Jestli má někdo účet v polsku s "několika málo" miliony eur, tak ho asi nějaký rozdíl v poplatcích mBanky a jiných, dražších bank, nerozhodí. Takže si může jít založit účet do jiné banky. Jedině jestli tak moc trvá zrovna na tomto jediném bankovním úastavu....
Možná, že u jiných bank působících ve více zemích by také nešlo založit si více účtů, ale mají děravou databázi, a Poláci mají zřejmě databázi klientů zmáklou se vším všudy.
V oblasti boje proti kriminalitě toto bude mít jistě veliký přínos, neboť zadám údaje o nějakém delikventovi do databáze, a vyjedou mi o něm údaje zcelé unie.
Hm, v boji proti kriminalitě je to možná fajn, ale dokážu si představit, že hodně zákazníkům to může vadit. To by přece mohlo být skvělou výhodou mBank, na kterou by mohla poukazovat, že má výhodné poplatky mezi 3 zeměmi a ne že to znamená smůlu, když už někde u ní účet máte. No, na webu má chat s klienty, myslím si, že to snad dají do pořádku :-) Je to přece banka, která s klienty mluví (alespoň to píše).
Pracovníci ostatních bank nepište sem svoje pozitivní názory na Vaše banky, protože všichni stejně vědí, že tyto banky jsou zloději, a radši přesvědčte svoje šéfy ať zareagujou nebo přijdete o práci. Všechny banky v ČR kromě Mbank zkrachujte-ihned. Zloději
No prave pokud by mel nekolik milionu € na ucte, tak tim spise by ho to zajimalo. Poplatky ve smyslu 100 Kc sem, 100 Kc tam, to neresim, to je presne pristup prave chudsich lidi (nejvic takovych tech co maji nadstandardni prijmy - 30 - 70 tisic) ale lide, kteri jsou bohati a penize si vydelali prave i na tyto detaily koukaji a to velmi.
To víte, na konkurenci je třeba najít něco negativního.
Ovšem taková pitomost, jako že banka nepovolí svému klientovi, aby si založil u ní víc než jeden účet, to je teda hodně trapné. Zbývá se jen dohadovat, co tím sledují.
Je to drobnost a je to tu jako hlavni clanek. Hlavne, ze u CS z lidi delaji pitomce (viz problem sporiciho uctu, ktery se nemuze vyplatit) a to je ticho. Fakt to vypada jako anti PR.
Velké banky v čele s ČS budou okolo sebe tvrdě kopat. I když tvrdí, že mBanka pro ně není konkurence (např. minimum kamenných poboček), mají asi stažený zadky. Protože co jsem tady na Měšci četl, tak i ČS má řadu "spokojených" klientů, kteří chodí do pobočky jednou za rok popřát šťastný a veselý a ti se bez pobočky obejdou, ale budou je zžírat vysoké poplatky. A pokud nebudou konzervativní nebo líní a neschopní, tak obdobou změny trvaláku na dálku pro ně může být změna účtu a jeho založení jinde také na dálku.
V Polsku se často pracovníci kamenných bankovních poboček vyjadřují o mBance jako o "té divné internetové", alespoň pokud jde o okolí Katowic a Leborku, které jsem si prošel :-) Při nakupování na polských internetových aukcích jsem zaregistroval účet u mBank u cca 6 prodávajících z deseti, se kterými jsem obchodoval, zbytek byl Pekao (velikostí obdoba ČS) a ING Bank Slaski. Důležité je, jakou strategii v CZ mBank zvolí a podle toho má šanci na úspěch nejen u internetové komunity. Kapitálově silná je, další otázkou je obchodní strategie.
Zatím to podle fóra mBank vypadá, že zvolená strategie část lidí, řečeno jadrně česky, spíš "nasírá". Banka více méně zatím moc nefunguje a registrační systém obsahuje takové perličky, jako je povinné uvádění údajů, z nichž lze vyčíst sexuální orientaci klienta :-)
Tomu co uvádíte se nelze divit. mBanka je v PL nezanedbatelná konkurence. Účet v té bance mám od jejího prvopočátku a jsem po všech stránkách spokojen.
Nestalo se mi, že by něco ze svých deklarací nedodržovala. Také se mi nestalo, že by ji někdo nechtěl akceptovat. Když se podívám na poplatky a "úroky" u České spořitelny, tak mě může trefit šlak. Platím i za to, že do spořitelny vůbec nechodím... V mBance opravdu neplatím žádné poplatky a úrok je 3% (eMax).
