Vlákno názorů k článku mBank změnila sazebník. Europlatby a debetní karty má bez poplatku od bob54 - U mBank jsem nikdy účet neměl a to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2019 9:45

    bob54 (neregistrovaný)

    U mBank jsem nikdy účet neměl a to hlavně kvůli nesmyslným podmínkám a poplatkům. Nevím kdo o takovéto strategii rozhoduje a kolik mu za to platí. Stačí používat selský rozum a i na našem trhu si najdete banku která vám vyhovuje. Když vám přestane banka
    vyhovovat, není nic snazšího, než jí zmněnit. Mám několik účtů u růyných bank a vklady převádím podle výhodnosti. U žádné za vklady a služby neplatím.

  • 10. 1. 2019 13:01

    petr (neregistrovaný)

    u mB jsem 10 let ….jako hlavní účet ……... desítky plateb apod,. měsíčně …. za ty roky ani kačku poplatku …. chce to umět ;-)…… a to mám účty u dalších cca 5-6 bank.....

  • 10. 1. 2019 19:14

    Tomáš Marný

    Proč ne, jsou dokonce lidi, kteří se nechají dobrovolně řezat bičíkem a ještě udělají kariéru v politice...

  • 10. 1. 2019 21:11

    Pavel (neregistrovaný)

    Však já mám také historicky ještě pár účtů u mBank, jenže jsou pravidelně po případných obratech hned vynulovány. Všechny karty jsem jim hodil na hlavu se zavedením nesmyslého limitu povinné úhrady a jejich šílené bankovnictví, které přebije snad už jen UCB bylo poslední kapkou. Dávno bych účty zrušil, ale zatím se mi nechce z důvodu některých navázaných aktivit, vím je to trochu z pohodlnosti, ale dojde na ni jednou také řada.

  • 11. 1. 2019 11:10

    thr

    Sorry, ale třeba neplatit poplatek za karty u mBank není o tom "umět", ale zkrátka o tom, že musíte akceptovat jisté podmínky, které vás omezují. Dost lidem to opravdu vadit nebude, ale pokud například užíváte jako primární kartu kreditku, tak už to prostě problém je. Účet u mBank jsem kdysi měl, ale postupně to šlo hodně dopryč a banka se z pozice "svěžího leadera" (kterou po svém příchodu na trh nesporně hrála) dostala spíše do podprůměru, bohužel :-(

  • 11. 1. 2019 19:14

    XYZ (neregistrovaný)

    Přesně tak, u mBank jsem byl 7 let, ze začátku byli úžasní, ale časem se zhoršili. A hlavně už mě nebavily neustálé změny podmínek (většinou k horšímu). Pořád se šibovalo s podmínkami bezplatných nebo aspoň levnějších výběrů, zaváděly se další a další spořící účty. Pak podmínili bezplatné vedení karty. Přičemž vkladomaty nemají myslím dodnes a kurzy taky nic moc.

  • 13. 1. 2019 21:06

    poipop (neregistrovaný)

    Tomu nerozumím. Vy máte problém splnit podmínku pro vedení karty zdarma, když používáte prmárně kreditku? Předpokládám kreditku mbanky? Je to popsáno i v článku. Dlouho platilo (ani nevím, kdy to začalo platit, ale minimálně 3 roky to už jsou), že za vedení debetní karty se neplatí v případě, že uživatel má u mBank nějaký úvěrový produkt, ať už spotřebitelský, hypoteční, nebo kreditku, nebo kontokorent. Jak tedy můžete mít problém s placením poplatku za debetku, pokud používáte kreditku?

