klienty s TOP 3 garancí podrazila. Také nebyla schopná přiznat, že se jednalo o čistý podraz, které dělají jen ...ční banky, ze kterých si utahuje a na kterých si postavila svou lživou reklamu. Perličkou bylo, když to vlastně otočila tak, že si toto zrušení TOP 3 garance klienti vlastně přáli - to už bylo silný kafe...
S termínem napořád jsem se setkal i u UPC, kdy slibovali 10 mbit internet za cenu 200 Kč napořád, přičemž vlastně klienti nepochopili, že se jedná o období jednoho roku. Úsměvné je, že pokud jste daňový poplatník tohoto "státu" oprávněně byste čekal, že se vás stát zastane ve sporu proti těmto šmejdům. Bohužel nezastane, stát je tu jen pro výběr daní, poplatků a pokut.
Z mého pohledu ta TOP3 garance hlavně byla totálně zpackaná načasováním a komunikací...
Oni v podstatě mluvili pravdu v tom, že s extrémním propadem úrokových sazeb tato služba na delší dobu ztratila smysl a zákazníky přestala zajímat, výběr mezi 0,01 a 0,02% opravdu nebyl podstatný. Kdyby to zrušili v době totálního propadu, tak by to asi nikdo moc neprožíval.
Jenže odstoupení od TOP3 garance přišlo až ve chvíli, kdy se už začínaly objevovat určité náznaky oživení trhu v této oblasti a zase by to začalo pro klienty na zajímavosti získávat :-( Za mne totální kix a nedomyšlenost...
Nešlo (jen) o pokles sazeb, ale hlavně o to, že většina rozumně úročených spořáků začala mít další omezující podmínky, takže to bylo více a více jen porovnávání jablek s hruškami. Zrušili to přede dvěma letu (tuším) a sazby jsou mrtvé a nezajímavé doteď, žádné oživení nenastalo.
Předřečníky co účelově vytrhnou jednu větu z kontextu aby "dokázali" jak AirBank hrozná ani komentovat nebudu, to nemá smysl.
Jaké vytrhávání věty z kontextu? Pán nahoře si stěžoval na mBank, že něco slibovala a nedodržela to a tohle se víceméně opakuje ve všech diskuzích pod články o mBank. Nevšiml jsem si ale, že by se tohle dělo i pod články o Air Bank. Naopak, tam každý Airhujer ejakuluje, jaká je to férová banka.
Vy si vysvětlujete pojem napořád jinak? U vás je tento časový úsek ohraničen do doby, když banka naláká díky svým lživým reklamám dostatek klientů a vkladů? Napořád je tedy do doby než se to bance hodí? Pak neměli použít výraz napořád, ale jen do doby než dojde posunu na trhu úrokových sazeb - opět nic jim nebránilo užít jiný termín. Neudělali to, protože prostě machrovali, nejsou přeci jako ...ční banky... nebo jsou...?
Právě že sazby zas tak úplně mrtvé nejsou... Jo, žádný zázrak to není, nicméně hodnoty už přelezly 1% a nejlepší nabídky se pro účty bez výpovědní lhůty dostaly i nad 1,5%, to už zase pomalu to srovnání smysl opět má. A nezdá se, že by sazby měly opět klesat k nule.
Mimochodem v aktuálním srovnání je Airbank v hodnocení podle sazby jen těsně pod TOP3, cca někde u čtvrtého místa, ale má to s dodatečnými podmínkami obratu na kartě atd. , při variantě "bez podmínek" je to bohužel dost tristní a padá úplně na konec...