Na začátku jsem byl krajně nedůvěřivý (víme přeci, kolik lidí přišlo v CZ o peníze co svěřili v slepé důvěře některým bankám). Ale opravdu, za celou tu dobu nemohu vůči té bance říct slovo špatné.
Do české spořitelny může jít v dnešní době snad jen cvok!
Ale vy snad nejste její klient, jen se tam díváte na poplatky a úroky a chytáte z toho šoky. Já také. Plně chápu vaši spokojenost s mBankou.
Těch "cvoků" je ovšem ve spořce miliony. On totiž každý důchodce nemá net a na venkovech je zpravidla jediná pobočka a hlavně bankomat a to spořky nebo poštovky. Je mě těch lidí líto. Pár korun důchodu a drahé místní obchody i banky.
Ano, kdyz se podivam na mesicni pausalni poplatky u CS ( cca 130Kc /mes = 1560Kc/rocne )v podstate za nic, je mi mdlo. I z toho duvodu jsem si zridil ucet u mBank kam hodlam prevest pravidelne platby apod. ( akorat jsem nemohl najit inkasni platby, ale mozna jsem spatne hledal )
To víte, na konkurenci je třeba najít něco negativního.
Ovšem taková pitomost, jako že banka nepovolí svému klientovi, aby si založil u ní víc než jeden účet, to je teda hodně trapné. Zbývá se jen dohadovat, co tím sledují a jaké k tomuto postupu mají motivaci.
Proč negativní PR? Je to očividně skutečná zkušenost zákazníka. Na druhou stranu je škoda, že článek vyšel zřejmě bez ověření, zda to tak funguje u jiných bank a trochu to vypadá jako pokus o senzaci.
Nakonec možná zjistí, že to neumí ani jiné banky, které spadají pod zahraničního vlastníka (např. Česká spořitelna).
Záleží vždy na přístupu šéfredaktora daného média, zda tento typ zprávy pustí jako exkluzivní informaci nebo nechá redaktora prověřit všechny souvislosti. Já osobně bych volil druhou možnost (prověření u ostatních bank), ale to je jen úhel pohledu.
V článku je již aktualizace. Jde o zkušenost čtenáře a přestože může vyvolat negativní PR, o placenou reklamu nejde (tu označujeme od počátku Měšce). V tomto případě šlo o rychlost, ale ztotožňuji se s kolegou, že někdy není rychlost vše a není nad kvalitní ověření situace :-)
Velké banky u nás diskriminují české zákazníky oproti zahraničním asi 10 let.
Operátoři diskriminují věrné zákazníky cenově tím, že novým dávají paušál na půl roku za korunu.
Poštovní spořitelna dává půlroční poplatkové prázdniny novým klientům a věrní platili jakoby nic.
To bylo v pořádku? :-)
Ať si jde Polák stěžovat, ale nám jako zákazníkům je to dost putna!
Zatim to tak mozna je, protoze jeden clovek nemuze mit vice uctu v mBank, databaze klientu je asi spolecna
Na druhou stranu budou umoznovat ceskym klientum otevreni uctu v Polsku a na Slovensku a naopak! Pro ty, co casto jezdi do tech zemi to je docela zajimava vec.
Ja bych si tipnul, ze pripravuji to, ze jejich zakaznik z libovolne zeme bude moci disponovat svym uctem ve vsech techto zemich jako by se jednalo o jednu spolecnou mezinarodni banku. Duplicitni zakladani uctu v ruznych zemich by mohlo zpusobit v budoucnu (po spojeni v jeden celek) problem.
Cit: Srovnávat tuto situaci není snadné, protože v Česku zatím nebyla banka, která by zde působila pouze na základě jednotné evropské licence a nabízela služby podobné mBank, řízené centrálně z jednoho státu.
Toto neni pravda. Rakouska Waldviertler Sparkasse, pusobi v cechach od roku 1994 a ma zde od te doby pouze organizacni slozku - pobocku rakouske banky. A poskytuje zde stejne sluzby pro obcany jako lidem v Rakousku. V roce 1994 byla tak prvni zahranicni bankou, ktera dostala od CNB povoleni a otevrela tu pobocky.
Myslim, ze kdyz si u nich v Rakousku budu chtit zalozit ucet, tak s tim nebude nejmensi problem, i kdyz mam ted jeden v Cechach.