  • 14. 1. 2019 1:34

    Karel (neregistrovaný)

    Máte pravdu, že poplatek za platbu kartou se dal obejít úvěrovým produktem od mBank, např. kreditní kartou. Nemám přehled v kreditních kartách, ale myslím, že si pán vybral kreditní kartu od jiné banky a to pak byl problém.
    Tímto zpoplatněním debetek a odpouštěním poplatku za úvěrový produkt byl od mBanky tah, jak zákazníkům vnutit kreditní kartu či kontokorent. Většinu měsíců asi není pro nikoho problém těch 1500 Kč měsíčně utratit, ale stále je tu riziko, že se stane něco, kvůli čemu to utratit nestihne a zákazníkům, kteří si místo toho vybrali účet bez podmínek jinde, se ani nedivím. Pro ty, kdo se rozhodli mít od mBank kreditní kartu, za její vedení je též poplatek a také se odpouští za jistý obrat a jsme zase na začátku. Navíc při poplatku 25 Kč za stoprocentní inkaso to asi budeme platit ručně a to je omezení, které je třeba pro bezplatnost akceptovat. Navíc kreditní karta má od debetní karty jisté odlišnosti a kdo s ní neumí, ten špatně skončí. Poslední na řadě je kontokorent. Pokud ho člověk nevyužívá, tak za něj neplatí, ale co když se zmýlí a utratí více, než měl na účtu peněz? Bez kontokorentu by ho platební terminál, platební brána či bankomat odmítli, ale s kontokorentem ho začne čerpat a samozřejmě i platit a to je další omezení, které musí zákazník akceptovat. S kreditní kartou a kontokorentem je i záznam registrech a to může dělat potíže s výší úvěru, až ho člověk bude potřebovat a to je další omezení, který zákazník musí akceptovat. Pak je tu ta podmínka minimálního výběru 1500 Kč. Znám lidi, kteří platí všechno kartou, tak jim stačí jednou za rok vybrat 500 Kč a samozřejmě nechtějí mít kdekoliv přebytečnou tisícovku, takže tohle je také omezení, které zákazník musí akceptovat. Samozřejmě, že člověk, který chce jen účet a kartu bez podmínek tato omezení akceptovat nemusí a na trhu se spousta bank, které tato omezení nemají.

  • 14. 1. 2019 8:35

    Pavel (neregistrovaný)

    Nevěřte tomu, že bez kontokorentu se nedostanete na účtu do mínusu. Pokud platíte kartou, tak zdaleka ne všechny transakce jsou online (například v Tesku menší částky mohou být off-line) a pokud máte na účtu malý zůstatek, do mínusu se dostanete snadno. A také si leckdy obchodníci srazí peníze zaplacené kartou až po době blokace (mně se třeba stalo, že jsem platil kartou zájezd v cestovce a ta si ty desítky tisíc strhla až po třech týdnech, kdy už dávno nebyly blokované). A za nepovolený debet jsou mnohem větší sankce než nějaký úrok z kontokorentu.

    A když se podíváte do smlouvy o účtu, tak se tam zcela jistě dočtete, že je vaší zodpovědností, aby na účtu bylo dost prostředků pro pokrytí vašich závazků. Takže když se dostanete do mínusu i když nemáte povolený debet, je to chyba vaše, ne banky.

  • 14. 1. 2019 14:48

    Karel (neregistrovaný)

    To je pravda, že offline platby jsou z podobných důvodů problém. Jeden z důvodů, proč používám Google Pay a tam je to vždy online.

  • 14. 1. 2019 9:30

    thr

    A proč jako předpokládáte kreditku od mBank? V době, kdy to zaváděli, byly její podmínky vyloženě podprůměrné, tak jsem samozřejmě používal něco jiného.
    Přechod na kreditku mbank by pro mne v té době znamenal reálně ztrátu minimálně 100 korun měsíčně, tedy fakticky poplatek (kombinace ztrát za vratky s plateb a některé další věci).
    A jelikož existovaly alternativy, které podobné omezení nepřinášely, tak prostě nebyl důvod v mBank zůstávat...

    V současnosti sice je přímá ztráta ve většině případů menší (pokles vratek kvůli EU regulacím atd.), nicméně i tak to není nulové, nehledě k tomu, že někdy člověk preferuje oddělení poskytovatele úvěrového produktu a běžného účtu.
    Existence poplatků kolem karet u mBank proto i dnes omezením byla, jeho zrušení je víc než žádoucí...