Kdysi si jeden můj kamarád zřídil spořicí účet u banky kterou můžete mít rádi. Zřídil si ho, protože uvěřil reklamě na TOP 3 garanci. Uznávám, byla to jeho chyba, nemá věřit všemu :-) Zřídil si pouze tento spořící účet, jelikož TOP 3 garance nepodmiňovala lepší úrok založením i běžného účtu a realizací 5 plateb kartou měsíčně. Po nějaké době mi na pivu povídá, hele z AIR bank mi přišla SMS, že nemám běžný účet (který nikdy nechtěl) tudíž, že neplatí kartou (kterou taky nechtěl). Tak mu milá AIR Bank oznámila, že na jeho spořícím účtu má nastaven úrok 0,00%. To zase nechtěl on, protože s tímto si spořící účet na základě jejich reklamy nezakládal... Ptal se mně, jestli nevím, proč účet kde mu slíbili TOP 3 garanci napořád a na kterém mu nastavili úrokovou sazbu nula nazývají účtem "spořícím". Spíše by ho měli nazvat účtem technickým. Nebyl jsem mu schopen odpovědět... :-) Asi proto, že si to klienti AIR Bank vlastně přáli a donutili k tomu nebohou banku :-) A tam jim velmi nerada vyšla vstříc. Na druhou stranu, tato banka jistě vyjde klientům vtříc vždy, takže není nic jednoduššího než se opět zeptat klientů, zda chtějí mít nejvyšší sazbu na trhu a tu jim může tato banka nastavit. Jde přeci o přání klientů, které tato banka bez váhání plní ne?
Ano, kamarád si myslel, že obsahu reklamy může věřit. Nedošlo mu, že i AIR Bank je stejná jako všechny ...ční banky, takže svoje sliby neplní a plnit nebude. Nedošlo mu, že se jedná o podvodnou reklamu, jelikož za ní stála banka, kterou můžete mít rádi. Asi tak... Možná spořák nemá garance v jiné bance, ale tady ty garance byly a byly dosti výrazně publikovány pomocí těch lživých reklam. To jestli má balík peněz a co s nimi kamarád udělá je jen jeho věc. On jen chtěl využít nabídku s jasnými pravidly, takže to asi nebyla jeho chyba, když ho AIR Bank podrazila. Skoro to vypadá tak, že podvedený má v tomto státě automaticky vinu - protože se nechal podvést. Podvodník v tomto státě má ze zákona ochranu, jelikož je to banka.
Já mBank používám od začátku a ze těch již mnoho let jsem na poplatcích ZAPLAITL JEDNU VELKOU 0... Takže tak no je pravda že já tu banku POUŽÍVÁM ne zneužívám jen k tomu abych tam poslal peníze které si pak vyberu kartou z bankomatu (páč banke kterou používám má výběry kartou těžce zpoplatněny néli i ty karty) to je fakt no kdo by to byl čekal že si takový vykukové najdou... Je mi jasné že banka zy ty výběry z bankomatů PLATÍ a podmínka platby kartou 1500/ měsíc je něco tak triviálního a naprosto samozřejmého že není důvod ji nesplnit pokud účet používám
A že má banka velké zisky z toho placení kartou, že? Celé EU regulované 2 Kč z každé tisícovky. Výběr z cizího bankomatu banku stojí cca 20 Kč, takže i když s její kartou klient všechno platí, tak si tím ani na jeden výběr nevydělá. Banky dneska vydělávají na úvěrech, takže jí klidně vydělává i člověk, který tam celý měsíc nechá ležet výplatu a jednou za měsíc z ní splatí kreditku v jiné bance nebo člověk bydlící na vesnici, který má u nich naspořeno a občas si z toho něco vybere. Podívejte se na banky, které mají výběry zdarma bez podmínek za vedení účtu či karty, jako Equa bank, Creditas nebo Hello bank. I přes to, že podmínku používání nemají, jsou několik let v zisku.
Zase objektivně - oni ten požadavek obratu zavedli v době, kdy tato EU regulace ještě plně neběžela. V tu dobu to asi pro banku jistý ekonomický smysl dávalo, zas na druhé straně to tehdy víc vadilo lidem víc pracujícím s kreditkami, jak jsem psal výše.
Spíš je smutné, že se zrušením tohoto otáleli tak dlouho, propad poplatků z karetních plateb v důsledku EU regulace už je realitou minimálně 1,5 roku :-(
Jj, zavedli to před regulací EU v březnu 2015 s podmínkou 500 Kč. Pro kontext doby, v únoru 2015 Equa bank zrušila podmínku příjmu. V září roku 2016 mBank tu podmínku s odůvodněním EU regulace zvýšila na 1500 Kč. Pro kontext doby, rok 2016 byl pro Equa bank první ziskový a to neměla žádné podmínky na využívání druhý rok. V zisku je mBank od roku 2011.