Krome ni tu pusobi v rezimu jednotne licnece dalsich 13 bank, ktere zde maji jen organizacni slozku - pobocku. Ale ty nepsokytuji sluzby obcanum, jen korporatni klientele.
O firmnich klientech se tady nemluvi. A pokud nezijeme v jiznich Cechach, tak asi vetsina z nas o Waldviertler nikdy neslysela, a to znamena, ze o nas jako zakazniky velky zajem nema. A myslim, ze kdyz byla prvni tyden v Cechach, taky ji vsechno nefungovalo bezchybne. Dejte nove bance aspon mesic, a pak muzete hodnotit.
Též německá Commerzbank/má sídlo i v Pze/ není propojená mezi státy a ještě chce v ČR nehorázně vysoké vklady téměř bez úroku! Služby a platby on line do SRN není schopna zajistit. Platby do EU jsou zpoplatněny téměř všude velmi vysoko až nehorázně!!!
V souvislosti s uvedenou problematikou doporučuji podívat se blíže na FIO záložnu a zajímavé "československé" fungování jejích účtů. Podle referencí v některých diskuzních fórech totiž FIO v ČR i SR údajně používá jednotnou řadu účtů a umožňuje je využívat při vnitrostátním platebním styku rovnocenně v obou státech. Rozdíl je pouze v kódu banky. Pokud tedy chcete na účet u FIO přijmout platbu v ČR, zadá plátce č. účtu +/2010, zatímco v SR zadá č. účtu + /8330. Přijatá platba je případně automaticky konvertována na měnu účtu a transakce je vždy z hlediska ceny služby považována za "národní", tj. příjem peněz jak z ČR, tak ze SR je při tomto způsobu platby u FIO vždy za 0,- Kč.
No jasně že sem expandují kvůli zisku! Ale zisk se dá generovat třeba i jinak než nenažraným vybíráním absurdních poplatků (viz např. můj oblíbenec - poplatek za nadměrný vklad :-) Btw. vy máte nějaké informace o tom že by úroky poklesly a poplatky stouply po sedmiletém působení mBank v Polsku? No tak sem s nima!!
no jasně, počkáme si rok , dva a budou klienti koukat.Chci vidět vše zadara:-)
Hlabně aby lidi tam dali co nejvíce peněz a pak Vám to pěkně zúročíme:-) Začne to příchozíma platbama a bude to končit tzv. super kontem":-)
To co mBanka uvádí, je pravda. Jsem jejím klientem v PL od jejího prvopočátku a nemohu říct nic negativního. Nesetkal jsem se nikdy s žádnými "háčky" docela běžnými u českých bank. Pravidla jsou jednoduchá, jasná. Hrají fér.
Osobně oceňuji i rychlost. Převodní příkazy jsou realizovány několikrát za den a je běžné, že tentýž den jsou peníze na účtu druhé strany.
budes se divit ale banku opravdu lze provozovat stylem "skoro vse zadara" = muzu ti to dolozit vlastni zkusenosti anzto bydlim v Dansku a Eik banka kterou pouzivam vetsinu veci poskytuje stylem "skoro vse zadara". Napr. je tady system (maj ho VSECHNY banky) ze pevny platby (najem, elektrika, clenstvi ve sportovnim klubu apod) plati banka sama automatickym prevodem ZADARA a i po provedeni platby 1ho v mesici mas cas do 5tyho kdy stale jeste lze platbu ZADARA stornovat a penize seti ZADARA vratej zpet. Na zacatku mesice ti prijde prehled plateb (opet ZADARA postou anebo do emailboxu ve tvy netbance) aby bylo videt "jake odchozi platby cekaji v poradi na vykonani" a tysi mel cas je odmitnout ci pozdrzet.... Od banky sem dostal VISA kartu (mezinarodni embossovanou anzto jiny setu ani nevydavaj) ktera stoji rocne na poplatku 150dkr ale VSECHNY VYBERY SOU OPET ZADARA A TO I V CIZINE- je evidentni ze todle banka sama musi sponzorovat protoze napr. v Thajsku kde sem vybiral z bankomatu (a Thajcum ty jejich bankomaty na rozdil od tech ceskejch fungujou vzdy a vsude) urcite naky poplatky sou uz jen za provozovani- ja ale nikdy neplatil nic. Prevodni kurs pro zuctovani uhrady kartou v cizine je pro me kurs narodni banky+1% =obejdi si smenarny a podivej se jesi ti naka vymeni za kurs nar.banky +1% Ja nikde