  • 14. 1. 2019 10:53

    lol (neregistrovaný)

    Rozumím tomu správně, že banka A vám dá kartu zdrama a bez poplatků ovšem pokud splníte jednu ze dvou podmínek buď platby kartou 1500/mesic (smesne neni duvod nesplnit) a nebo kreditka a vy brecite ze je baka zla pac kreditku od banky B preci pouzivate... a stejne vam ten poplatek uctuji? No co na tom ze pouzivate kreditku JINE banky.... :D

  • 14. 1. 2019 15:09

    Karel (neregistrovaný)

    Banka byla zlá, protože chtěla zákazníky buď dokopat k používání své debetní karty nebo k pořízení úvěrového produktu. Pokud zákazník banku používá pouze pro převody a výběry z bankomatu, tak je takový zákazník pro banku ztrátový a je otázka, jestli ho nutit poplatkem do používání jejich debetní karty nebo aby využil stávající úvěrové produkty, což někteří vyhodnotí tak, že z banky odejdou, nebo by se měla banka snažit udělat produkty takové, aby je zákazník skutečně začal používat a třeba zrušil produkty u konkurence. Asi se mBank vylepšovat nechtělo, tak zvolila tu první variantu nucení a odpuzení.

  • 14. 1. 2019 16:14

    thr

    Přesně tak, popsal jste to správně...
    Já prostě debetní kartu k účtu používám pouze tu a tam k výběru z bankomatu, platby řeším jinak. Nemám problém s tím, když některá banka nasadila opatření typu "zdarma bez splnění jiných podmínek jen např. 2-3 výběry měsíčně", to mi přijde jako přijatelný postup k omezení pro banku ztrátových výběrů z bankomatu. Pokud ale mBank požadovala při nesplnění obratu na kartě poplatek v desítkách korun měsíčně i v případě, že karta nebyla použita vůbec, tak to už vidím jako problém (a u banky vyrostlé na pojetí "nizkonákladové" to platí dvojnásob).

  • 14. 1. 2019 16:27

    lol (neregistrovaný)

    Opravdu nevidím důvod pro platby řešit jinak...? jo vlastně jich tu pár je to takhle má někdo "reklamní" kreditku z jiné banky kde dostává X% z platby zpět a pak jasně chce platit tou kreditkou a účet v mBank použije jen na převod pro nabíjení kreditky a ta zlá banka po něm chce poplatek když její kartu nevyužívá, je nasnadě otázka proč nemá účet v bance z které má kreditku? No protože ta zas třeba účtuje poplatky za převody tak ty udělá v mBank.. no prostě vyčůránek.... mBank jen reaguje na vyčůránky, nicméně pro normální používání je stále bezplatná A proč je vůbec por někoho problém zaplati kartou 1500,-? no jasně na kreditce dostane za 1500,- vratku 2% tedy 30,-.. A jsme doma když zaplatí mBnk kartou přijde o 30,- když s ní nezaplatí zase přijde o 29,- :D

  • 15. 1. 2019 2:50

    Karel (neregistrovaný)

    Poplatky za převody? Ve kterém století jste se zasekl? Asi v tom, ve kterém mBank, která má poplatek 25 Kč za stoprocentní inkaso ke splacení kreditky. Kolik mBank získá, když s ní člověk zaplatí 1500 Kč? celé 3 Kč. Jeden výběr z cizího bankomatu stojí asi 30 Kč a to asi nikdo debetkou neutratí, takže jsou vlastně pro mBank všichni klienti ztrátoví. Nejsou. Pro banku nejsou tak důležité útraty kartou, ale půjčování uložených peněz a když někomu leží na účtu peníze celý měsíc, než zaplatí cizí kreditku, tak i z těchto lidí může být výdělek. Horší jsou lidé, kteří každý měsíc svou výplatu celou vyberou hned po tom, co jí dostanou, to jsou vychcánci, ale těm by měli napařit poplatky za výběr, nikoliv každému za nepoužívání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).