takovou nenasel-zato sem videl mraky Nemcu Anglicanu atd jak pouzivaj v cizine bankomaty a do smenarny chodej malo- zrejme maj podobnou moznost. Jine banky maj politiku ze VISA kartu ti daj pro zmenu ZADARA ale za vybery v cizine si uctujou pripadne za vybery v cizich bankomatech si strhnou poplatek-ale pozor cca 2dkr! coz pri platu cca 15tis dkr cistyho je zanedbatelny-i kdyz ja si osobne myslim zeby to melo bejt taky zadara :o))) Dalsi vec, dyz se podivas na webku banky http://www.skandiabanken.dk/default.asp uvidis kolik davaj urokovou sazbu na beznej ucet ato od prvni koruny+ zadny povinny minimum a podobny kraviny. Aktualne 3,75% rocne.Vklady a vybery z tvyho vlastniho uctu tady v DK poskytujou VSECHNY BANKY ZADARA= uctovat si penize za to ze si vyberes vlastni penize je silenost mozna zrejme pouze v Cesku. Navic tady existuje zakon o "neprimerenem zisku" (rozumej "okradani svych zakazniku) statni dozor si pozve hrisnika aby mu zduvodnil proc si uctuje tak vysoke ceny=jesi jsou se sluzbou spojene opravdu tak vysoke naklady anebo si poskytovatel jenom masti kapsu= "neopravnene se obohacuje" zni to jako ze socialistickeho filmu ale defacto jeto pro blaho spotrebitelu. Banky, telefoni operatori ci regionalni (defacto monopolni) poskytovatele elektriky se svyho casu pekne potili dyz kleceli na koberecku......A tak bych mohl pokracovat. Jeste 1 vec na zaver: Koncept banky ktera ma pobocky ve vicero zemich EU ci sveta a umoznuje svemu klientovi obsluhovat svuj ucet bezohledu kde se naleza neni nic noveho pod sluncem a zdejsi vetsi banky jak napr. Den Danske Bank anebo Jyske ci Nordea tohle vsechny uz davno maj= poskytuje jim to konkurencni vyhodu, zejmena u firemni klientely ktera TAKy ma pobocky po EU ci po svete= pristupuji pak ke svemu uctu jako byho meli doma ale hlavne platby klientovi poukazane na jeho ucet v "nemecku" sou prave diky jednotne databazi na jeho uctu v "DK" mnohem rychleji (a levneji) nez by bylo mozne posilanim pres sytem korespondencnich bank a dalsich "zdrzujicich darmozroutu" ..... Pokud si "praci banky" udela clovek sam pres svuj net-pristup neni pak ani duvod bance platit nejake prehnane poplatky "vzdyt sem si tu praci stejne udelal sam" a posilani penez po Evrope pres BIC je uz davno automatizovane....... Platby uvnitr DK z banky do jiny banky na cizi konto pokud otravujes urednika a ten to naklepe do PC te stoji vesmes 20dkr pausalne (zadny %ta z poukazovany castky a podobny zhovadilosti) a pokud sito naklepes sam doma pres net-banku tak jeto cca 4-5dkr za platbu nekdy zadara- zalezi na bance. Pokud prijdes z ulice a vlozis sousedovi cash na jeho konto (protoze mu tvuj syn rozbil okno) jeto opet ZADARA akorat pokud vkladas vic nez tusim 10tis dkr musis ukazat svoje ID kvuli prani penez..... Nedivim se ze je tolik lidi na cesky banky nasr.... -toco si uctujou za ty svy "pseudo sluzby" je jednoduse nehorazny a v civilizovany zemi by je lidi asi uz davno uslapali anebo by jim FUNGUJICI financni dozor a realne uvazujici poslanci uz davno pristrihli kridylka.....................
No a co ak za dva roky zvysia poplatky tak len na uroven ostatnych.
Ja za tie 2 roky usetrim len na bankovych poplatkoch cca. 5 tisic.
Uz len preto sa mi to oplati.
Nehovoriac ze ak bude coraz viac zakaznikov ochotnych migrovat za lepsimi (pre niekoho staci ze lacnejsimi) sluzbami tak to bude banky tlacit k tomu aby svoje sluzby zlepsovali (zlacnovali).
Tiez mam pocit ze niektorym bankam v CR zacina lepit. eBanky sa zbavili a maju tu dalsieho zraloka.
Po 2 týdnech od podání žádosti o založení mKonta jsem vyřízení urgoval.
Argumentoval jsem zkušeností, že jiný měl účet zřízený do druhého dne.
Odpovědí bylo, že: ŽÁDOSTI VYŘIZUJE "SYSTÉM" NAHODILE, TAK 1 ŽÁDOST ZE 100. Litují, že zrovna mě systém nevybral.
Další odpovědí bylo, že na odstranění této svévole odborníci mBanku URPUTNĚ pracují. Snad po Novém roku...
Tak nevím...
Jestli si někdo myslíte, že si dělám legraci, tak Vám ty maily klidně přepošlu.
zapomel sem dodat jen pro podlozeni mych tvrzeni aktualni cenik bankovnich poplatku , staci najet na home page http://www.skandiabanken.dk/default.asp a kliknout (Java script musi bejt zapnutej) na to velky zeleny pole vpravo nahore co udava aktualni urok. sazbu -pak vas to hodi na sazebnik banky -jednotlivy polozky sou vylistovany vlevo.... ja je evidentni vsechno je zadara :o))) prevody do ciziny, prevody v ramci zeme, zrizeni/navyseni kontokorentu atd...... a jen pro uplnost ten poplatek jmenem "Køb af checkhæfte 50 kr" znamena "zakoupeni sekove knizky se serii seku" Porovnejte se sazebnikem jakekoliv ceske banky (i internetove) :o) A presto tadle banka dokaze prezit a generovat zisk............jak to asi delaji? Proste mozna neco umeji a nejsou nenazrany.
Jakoby autor článku chtěl říci, že existuje nepřeberné množství klientů polské národnosti setrvávajících v České republice s několika účty u společnost mBank vedenými v České republice a v Polsku zároveň. Už jenom napsat takovou větu dá hodně práce, natož pochopit, že se ve skutečnosti jedná řádově o několik jedinců. Spíš mě štve, že nás diskriminují české banky, rozuměj české banky se zahraničním vlastnictvím, které se rozhodly, že hlupáky Čechy oškubou o poslední české koruny před nástupem Eura.
Měla jsem zájem o otevření konta u m-bank v Praze. Tak jsem jim napsala e-mail, vyplnila a poslala dotazníky s osobními údaji, oni odpovedeli a rychle mi zavolali na mobil s zadosti o osobní schůzku u mne v byte. Termín a hodina byla stanovena a já čekala a čekala a čekala..... No nedočkala jsem se a ani necinkli, že nepříjdou. Pak - asi za týden - jsem dostala na e-mail obecný dopis se vzorem, jak bude vypadat můj účet a jaké jsou podmínky. No a od té doby a ťuk. Tak si říkám, že s tou seriózností téhle banky to nebude zas až tak horké, že. A svěřit jim peníze je myslím docela riziko. Jsem docela znechucená.
Pokud si zasilate balicek od mbank pres kuryra .. tak jste se mela obratit na tuto kuryrni sluzbu (kde vam operator diktoval tel cislo zdarma) v pripade ze by se vam schuzka nehodila ci se vyskytly problemy.
Nechápu proč jste si chtěla sjednávat schůzku? Všechno si můžete zařídit přes internet a pak si smlouvu vyzvednout v kiosku nebo nechat přinést kurýrem. Já mbank využívám a jsem velice spokojen
No u me prvni termin sice tak propasli ale pozitri mi pani zavolala a omluvila se a na pristi domluveny termin jiz poslicek dorazil a jeste mi pred schuzkou volal zda li mi to dle dohody vyhovuje.
Inu dorazil a bylo to.
Problem bude mozna jeste hloubeji, a to v regulich mBanky samotne, predpokladam, ze jen docasny. Neni totiz mozne si otevrit druhy ucet pro jednoho cloveka. Potreboval jsem totiz zprovoznit ucet sve dceri, ktera bude mit 18 let az v cervnu, (coz zatim taky neni mozne) a tak mi jedna z konzultantek na tel.cisle mBank poradila, at si proste otevru druhe konto, ktere pozdeji na dceru prepisu. Kdyz jsem to zkusil, system mi odepsal, ze to neni mozne. Jelikoz potrebuji zridit take podnikatelsky ucet, doufam, ze vsechny tyhle organizacni neprijmenosti budou v letosnim roce odstraneny, coz mi druha pani na tel.cisle mBanky slibila. Zatim jsem se sluzbami banky spokojeny, jen bych uvital kompletni M-banku, na kterou jsem u jinych bank zvykly (kompletni obsluha konta z mobilu). Uvidime. Drzim jim palce.